Više od 600 aktivnih klizišta u općini Maglaj uveliko otežava život stanovnicima ugroženih područja. Kroz humanitarni program "Geolozi bez granica", u koji je uključeno 16 eksperata iz devet zemalja, pomoći će se da se tačno utvrdi sastav zemljišta i najbolji načini sanacije klizišta.
Više lokaliteta
Asocijacija geofizičara BiH i Srbije, uz podršku profesora s Univerziteta Porto iz Australije, na više lokaliteta u BiH već desetak dana vrši geofizička istraživanja.
U maglajskoj općini istraživanja su na području Mladoševice i Donjih Bradića, gdje se prije dvije godine pokrenulo klizište na površini od oko 500 dunuma. Usljed djelovanja klizišta, totalno je uništeno 17 stambenih objekata.
U Donjim Bradićima, zajedno s Kojom Sutom iz Australskog društva istraživača geofizičara „Terra Australis Geophysic", vrijedno radi i grupa volontera, srednjoškolaca i studenata iz Srbije, Crne Gore i BiH. Koristi se najsavremenija tehnologija, instrumenti i softveri.
Istražni radovi u Donjim Bradićima
Seizmički signali
- Ovo je jedna od najsavremenijih seizmičkih i geofizičkih metoda. Šaljemo seizmičke signale tako što teškim čekićem udaramo po tlu. Na trasi je postavljeno 240 geofona - senzora koji bilježe vibracije tla. Oni su povezani kablovima s centralnim računarom koji bilježi rezultate. Na Univerzitetu ćemo analizirati rezultate i saznati kolika je debljina nestabilnog sloja. Tako ćemo saznati na kojoj dubini je čvrsta stijena, šta poduzeti da bi se tlo konačno smirilo i kako u konačnici sanirati klizište - pojašnjava Suto.
Suto: Metode su najsavremenije
Rezultati poznati najesen
Prema riječima prof. dr. Snežane Komatine, predsjednice Asocijacije geofizičara i ekologa Srbije, prošle godine istraživanja su vršena na 12 lokaliteta u Srbiji i BiH, a ove je okončano na području Lopara. Rezultati istraživanja znat će se najesen.
- Nadamo se da ćemo istraživanjem klizištem ugroženih područja Mladoševice i Donjih Bradića doći do kvalitetnijeg rješavanja problema - dodaje Komatina.
Transport 15.000 dolara
Najsavremeniji instrumenti koji se koriste tokom istražnih radova su izuzetno vrijedni. Samo transport do BiH koštao je 15.000 dolara.