MOSTAR Novi cjenovnik za gradski javni prijevoz

Cijene pojedinačnih karata iste, skuplji mjesečni paketi

Bili smo prisiljeni korigirati popuste na mjesečne karte za đake, studente, radnike i građane, kaže Marić

M. SMAJKIĆ
05.01.2019 08:46

„Mostar-bus“: Trošak u poslovanju

Od 1. januara 2019. godine Javno preduzeće „Mostar-bus“ počinje primjenu novog cjenovnika mjesečnih karata za đake, studente, radnike i građane. 

Tako su mjesečni paketi za đake i studente povećani za tri marke, pa je nova cijena u prvoj zoni 38 KM, u drugoj 53, a u trećoj 68 KM. Radnici i građani koji koriste javni prijevoz u prvoj zoni plaćat će, također, tri marke skuplji paket, koji iznosi 50 KM, a u drugoj i trećoj zoni izdvajat će pet maraka više, odnosno, 75 KM i 95 KM.  

Korekcija popusta

Ovakva odluka „Mostar-busa“ odmah je u javnosti dovedena pod znak pitanja, budući da javna preduzeća ne mogu donositi nove cijene usluga bez Gradskog vijeća Mostara.

- Cijene pojedinačnih karata su nepromijenjene, jer to ne možemo raditi bez odluke Vijeća. Ovdje se radi o korekciji popusta na mjesečne karte. Jednostavno, bili smo prisiljeni podići te popuste koje smo do sada davali na mjesečne karte – izjavio je za naš list Damir Marić, direktor „Mostar-busa“. 
  • MARIĆ: Brojni razlozi
    MARIĆ: Brojni razlozi

Više je razloga, naveo je, koji su doveli do korekcije cijena, a to je, prije svega, cijena goriva. Odnosno, kako nam je pojasnio, u 2017. i 2018. godini su imali 150.000 KM samo razlike u povećanju troškova goriva na istoj prijeđenoj kilometraži. 

Radovi u gradu

- Nove cijene goriva nam povećavaju trošak poslovanja i proteklu godinu ćemo poslovati s gubitkom. No, jedan od razloga jesu i radovi na kolektorima kroz grad. Otkako je počela gradnja, prije tri i po godine svako malo zatvoren je jedan dio grada ili pojedine ulice, gdje nismo imali mogućnost prilaza. Tu su i drugi radovi, poput onih na cesti od Autobuske stanice do Zalika, a koji su se, umjesto 15 dana, otegli na mjesec. Sve takve i slične situacije nam znatno povećavaju trošak, odnosno prijeđene kilometre, jer moramo ići zaobilaznim putem da dođemo do odredišta - rekao nam je Marić.

Potcrtao je da su ostali socijalno osjetljivi prema određenim kategorijama pa ta su tako cijene mjesečne karte za penzionere ostale nepromijenjene.

Također, prijevoz učenika u HNK se finansira iz kantonalne kase, odnosno općina i Grada Mostara.

Nove prostorije 

Prije mjesec su otpočeli radovi na izgradnji auto-baze „Mostar-busa“ na Bišću Polju, čija je ukupna vrijednost pola miliona KM. Dogradnjom i modernizacijom objekta na Bišću Polju ovo preduzeće će, umjesto na tri adrese, biti na jednoj. Prema projektu, bit će urađene četiri nove garaže i uredske prostorije.

- I na taj način mi ćemo pokazati da djelujemo kao jedno zajedničko preduzeće - rekao nam je Marić.

50 KM za radnike i građane koji koriste prijevoz u prvoj zoni 

38 KM mjesečni paketi za đake i studente u prvoj zoni 
NA VRH