Konkurišete za posao? Evo šta treba da izbrišete iz poslovne biografije – zauvijek

Sponzorisani tekst
16.02.2018 12:54

Neka istraživanja pokazuju da poslodavci svakom CV-ju pri prvoj selekciji kandidata posvete šest sekundi. Nema razloga da to vrijeme protraćite. 

Zamislite: pojavljuje se oglas za posao iz vaših snova. Odlučujete da se odmah prijavite. Pogledate svoj CV i odjednom vam je savršeno jasno šta poslodavac želi i vi na baš takav način organizirate svoju radnu biografiju. Poslodavac uzima vaš rezime i momentalno vas poziva telefonom i kaže da je konkurs završen jer – vi ste taj!

Sve je idealno, osim činjenice da se ovo nikada nije zaista i desilo.

Zato je neophodno poslovnu biografiju djelimično ili potpuno promjeniti pri svakom novom prijavljivanju za određenu poziciju. Šta to znači? Znači da s vremenom određeni podaci gube na značaju i da treba da ih izbacite. Ali kako kada su vam svi podjednako dragi? Krenite redom.

Cilj prijavljivanja

Zapravo, to ste već napisali, u naslovu e-maila. Zašto biste ponavljali?

Nerelevantno iskustvo

Poslovi u lokalnom kafiću tokom studiranja, volontiranje na sajmu automobila… Zadržite samo ono što će vas prikazati u najboljem svjetlu ili indirektno ukazati na dodatna znanja koja imate.

Lični detalji

Bračni status, vjeroispovijest, djeca – poslodavce ovo ne bi trebalo da interesira. Uvijek ćete imati priliku da to naknadno predstavite (ako bude potrebe).

Adresa

Nekada je ovaj podatak bio neophodan, ali danas se smatra prevaziđenim (ne zanemarujte ni sigurnost). Ključni su broj mobilnog telefona i e-mail.

Hobiji

Iskreno, koliko god vaše slobodne aktivnosti bile zabavne, to nikoga ne zanima, u najmanju ruku, prije nego što sazna vaše sposobnosti i iskustvo.

Gnusne laži

Ne izmišljajte da ste osvojili neke nagrade ili da ste bili rukovodilac u prethodnoj kompaniji. Sve se vrlo lako provjeri.

Previše teksta

Sjetite se pravila o šest sekundi s početka.

Reference

Ako ih budući poslodavac želi, tražit će ih od vas. Nema potrebe da prostor u biografiji unaprijed trošite na to.

Loše formatiranje

Izgled CV-ja je važan koliko i sadržaj. Izaberite način koji omogućava da se podaci što lakše čitaju. I kada izaberete, budite dosljedni.

Lične zamjenice

Poslovna biografija treba da pruža objektivne podatke – činjenice – i podrazumijeva da se sve odnosi na vas.

Nepotrebne riječi. Na primjer, ''broj telefona'' ispred broja telefona. Izbacite sve što se podrazumijeva.

Poslovni žargon prethodne kompanije

Svaka kompanija ima svoju internu, odomaćenu terminologiju – ''jpeg'' ili ''džej-peg'', ''poslovnica'' ili ''ekspozitura'' i slično. Pokažite svijest o ovome tako što ćete koristi razumljiv jezik.

Zastarjeli fontovi

Stručnjaci kažu da treba izbjegavati serifne, teške fontove i uvijek se opredijeliti za modernije oblike slova, jasnih linija. Naravno, to ne znači da u svom rezimeu treba koristiti pisana slova.

Fraze

''Šira slika'', ''sinergija''... Riječi i fraze poput ovih su već toliko puta viđene da njihovo korištenje gubi na vrijednosti. Nađite drugi način da kažete šta ste imali na umu.

Fotografija

Potrebna je samo ako je to naglašeno u samom oglasu. U protivnom nema razloga da je priložite.

A šta ako ste vrhunski programer koji dizajnira kompleksne programe koji aplicira za novi posao? Pravila su ista. Da, mnogo zavisi od vašeg portfolija realiziranih projekata i prethodnog iskustva i baš zato ne treba da trošite vrijeme potencijalnog poslodavca. Izbjegnite sve navedene greške i dođite do zaposlenja koje ste željeli.

NA VRH