ZANIMLJIVO

Najopasniji putevi na svijetu: Putnicima drhte noge

Nepristupačni i loše održavani putevi u planinama jedini izbor lokalnog stanovništva

Neki od ovih puteva su jedini za lokalno stanovništvo. Agencije/Arhiv

Avaz.ba

8.8.2019

Vožnja uvjek sa sobom nosi određenu dozu rizika, međutim, na nekim mjestima na svijetu se ovaj rizik drastično povećava. Često nepristupačni i loše održavani putevi u planinama jedini izbor lokalnog stanovništva.

Strada degli Eroi je izgrađena 1922. kako bi povezivala planinske gradove Italije. Ovo je jedini put na spisku na kojem je motorizovani saobraćaj zabranjen. Vožnja po šljunkovitom putu je strogo zabranjena nakon velikog broja nesreća koje su se dogodile tokom 1980-ih. Međutim, i dalje turistički autoobusi tokom ljeta ovim putem voze najhrabrije putnike koji imaju priliku da uživaju u jedinstvenom pejzažu.

Strada degli Eroi. Agencije

Većina najopasnijih puteva na svijetu su visoko u planinama pa je sasvim logično da su i Himalaji dom nekih od njih. Karakoram je zvanično najviši asflaltirani internacionalni put današnjice, a pruža se kroz Ujgur region na sjeverozapadu Kine do sjevernog Pakistana. Krivudavi put prati mnoge rute istorijskog Puta svile, a klizišta i nepredvidljivo planinsko vrijeme ga čine jednim od najopasnijih na svijetu.

Karakoram put – Od Kine do Pakistana. Agencije

Ako bismo pravili listu puteva sa najneprikladnijim nazivom, ovaj bi svakako pobjedio jer uprkos njegovom umirujućem nazivu "Vilinske livade", putovanje njegovim okukama će vas držati na ivici sjedišta. On počije u pakistanskom selu Tato i prolazi kroz Gilgit-Baltistan region u pakinstanskom delu Kašmira. Tu je i devet km duga dionica rastresitomg šljunkovitog puta koja je takva od kada je put prvobitno napravljen.

Fairy Meadows – Pakistan. Agencije

Put smrti u gradu Junga u Boliviji, za razliku od prethodnika, ovaj put nema krizu identiteta, a njegov naziv je potekao dijelom od činjenice da se tokom samo 64 km spušta čak 3.500 metara. Pošto bolivijsku prijestonicu i prašume ne povezuje veliki broj puteva, ova staza se redovno koristi rezultirajući u stotinama smrti godišnje, a 2006. godine je procijenjeno da na godišnjem nivou na ovom putu pogine između 200 i 300 ljudi.

Put smrti u gradu Junga u Boliviji. Printscreen

James Dalton autoput, Aljaska, SAD - Put koji je izgrađen uz Trans-aljaskanski cjevovod zarad održavanja nije bio namijenjen gustom saobraćaju, ali se avanturisti na njega odlučuju jer skoro stiže do Arktika. Međutim, saobraćaj na ovom zemljanom putu svakodnevno čini 150-250 kamiona, a zapravo je sigurniji zimi kada se pretvori u zaleđenu stazu. Jedina tri grada u blizini ovog puta imaju ukupnu populaciju od 57 ljudi pa se u slučaju nužde ne možete nadati brzoj reakciji.

James Dalton autoput, Aljaska, SAD. Agencije

Sad ga vidiš, sad ga ne vidiš. Ovaj put je jedini put koji povezuje prelijepo Ile de Noirmoutier ostrvo sa obalom Francuske, a po njemu je moguće voziti samo jedan i po sat prije i jedan i po sat nakon najniže oseke, međutim mnogi vozači pokušavaju da okušaju sreću van tog perioda. Koliko je ovo loša ideja dovoljno pokazuje činjenica da tokom visoke plime ovaj put leži jedan do četiri metara pod vodom, a kada se pojavi nad površinom, put je vlažan, klizav i prekriven morskom travom.

Gois- Francuska. Agencije

Ovaj "Autoput ubica" je najširi u državi sa dionicama od deset traka, a iako se ne nalazi ni na planini ni u blizini mora, ipak je jedan od najopasnijih, prije svega jer se na njemu prosto ne primjenjuju saobraćajni propisi. Svakodnevni saobraćaj se ovdje pretvori u improvizirani haos koji u potpunosti zavisi od vozača jer tokom cijelog puta postoji tek nekoliko znakova i nijedan semafor, a tu su i pješaci koji se probijaju među automobilima. Gradski prijevoz također često staje da pokupi bilo kojeg pešaka koji mu maše, a tokom kišne sezone, loše konstruirani put se pretvara u rijeku. Svakodnevno se ovde dogodi oko pet saobraćajnih nesreća.

Commonwealth Avenue – Filipini. Agencije

 Highway 1, od Kabula do Džalalabada u Avganistanu, ovaj put krivuda kroz cijelu državu, a najopasniji dio je 100 km duga dionica između Kabula i Džalalabada koja se izdiže 600 metara iznad nivoa mora. Nesreće uzrokuje kombinacija uskog krivudavog puta, nagib kroz Kabul klisuru, ali i nemarni vozači koji su željni nepromišljenog preticanja.

Od Kabula do Džalalabada u Avganistanu. Agencije

BR-116 je drugi najduži autoput u Brazilu, a u svakom trenutku čak 60 posto ukupnog saobraćaja na njemu čine kamioni i šleperi koji prenose tovar. Slabo plaćene kamiondžije sa prekovremenim radom često konzumiraju alkohol, droge, ali i često zadrijemaju za volanom što prouzrokuje ogroman broj nesreća.

BR-116 Brazil. Agencije/Arhiv

Ovaj put prolazi kroz neke od najljepših dijelova Tajvana, kroz klisuru, ali pogled ne smije da vas zavara. Uzani put je namijenjen isključivo prolasku jednog vozila, a mimoilaženje sa nadolazećim saobraćajem je čisto kockanje. Oštre nepregledne krivine uzrokuju veliki broj frontalnih sudara, a ni agresivna i promenljiva klima nikako ne pomaže vozačima.

Put kroz Taroko klisuru. Agencije

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.