Tokom saobraćajne špice te ljeti potpuni saobraćajni kolaps je česta pojava

PROJEKTI Gradska uprava angažirala Saobraćajni fakultet iz Beograda

Stručnjaci će analizirati saobraćaj u Trebinju i ponuditi prava rješenja

Autor: P. MUCOVIĆ
09.11.2018 09:40
A
A
A


Saobraćajne gužve u centru Trebinja već su odavno postale svakodnevica. Tokom saobraćajne špice te ljeti potpuni saobraćajni kolaps je česta pojava. 

 Kružni tok

Kako smo saznali u Gradskoj upravi, dogovoreno je sa stručnjacima sa Saobraćajnog fakulteta iz Beograda da urade sveobuhvatnu analizu postojeće regulacije saobraćaja te da utvrde optimalna rješenja i dugoročne mjere koje bi je unaprijedile.

Prema riječima Marka Rikala, načelnika Odjeljenja za prostorno uređenje, rješavanje pojedinih dionica ne bi dalo željene rezultate, jer Trebinju trebaju kompletna i rješenja na duže staze.

- Kada smo izgradnjom kružnog toka uspjeli da rasteretimo saobraćaj na raskrsnici gdje se gradi Palata pravde, ta gužva prelila se na glavnu ulicu! Znači, svako pojedinačno rješenje ne uklanja, već samo premješta problem na drugu lokaciju – kaže Rikalo.

Dodaje da je za regulaciju saobraćaja posebno važna izgradnja Istočne obilaznice Aleksina međa – Petrina – Podgljivlje.

- To je važno zbog izmještanja teretnog tranzita. Rasteretili bismo i saobraćaj kroz grad, a mogli bismo da razmišljamo i o popločavanju ulica i pješačkoj zoni u užem gradskom jezgru. A dok obilaznicu ne uradimo, o tome ne smijemo ni da sanjamo. Znamo kakve smo kolapse imali ljeti - istakao je Rikalo.

 Privatno zemljište

Rikalo kaže da bi obilaznicu trebalo da gradi JP „Putevi Republike Srpske“, a most na njenoj trasi „Hidroelektrane na Trebišnjici“, dok bi obaveza Grada Trebinja bila da kompletira projektnu dokumentaciju i na tim poslovima već se dosta odmaklo. Na redu je eksproprijacija privatnog zemljišta na trasi obilaznice, što je također finansijska obaveza lokalnog budžeta.

 Riječ građana 

Srđan Miladinović: - Ovdje bi pravo rješenje bilo izgradnja više kružnih tokova i potpuno izbacivanje semafora, kao što to rade sve više u evropskim zemljama. Gužve su velike naročito gdje su semafori, koji stvaraju dodatne gužve, naročito u špici.

Risto Prtilo - Situacija je sada nešto bolja u odnosu na ljeto, kada se za ulazak u grad čekalo i po pola sata. Ljetos je bilo nemoguće naći mjesto za parking, a pokatkad je prelazak iz naselja u naselje bio nemoguć. Mislim da bi rješenje bio kružni tok, jer vidimo da su tri postojeća prepolovila gužve na raskrsnicama gdje se nalaze.