IDIOM Sve što može da krene naopako, krenut će

Kako i kada je nastao Marfijev zakon

Spriječite nastanak grešaka

Avaz.ba
11.02.2019 10:34

Zakon dobio ime po kapetanu Edvardu A. Marfiju

Foto: Ilustracija

Marfijev zakon je popularan idiom koji označava astrološku predodređenost izvjesnosti pojave baksuznog događaja u uzročnom nizu.  

Zakona glasi: Sve što može da krene naopako, krenut će. U čitavoj zapadnoj kulturi je ovaj izraz veoma popularan način opisivanja situacije u kojoj je nešto neočekivano krenulo naopako.

Je li se ikada autobus koji ste čekali pojavio u trenutku kada ste pripalili cigaretu? Je li onog dana kada ste oprali automobil, počela padati kiša, odnosno je li prestala čim ste kupili kišobran? Možda ste tada osjetili da se nešto dešava, da vam je na dohvat ruke neki univerzalni princip, koji samo čeka da ga imenujete…

Kako je nastao izraz "Marfijev zakon"?

Priča o Marfijevom zakonu započela je 1949. godine u zračnoj bazi "Edwards" u Muroku, Kalifronija, tokom eksperimentalnog istraživanja udesa. 

Zakon je dobio ime po kapetanu Edvardu A. Marfiju, razvojnom inžinjeru iz Wright Field Aircraft laboratorija.

Isfrustriran zbog opreme koja nija funkcionirala prilikom mjerenja, Marfi je izgovorio svoju slavnu rečenicu: "Postoji li bilo koji način da se to uradi pogrešno, oni će to uraditi pogrešno", misleći na tehničare koji su spojili opremu u laboratoriju.

Na kraju, neko je popravio opremu i pukovnik Džon Pol Stap, koji je bio ljudski volonter, konačno je mogao započeti sa eksperimentalnim istraživanjima. 

Većina izvora tvrdi da je upravo pukovnik Stap prvi put upotrijebio izraz "Marfijev zakon" kada je na pres-konferenciji objasnio da je njegov tim sve vrijeme imao na umu Marfijev zakon, kako bi spriječili nastanak grešaka.

Stap je kasnije dodao i svoj aforizam koji glasi “Univerzalna sposobnost za nesposobnost čini da svako ljudsko postignuće smatramo nevjerovatnim čudom.”

U svega nekoliko narednih mjeseci termin "Marfijev zakon" je postao poznat i širim masama, uglavnom zahvaljujući marketingu, odnosno reklamama raznih proizvođača koji su ga iskoristili.

Oglasi

NA VRH