SARAJEVO

Putnici više ne čekaju GRAS, za marku imaju svoje kombije

Građani udaljenih naselja plaćaju privatnike

Z. KARAMOVIĆ

19.11.2014

Stanovnici padinskih i naselja koja nemaju redovan prijevoz posljednjih mjeseci sami su se organizirali i uredili linije. Kako su nam kazali, kada država nije u stanju, morali su stvari uzeti u svoje ruke. Tako na linijama prema naseljima Velešići, Buča Potok, Boljakov Potok, Rajlovac, Zabrđe, Reljevo, Rječica... građane prevoze nelegalni prijevoznici privatnim kombi vozilima.

Nelegalne radnje

Kombiji više puta dnevno polaze s najprometnijih autobuskih stajališta, a najviše rade za vrijeme špica, kada nedostaje autobusa. Cijena karte je marka u jednom pravcu.

Ekipa „Avaza“ obišla je jučer nekoliko lokacija i polaznih stajališta. Građani su nam kazali da im odgovara ovaj prijevoz te da ih ne zanima to što su nelegalni.

Abid Mulahasić, koji vozari prema Velešićima, kazao nam je da se narod sam mora snalaziti kad država neće da uradi svoj dio posla.

abid-mulahasic

Mulahasić: Podrška prijevoznicima

- Da je situacija bolja, da nam je sistem uređen, sigurno bi bilo manje kriminala i nelegalnih radnji. Podržavam sve ljude koji se snalaze, u ovom slučaju, ove prijevoznike, jer moraju zaraditi - rekao je Mulahasić.

Na autobuskoj stanici zatekli smo Fuada Subašića iz Briješća, koji je prijevoz čekao duže od sat.

kampus-kombici1

Građani kombije čekaju i na stanici kod Kampusa

- Posebno nam je teško zimi i zato nam odgovaraju ovi kombiji. Osim toga, oni su nezaposleni pa se moraju snaći za koru hljeba - rekao je Subašić.

Nijedan od prijevoznika i vlasnika kombija nije želio javno govoriti o poslu, jer se boje kazni. Ali su nam kazali da zbog nelegalnog rada većina ima mnogo kazni.

- Svakim danom nas je sve više. Nekolicina nas počela je raditi ovo zbog djece i supruga koje su uvijek kasnile na posao ili u školu - kazao nam je jedan od vozača.

Podrška putnika

Prema njegovim riječima, mnogi od prijevoznika nezaposleni su, neki su invalidi, a u ovaj „biznis“ uputili su se jer ne treba mnogo ulaganja.

- Mnoge kolege su dugo tražile posao, ali nisu uspjele. Uprkos brojim prijavama građana, taksista te preduzeća GRAS, mi nećemo prestati raditi, jer je većini to jedini izvor prihoda. Ovdje ćemo biti sve dok nas putnici podržavaju - rekao je vozač koji radi na liniji prema Buča Potoku.

Bubica: GRAS im daje vjetar u leđa

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Jusuf Bubica kazao nam je da je upoznat s ovom pojavom. Rekao je da vjetar u leđa ovim prijevoznicima daje i činjenica da GRAS nema licencu za prijevoz putnika, a ipak obavlja taj posao.

- Ne podržavam nijednu ilegalnu radnju, a evidentno je da se ovdje radi o tome. Mi se borimo protiv toga, ali država danas tolerira mnogo nezakonitih radnji, posebno delikatnijih stvari. Zakon treba biti jednak za sve, jer to što GRAS radi nelegalno i ima monopol, ne znači da ima veća prava od onih koji ga nemaju - kazao je Bubica.  

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.