Banja Luka će uskoro dobiti nove kružne raskrsnice kako bi se smanjile saobraćajne gužve na gradskim ulicama. Osim kružnih tokova na Petrićevcu, Obilićevu i kod Gimnazije na tranzitu, nove kružne raskrsnice naći će se na spoju ulica Vase Pelagića, Aleje sv. Save i Vladike Platona.
Spoj bulevara
I Borik će dobiti svoj kružni tok na raskrsnici Aleje sv. Save i Gundulićeve kod hotela „Krajina“. Manje gužve u saobraćaju do kraja godine trebalo bi biti i na Starčevici, na spoju Bulevara vojvode Stepe Stepanovića, Vojvode Petra Bojovića i Desanke Maksimović, u blizni rebrovačke crkve.
Vršilac dužnosti načelnika Odjeljenja za saobraćaj i puteve Grada Banja Luka Slaviša Sandić ističe da će se na Rebrovcu ukrstiti gradska saobraćajnica s magistralnim putem. Ovaj projekt je, dodaje on, u nadležnosti „Puteva RS“, a Grad treba uraditi projektno-tehničku dokumentaciju i riješiti imovinskopravne odnose.
On ističe da su „Putevi RS“ raspisali javnu nabavku, otvaranje ponuda obavljeno je početkom sedmice, a narednih dana se očekuje odluka o izboru izvođača radova s kojim će, nakon isteka roka žalbe, biti zaključen ugovor. Procjene su da će izgradnja kružne raskrsnice na Rebrovcu koštati 650.000 KM.
– Za kružni tok kod Crkve sv. Trojice, te na spoju Aleje sv. Save i Gundulićeve i na raskrsnici Isaije Mitrovića i Solunske u toku je izrada urbanističko-projektne dokumentacije - dodaje Sandić.
Manje zagađenje
Predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja RS Milenko Jaćimović rekao je da kružni tok kao saobraćajna infrastruktura pet puta ubrzava saobraćajne tokove, povećava sigurnost saobraćaja i smanjuje utrošak energenata i zagađenje.
- Sadašnji kružni tokovi u gradu su se pokazali kao odlično rješenje, posebno su se pozitivno pokazali kružni tokovi s jednom trakom, kao što je onaj kod Gradskog mosta - istakao je Jaćimović.
Veliki protok vozila
Prema nezvaničnim informacijama, kroz Banju Luku dnevno prođe na desetine hiljada automobila, a saobraćajni čepovi su najveći rano ujutro i u popodnevnim satima. Isto misli i direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja Milija Radović, koji kaže da su mini kružni tokovi u Banjoj Luci dobro rješenje, ali napominje da nije svaka raskrsnica pogodna za ovaj vid reguliranja saobraćaja.