Evo kako da olakšate sebi i organizujete vrijeme bez problema

Sponzorisani tekst
18.05.2018 12:32
A
A
A

Vrijeme je nešto čega nikada nemamo dovoljno. Bilo da se spremamo za posao, planiramo odmor ili imamo rok za predaju određenog projekta na kom radimo, jednostavno nam je uvijek potreban bar jedan sat, dan ili nedelja više. 

Trik je, naravno, uvijek u dobroj organizaciji. Koliko god da vam se čini da vremena nikada nema dovoljno, to je zapravo nepromjenljiva konstanta na koju vi apsolutno možete da utičete. Kada ćete šta uraditi i kako ćete rasporediti obaveze, to je samo na vama i ni na kome drugom.

Naravno, organizacija može biti komplikovanija nego što zvuči, pa ćemo vam dati nekoliko savjeta kako da je uvijek lako sprovedete u djelo.

Planirajte pet sati dnevnih aktivnosti

Ukoliko ste ikada radili, učili ili bili predani jednoj aktivnosti duže od nekoliko sati, onda vrlo dobro znate da su ometajući faktori često dio koji ne možete da zanemarite. Zato budite pametni i planirajte četiri do pet sati aktivnog rada. Predvidite ometanja i planirajte kada ćete se posvetiti rješavanju usputnih problema.

Ne zamjerajte sebi

Nekada ćete biti u stanju da radite cijeli dan, produžite radno vrijeme i zaglavite do kasno u noć, jer imate inspiraciju, gužvu ili jednostavno imate dovoljno energije da završite sve što ste imali. Drugim danima jednostavno vam neće biti do rada.

Nikada nemojte to zamerati sebi. Iskoristite svaki nalet energije i vremena koji osjetite, jer ne možete znati kada će doći sljedeći. Kada uhvatite ritam, nemojte da prestajete, ali svakako, kada osjetite da jednostavno nemate više snage, opustite se. Nema tog posla koji se ne može nadoknaditi.

Cijenite svoje vrijeme

Svaki trenutak koji uložite u sebe vrijedi mnogo više nego što vi mislite. Ukoliko ne znate kako drugačije, gledajte vrijeme kroz novac koji ulažete, zarađujete i konačno – trošite. Ne dozvolite da bilo ko pokušava da organizuje vaš život, već preuzmite kontrolu nad svim što radite i rasporedite obaveze tako da svi rokovi budu poštovani, a vaša sloboda zagarantovana i zaslužena.

Zaboravite na multitasking 

Ljudi širom svijeta se hvale kako su odlični u istovremenom baratanju mnoštvom obaveza. Međutim, nema ničeg dobrog u tome što ste prinuđeni da radite tri posla u isto vrijeme i nijednom ne možete da se posvetite do kraja.

Istraživanja, a i iskustvo su pokazali da je to samo način da izgubite koncentraciju i podjelite pažnju tako da nijedan projekat za koji ste zaduženi ne dobije vaš maksimum. Razmislite ponovo – da li zaista to želite? Naravno da ne želite.

Rasporedite obaveze tako da na svaku potrošite određeno vrijeme, ali da ih sve obavite do kraja radnog dana, tako da možete bezbrižni i odmorni da odete kući. Ne trudite se da ih spajate u jednu i završavate u isto vrijeme. Budite koncizni i konkretni.

Ovi savjeti će vam sigurno pomoći da bolje rasporedite obaveze i organizujete se tako da nijedan aspekt vašeg života ne pati. Budite sigurni da je dobra organizacija ključ svakog posla, a ako pretendujete na neke više pozicije tokom života, onda je važno da u tome budete dobri.

Poslovi koji iziskuju najviši stepen koncentracije i organizovanosti često su i najbolje plaćeni. Ako smatrate da ste vični organizaciji, upišite strategijski menadžment i počnite da gradite karijeru na vještinama koje su vam urođene i koje će se sigurno dobro cijeniti.