BORIS BRITVAR IZ ZENICE

Plijeni pažnju Spačekom iz 1975. godine

Prije osam godina sam uradio temeljnu restauraciju i otad se nikada nije pokvario

Britvar plijeni pažnju na ulicama grada. D. Pašalić

Piše: D. Pašalić / Avaz.ba

6.9.2020

Zeničanin Boris Britvar ponosni je vlasnik službeno posljednjeg proizvedenog Citroena Charleston, proizvedenog davne 1975. godine. Od ukupno proizvedenih 8.830.679 primjeraka, upravo je on vlasnik jednog primjerka koji plijeni pažnju na ulicama grada.

Prvi automobil

Kako kaže, nakon studija prvi automobil koji je kupio bio je Citroen.

- Uljeto 1985. godine sam krenuo na autobusku stanicu da kupim karte za more, a put me vodio preko pijace polovnih automobila, gdje sam ugledao Dianu i novcem za karte je kupio. Tako je počela moja ljubav prema Citroenima koja traje i danas - govori Britvar.

Do sada ga nije iznevjerio. D. Pašalić

Spačeka koji vozi danas kupio je 1990. godine i njegov je drugi vlasnik. Za 30 godina prešao je 54.000 kilometara. Kaže da je karakterističan izgledom i genijalnom jednostavnošću.

- Zanimljivo je da sam dvije godine molio pokojnog Mataju da mi proda auto, a to mi je uspjelo tek kada on zbog godina nije mogao produžiti vozačku dozvolu, ali mi je prije odluke prvo ispitao porijeklo, ko su mi djed, otac, da bi se uvjerio da zaslužujem ovaj auto. Na kraju mi je rekao: "Ti si Zeničanin i zaslužuješ da voziš ovaj auto" - priča Britvar.

Ne krije da je ponosan što Zenica ima jednog Spačeka kojim ponekad Britvar odlazi i na izložbe oldtajmera, a najviše ga raduje što mladi mogu uživo vidjeti auto koji se vozio prije 50 godina. Za sada njegov ljubimac na četiri točka nikad nije ostao u kvaru.


Bez kvarova

- Prije osam godina sam uradio temeljnu restauraciju i otad se nikada nije pokvario. Svake godine idem na duži put - Split, Pula, Niš, i do sada me nije iznevjerio.Ne vozim
ga tokom cijele godine, samo u ljetnom periodu, u želji da ga sačuvam što je moguće duže - otkriva Britvar.

Nakon 30 godina uživanja, želja mu je da njegov sin i sugrađani uživaju u primjerku koji važi za jednu od najvećih evropskih automobilskih legendi barem još toliko godina.

Vrijednost oldtajmera zavisi i od stanja, a moj Spaček, jer je temeljito restauriran, vrijedi oko 10.000 eura. Ali ne postoji novac za koji bih ga prodao. Jednom sam ispod brisača na papiriću našao broj telefona s pitanjem prodaje li se - naglašava Britvar.

Boemski auto koji predstavlja stil života

- Spaček je na neki način boemski auto i, između ostalog, predstavlja odraz stila života. Najčešće ga voze umjetnici, muzičari, arhitekti i slični "uvrnuti" ljudi. Neki ga zovu i "studentski Kadilak" jer je bio i ostao omiljen među mladima. Lijepo je primijetiti osmijeh na licu djece, mladih i starijih dok prolazim gradom, a sin i kćerka su me svojevremeno pitali: "Tata, zašto se nama svi smiju kada se vozimo Spačekom" - priča Britvar.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.