DOMAĆA KINEMATOGRAFIJA

U godini krize za prikazivače, u kinima se iskazali bh. filmovi

Kako je većina američkih studija odgodila početak prikazivanja novih sadržaja, distributeri bh. filmova su iskoristili šansu za prikazivanje domaćih filmova

A. Fazlić / Fena

U godini krize za prikazivače, u kinima se iskazali bh. filmovi

Foto: ARHIV


Početkom 2020. godine očekivalo se da će to biti godina velikog rasta kino tržišta u kojem je kino mreža u Bosni i Hercegovini trebala biti obogaćena s 16 novih dvorana u Sarajevu otvaranjem velikih multipleksa.

Također, bh. kina su tri godine za redom i prema broju posjetitelja i prema zaradi na box officeu bilježila rast, te je bilo očekivano da se taj trend nastavi. 

Nažalost, statistički podaci za kina u Bosni i Hercegovini, koje sakuplja i obrađuje Sarajevo Film Festival, pokazuju veliku štetu koju je ovom sektoru u 2020. godini nanijela pandemija koronavirusa Covid-19.

U 2019. godini, broj posjetitelja u odnosu na 2018. godinu porastao je za 10,26 posto, dok je zarada u 2019. godini u odnosu na 2018. godinu porasla za 12,7 posto. 

U poređenju s tim, u 2020. godini je broj posjetitelja kinima u odnosu na 2019. godinu opao za nevjerovatnih 70 posto, dok je zarada opala za 69,47 posto.

Zaključno s 31. decembrom 2020. godine u bh. kinima je bilo ukupno 387.691 osoba (u 2019. godini je bilo 1.293.760 gledaoca), a zarada na box officeu u 2020. godini iznosi 2.088.347 KM (u 2019. prihod je iznosio 6.839.454 KM). 

I u 2020. godini publika u bh. kinima je najviše gledala filmove američke produkcije, s tim da je samo 72,52 posto gledaoca gledalo ove filmove u poređenju s 83,59 posto u 2019. godini.

Postotak gledaoca koji se opredijelio za evropske filmove također se povećao s 15,97 posto u 2019. godini na 19,3 posto u 2020. godini. 

  • U godini krize za prikazivače, u kinima se iskazali bh. filmovi

    U godini krize za prikazivače, u kinima se iskazali bh. filmovi

    Foto: ARHIV


Kako je većina američkih studija odgodila početak prikazivanja novih sadržaja, distributeri bh. filmova su iskoristili šansu za prikazivanje domaćih filmova.

Iako je i dalje broj gledatelja za domaći sadržaj ispod regionalnog i evropskog prosjeka, pet filmova koji su prikazani u kinu i koji su svi većinski bosanskohercegovački uspjelo je ne samo privući publiku u vrijeme krize nego i pomoći u održavanju kontinuiteta prikazivanja filmova u bh. kinima. 

Premijerno prikazivanje u kinima su ove godine doživjeli filmovi "Quo Vadis, Aida?" Jasmile Žbanić i "Koncentriši se, baba" Pjera Žalice, dok su "Pun mjesec" Nermina Hamzagića, "Dobar dan za posao" Martina Turka i omnibus "SEE Factory" grupe autora, nastavili prikazivanje započeto u 2019. godini.

Postotak gledaoca koji su gledali bh. filmove iznosi 3,23 posto, što je značajan porast u odnosu na 0,18 posto iz prethodne godine. 

Iako je činjenica da kina nisu radila punim kapacitetom utjecala na to da film Jasmile Žbanić "Quo Vadis, Aida?" nije dosegao svoj puni kapacitet, neminovno je primijetiti da je taj film postigao uspjeh koji nije nijedan drugi bh. film u posljednjih deset godina.

S 11.340 gledaoca i prihodom od 70.726 KM film "Quo Vadis, Aida?" našao se na petom mjestu liste Top 5 najgledanijih filmova u Bosni i Hercegovini, ali i na listi Top 5 filmova po zaradi na Box Officeu u 2020. godini. 

Na vrhu obje liste se, kao apsolutni pobjednik, nalazi film "Bad Boys For Life" i s 33.887 gledaoca i ostvarenim prihodom 200.152 KM, a na listama se nalaze i srpski film "Holop" koji se s 26.749 gledaoca našao na drugom mjestu po gledanosti, dok mu je prihod od 102.433 KM donio treće mjesto po zaradi.

Film "The Gentleman" se nalazi na trećem mjestu po broju gledaoca s 20.467 prodatih karata, te na drugom mjestu po zaradi od 115.383 KM, dok se na četvrtom mjestu po gledanosti nalazi animirani film "Trouble" s 13.127 gledaoca, a po zaradi "Tenet" s prihodom od 71.768 KM. 

S pozicije distribucije, važno je naglasiti i da je po prvi put u Bosni i Hercegovini iskorištena taktika po kojoj je film "Quo Vadis, Aida?" istovremeno počeo igrati u kinu i na online platformama.

Film je prikazan na VoD platformi kina Meeting Point ondemand.kinomeetingpoint.ba, a činjenica da se u BiH sve više razgovara o potencijalu VoD platformi potvrđuje da bi ovaj model mogao postati popularan, posebno imajući u vidu da neki dijelovi zemlje imaju jako ograničen pristup kino dvoranama. 

Top tri distributera prema njihovom udjelu u tržištu koji su u kina privukli više od 50.000 posjetitelja su Blitz Film & Video (Sarajevo) - 50,66 posto, Continental Film (Sarajevo) - 17,82 posto i Una film (Zenica) - 13,41 posto.

Iako nisu u potpunosti ostvareni planovi za proširenje kino mreže u Bosni i Hercegovini u 2020. godini, CineStar je otvorio kino s deset novih dvorana u Sarajevu, a Cineplexx kino s četiri dvorane u Mostaru, tako da je trenutno u BiH aktivno 17 kina s 57 dvorana u 11 gradova (Sarajevo, Mostar, Banja Luka, Bihać, Tuzla, Zenica, Višegrad, Konjic, Trebinje, Prijedor i Busovača). 

U prosjeku to znači oko 61.400 ljudi na jednu kino salu, što je daleko od prosjeka od 15.000 ljudi na jednu kino salu koju imaju razvijena tržišta, ali je vidljiv napredak u odnosu na prethodne godine.

Dodatno osnaživanje kino mreže u Bosni i Hercegovini očekuje se i otvaranjem Cineplexx kina u Sarajevu, koje je odgođeno za 2021. godinu i koje će imati dodatnih osam dvorana, saopćeno je iz SFF-a.  

Više o:

Kino Film
NA VRH

Komentari

Podijeli članak na