TUZLA

Kakve su perspektive za uvođenje električnih vozila

Međutim, građani su skeptični kada su u pitanju električna vozila, smatraju da je to dobra ideja, ali da je nemoguće implementirati u našoj državi

Tuzla: TK prvi po zagađenosti. L.I.O

L.I.O.

20.12.2018

U organizaciji Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona danas je održan sastanak između ''Elektroprivrede BiH'' d.d. Sarajevo i predstavnika udruženja taksi prijevoznika u vezi s perspektivom uvođenja električnih vozila i izgradnje punionica za električna vozila na području Tuzlanskog kantona.

- Mi smo svjedoci da smo u Tuzlanskom kantonu prvi kada je u pitanju zagađen zrak, ako uzmemo u obzir da su automobili treći uzročnici zagađenja zraka, onda ova priča treba ozbiljno da se shvati - kazao je Mirsad Gluhić, ministar trgovine, saobraćaja i turizma Tuzlanskog kantona. 

Gluhić smatra da treba promijeniti dosta zakona i regulativa kada je u pitanju uvođenje elektroautomobila u Tuzlanskom kantonu.

- Niko ne treba da očekuje će to u 2019. godini zaživjeti, ali možemo biti pioniri kada je u pitanju elektromobilnost u Bosni i Hercegovini - istakao je Gluhić.

Suada Penava, rukovodilac tima za razvoj elektromobilnosti u ''Elektroprivredi'', kaže da EP radi na implementaciji internog projekta izgradnje punionica, a između ostalog jedna će biti i u Tuzli.

- Trenutno na području Bosne i Hercegovine imamo minoran broj vozila na električni pogon i punionica. Tražimo partnere koji bi bili raspoloženi da sarađujemo i gradimo nešto zajedno - kazala je Penava.

U Bosni i Hercegovini trenutno ima 10 do 15 javnih punionica jer ne postoji zvanična evidencija. Jedna punionica košta 7.000 KM koja omogućava punjenje dva sata.

Anto Krešić, predstavnik taksi prijevoznika grada Tuzle, smatra da će biti jako teško prijeći na električne automobile, ali nada se da će država učestvovati u subvencioniranju kupovine taksi vozila.

- Moramo da razmišljamo o prelasku naših automobila na električni pogon, budući da se suočavamo s velikim zagađenjem. Visoka cijena naftnih derivata guši sve prijevoznike i to je jedan od razloga prelaska na hibridna vozila - rekao je Krešić.

Taksista Miralem Bajraktarević, iako vozi taksi na plin, ističe da bi vrlo rado prihvatio tu ideju i vozio električno vozilo ako bi se osigurali povoljni uvjeti.

- Podržavam ideju o uvođenju električnih vozila, ali je potrebno osigurati uvjete i adekvatne punionice. Mi radimo 30 godina, a nemamo svoje pumpe iako uredno plaćamo porez - kazao je Bajraktarević.



Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.