Vrlo rijetko novac stanara bude iskorišten za obnovu njihove zgrade, haustora, liftova

NAŠA TEMA | Upravitelji nametnuli paprene cijene usluga, građani smatraju da se radi o otimačini novca

Izlazak na intervenciju 14 KM, satnica radnika 17,55 KM, čišćenje stubišta 257, a zamjena ventila i do 40 maraka

Autor: A. NALO - F. SABLJICA
15.12.2017 19:03
A
A
A

Više od milion maraka slije se mjesečno u kase 13 upravitelja, koliko ih ima prema evidenciji Ministarstva prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša KS. Naime, za njihove usluge, zavisno od kvadrature stane, građani iz svog budžeta mjesečno izdvoje od 25 do 38 feninga po kvadratu. Tom računicom Sarajlija koji ima stan od 60 kvadrata godišnje upravitelju da oko 250 maraka.

Maćehinski odnos

No, i pored toga što upravitelji itekako dobro zarađuju, građani nisu zadovoljni njihovim radom, jer samo rijetki od njih novac koji uberu ponovo vraćaju stanarima kroz ulaganja u obnovu zgrada, haustora, liftova, krovova... O većim investicijama nema govora jer se svaka priča završava na tome da nemaju dobru naplatu. U takvim slučajevima najviše ispaštaju oni koji uredno plaćaju račune.

Međutim, građani, generalno, tvrde da se radi o klasičnoj otimačini njihovog novca i o maćehinskom odnosu upravitelja, a o čemu najbolje svjedoče cjenovnici koji su postavljeni na njihovim zvaničnim internet-stranicama.

Tako, naprimjer, izlazak na intervenciju građanima naplaćuju 14 maraka, dok sat rada prema radnom nalogu košta od 9,36 KM do 17,55 KM, u zavisnosti od školske spreme radnika koji dođe na teren!

Za generalno čišćenje stubišta, stakala, liftova, pločica, ormarića i rukohvata traže po stanu 4,68 KM, tehnički pregled liftova naplaćuju od 210 do 257 maraka, a izdavanje raznih saglasnosti čak 23,40 KM. Za zamjenu raznih ventila uzimaju od 15 do 40 KM, u zavisnosti od profila.

Privilegirane firme

- Puno je malverzacija i postoje privilegirane firme upravitelja koji godinama krše zakon. To je žabokrečina u kojoj se pere novac i krade od građana. Cijene usluga su im prenapuhane, pa su nam za krečenje ulaza tražili čak 1.800 KM, a nama je to čovjek uradio privatno za 550 maraka - kazao je kantonalni zastupnik Zvonko Marić, koji je o ovom problemu govorio i na sjednicama Skupštine KS.


  • Papreno se naplaćuju i najbanalnije intervencije #popravak sijalica
    Papreno se naplaćuju i najbanalnije intervencije #popravak sijalica

Zamjenu sijalice naplate 10 KM 

Predstavnik stanara Enes Hasković, a koji vodi račun o interesu građana u 40 ulaza, tvrdi da je i sam razočaran saradnjom upravitelja i cijenom radova koju nude.

- Javna je tajna da upravitelji izbjegavaju male zgrade jer tu nema para, a one su najoštećenije. Smatram da su cijene izvođenja nekih radova prenapuhane i previsoke. Mnogo novca uzimaju za održavanje liftova, mjesečni pregled košta od 60 do 90 maraka, a u slučaju bilo kakvog kvara, čak samo da se dugme lifta zaglavi, ponovo naplaćuju izlazak na teren. Najveći problem upravitelja je to što nemaju dovoljno radnika, sporo odlaze na adrese... Bilo je situacija da prave nalog za odlazak zbog zamjene sijalice, pišu da rade sat i uzmu 10 maraka - kazao je Hasković.

Uzimaju i 14 posto novca s računa!

Od novca koji na kraju mjeseca bude na zajedničkom računu građana upravitelji odmah sebi uzmu 14 posto provizije. Iznos naknade za upravljanje i održavanje zajedničkih dijelova i uređaja propisala je Vlada KS. Za ulaze bez liftova i hidrofleks postrojenja po kvadratu stana naplaćuje se 25 feninga, a u ostalima 38 feninga.


  • Marić: Puno malverzacija
    Marić: Puno malverzacija

Riječ građana

Drago Kovač:

- Mi već 30 godina imamo jednog upravitelja, stanari su uglavnom zadovoljni. Ponekad se desi situacija da ne možemo dobiti nekog urgentnog majstora, pa se dugo mora čekati na popravak.

Savo Šantić:

- Upravitelji bi trebali biti angažiraniji. Na mojoj zgradi treba popraviti krov. Od ratnog perioda niko nam nije sanirao krovove pa bi upravitelj to trebao inicirati. Stanari sada sebi krpe dijelove krova.


Zehra Kusovac:


- Naš ulaz nije bio zadovoljan predstavnikom stanara. Kad god je šta trebalo, nije htio da se javi. I predstavnik je vrlo bitna karika u zastupanju interesa pred upraviteljem. Mora ih se dobro kontrolirati.

  • Drago Kovač
    Drago Kovač
  • Savo Šantić
    Savo Šantić
  • Zehra Kusovac
    Zehra Kusovac