LIFESTYLE

Upoznajte kidalta, on voli sve ono što smo mi obožavali kad smo bili djeca

Avaz.ba

31.8.2017

Dobro jutro! Kultura zadovoljavanja potrebe za zabavom svojstvenom dječijem uzrastu postaje sve rasprostranjenija među odraslima u Južnoj Koreji.

Zahvaljujući tome što su danas zaposleni, a nerijetko imaju i značajna primanja, takvi ljudi napokon mogu da udovolje sebi i nabavljaju igračke koje su bile van njihovog domašaja u djetinjstvu, kada su bili potpuno zavisni od svojih roditelja, navodi južnokorejska agencija Jonhap.

- Kada odrastete, dođete do unosnog posla i obezbjedite finansijska sredstva, možete biti odvažniji u kupovini igračaka do kojih je bilo teško doći kada ste bili mali... To je dobra strana odrastanja - ističe 28-godišnji Kolin Kang, kancelarijski službenik iz Seula čija su strast igračke nastale na osnovu filmskog serijala "Rat zvijezda".

On kaže da takve igračke nabavlja preko interneta, ali i na klasičan način, kao i da sa prijateljima često posjećuje izložbe igračaka, i čak putuje u inostranstvo radi kupovine rijetkih primeraka kakvih u njegovoj zemlji nema.

Igračke mu, kako kaže, omogućuju povratak u sretno i bezbrižno djetinjstvo.

- Svaka igračka kazuje svoju priču, i za mene, da tako kažem, one predstavljaju vezu između prošlosti i sadašnjosti - ističe on.


Još jedan od mnogih primjera je 33-godišnji Kvon Seok-hun, takođe kancelarijski službenik iz Seula, koji sakuplja figurice i modele animiranih likova, a njegov ljubimac je robot Gundam.

- Uživam u razmišljanju o kupovini figura likova iz serije ''Gundam'', u tome da ih gledam izložene u prodavnicama, kao i da ih donesem kući, sastavljam ih i obratim pažnju na svaki detalj dok ih bojim - rekao je on za Jonhap.

- Kada su dovršene, osjećam se srećno, kao da sam se popeo na planinski vrh, i vrlo često se na neki način emotivno vežem za njih -kaže Kvon, navodeći da mu ova sklonost pruža i preko potrebni predah od profesionalnog života, koji karakteriše nužnost da se bude bolji od konkurencije.

Zahvaljujući ljudima kao što su Kolin i Kvon, ustalio se izraz "kidalt", koji, kao složenica nastala od engleskih reči "kid" ("klinac") i "adult" ("odrastao"), označava odrasle osobe u čija interesovanja izrazito spadaju razni simpatični likovi, šarene kockice od plastike, plišane životinje i druge igračke koje mnogi smatraju isključivo namjenjenim djeci.

Stručnjaci kaže da ovakva sklonost pruža utočište od često nelagodne stvarnosti, ali i omogućava prijatne fantazije o nemogućem, naročito kada je riječ o naklonosti prema junacima sa natprirodnim moćima, kao što su Ajron Men i Spajdermen.

Ovaj trend ide na ruku proizvođačima popularne elektronike i igračaka, navodi Jonhap, napominjući da je, prema podacima južnokorejske državne agencije za kreativne sadržaje, tržište proizvoda namenjenih "kidaltima" 2016. godine vrijedilo preko 880 miliona dolara.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.