Posljednja nesreća na Trgu Austrije: Trolejbus udario u stajalište

NAŠA TEMA Zašto su građani sve više nesigurni u GRAS-ov prijevoz

Vozila bez kočnica, otpadaju točkovi...

Prosječna starost tramvaja je 37 godina, trolejbusa 30, autobusa 16 te minibusa 13 godina

Autor: A. TABAK
30.08.2018 16:45
A
A
A

Zbog zapuštenog i neispravnog voznog parka preduzeća GRAS, u posljednje vrijeme sve je veći broj nezgoda u kojima su učestvovala vozila ove firme. Otkazivanje kočnica, zapaljenje vozila, otpadanje točkova, iskakanje tramvaja iz šina… samo su neki od problema s kojima su se susretali putnici u posljednjih nekoliko godina. Sigurnost putnika u gradskom prijevozu svedena je na minimum, jer su vozila kojima se voze, stara i do 37 godina.

 Udar u stajalište

Kako su nam kazali iz GRAS-a, prosječna starost tramvaja je 37 godina, trolejbusa 30, autobusa 16, a minibusa 13 godina.

Posljednji nesretan slučaj u kojem su sudjelovala vozila GRAS-a, desio se u subotu na Trgu Austrije, kad su trolejbusu otkazale kočnice. S obzirom na to da vozač nije mogao zakočiti, vozilom je udario u stajalište, trafiku i nekoliko parkiranih automobila.


Ovo, međutim, nije prvi put da nekom od GRAS-ovih vozila otkazuju kočnice. Slična se situacija desila i u novembru 2016. godine. Minibusu koji je saobraćao na relaciji Latinska ćuprija – Jarčedoli, također su otkazale kočnice, zbog čega je sletio sa puta, udario u parkirano vozilo i obližnji objekt. Osam putnika i vozač zadobili su povrede.


  •  U Starom Gradu vozilo sletjelo sa puta, osmero povrijeđeno
    U Starom Gradu vozilo sletjelo sa puta, osmero povrijeđeno

Osim otkazivanja kočnica, GRAS-u nisu nepoznati ni požari. U maju 2016. zapalio se minibus u ulici Koševo, nedaleko od Druge gimnazije. Brzom reakcijom vozača požar je ugašen te povrijeđenih, srećom, nije bilo, jer su putnici na vrijeme uspjeli napustiti vozilo.


  • Minibus na Stupu zapalio se zbog neispravnih instalacija
    Minibus na Stupu zapalio se zbog neispravnih instalacija

Neispravne instalacije

To nije jedini slučaj kad se neko od vozila zapalilo. Već u novembru 2017., minibus se zapalio na Stupu, na autobuskom stajalištu. Pretpostavlja se da je do požara došlo zbog neispravnih instalacija. Povrijeđenih, srećom, nije bilo. Nesvakidašnja situacija dogodila se i u oktobru 2015., kada je na minibusu na relaciji Baščaršija - Faletići tokom vožnje otpao točak. Vozač je uspio zaustaviti vozilo i izbjegao moguću tragediju.

U aprilu 2015., tramvaj je iskočio iz šina u Nedžarićima. Vozač i putnici su prošli nepovrijeđeni. Pretpostavlja se da je dotrajalost vozila i pruge glavni uzrok. Posljednji slučaj iskakanja iz šina zabilježen je prošlog mjeseca na Skenderiji.



  • Tramvaj iskočio iz šina prošlog mjeseca
    Tramvaj iskočio iz šina prošlog mjeseca

 Dnevni pregled

Iz GRAS-a su nam kazali da se godišnje rade tehnički pregled autobusa i minibusa, dok se tokom godine periodični pregledi obavljaju svaka tri, odnosno svakih šest mjeseci zavisno od starosti vozila.

- Tehnički pregled trolejbusa radi se tromjesečno, a svakih šest mjeseci obavljaju se kontrolni pregledi trolejbusa. Tramvaji se sedmično kontroliraju – navode iz GRAS-a te dodaju da prije svakog uključenja u saobraćaj vozila budu pregledana na dnevnoj bazi.



Više o:

GRAS Tramvaji