HERCEGOVAČKO-NERETVANSKI KANTON

Mostarci najviše primjedbi imaju na održavanje cesta i parkova

Koliko su građani zadovoljni javnim uslugama

M. HODŽIĆ

24.6.2016

Istraživanje o zadovoljstvu Mostaraca kvalitetom 16 javnih usluga iz nadležnosti Grada, koje je u 607 domaćinstava provela mreža nevladinih organizacija (NVO) „Naše društvo", pokazalo je da su građani najlošije ocjene dali održavanju zelenih površina (2,16), zatim uslugama iz domena urbanizma i građenja (2,23), potom imovinskopravnih poslova (2,31) te privrede (2,38). 

Apel za promjene

Iz istraživanja čiji su rezultati predstavljeni na jučerašnjoj konferenciji za novinare vidljivo je da su najlošije ocijenjene usluge u nadležnosti gradskog Odjela za privredu, komunalne i inspekcijske poslove, zatim Odjela za urbanizam i građenje te Odjela za finansije i nekretnine. 

Također, osim usluga, ispitanici su ocjenjivali i pojedinačne stavke, a tri najlošije ocijenjene tiču se održavanja i stanja lokalnih cesta i ulica (1,90 i 1,94), kao i kvalitete održavanja čistoće na javnim površinama (1,96).

S druge strane, ispitanici su najvišu ocjenu dali uslugama biblioteke (3,09), zatim uslugama iz oblasti odgoja, obrazovanja, mladih i sporta (3,05), javnog prijevoza (2,99) te grobljima (2,89). 

Predsjednik NVO „Naše društvo" Marin Bago istaknuo je da su najlošije ocijenjene javne usluge zapravo oblasti u kojima građani žele vidjeti što skoriju promjenu i napredak.

- Primjera radi, kada govorimo o čistoći, istraživanje je pokazalo da su građani odabrali zelene površine kao prvu oblast u kojoj žele vidjeti te promjene jer puno je zapuštenih parkova i površina između zgrada koje se ne čiste - rekao je Bago. 

Djelimično dobre 

Majda Šehić iz Udruženja mladih psihologa, koje je dio mreže, kazala je da je cilj istraživanja bio identificirati stvarne probleme u lokalnoj zajednici da bi se oni stavili u fokus te što prije rješavali, a sve u cilju toga da Mostar postane funkcionalan grad. 

- I najbolje ocijenjene usluge građani zapravo smatraju samo djelimično zadovoljavajućim i zato ovo istraživanje ukazuje na potrebu novih inicijativa, projekata i investicija. A ključ za to je kvalitetna komunikacija između građana i lokalne vlasti koju smo ovim projektom htjeli potaknuti - kazala je Šehić.

Sporo izdavanje urbanističkih saglasnosti

Ispitanici su tokom anketiranja mogli ocijeniti javne usluge od 1 do 5. Tako je, primjera radi, dostupnost šalter-sala ocijenjena 3,03, dostupnost kulturnih dešavanja sa 2,51, kvalitet socijalnih usluga sa 2,21, a zdravstvenih sa 2,71. 

Brzinu izdavanja urbanističkih saglasnosti građani su ocijenili sa 2,22, stanje zgrada i stanova sa 2,25, a kanalizacijske mreže sa 2,32. Pokrivenost javnom rasvjetom ocijenjena je sa 2,92. Prosječna ocjena za pouzdanost javnog prijevoza je 2,21, za turističku ponudu 2,90, a provođenje mjera za unapređenje turizma 2,32.

Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.