Foto: Ilustracija Pomoć za početnike u dizajnu

PROMO Pomoći će vam da se izdvojite iz mnoštva konkurenata i dobijete svoj posao iz snova

Sedam savjeta za potpune početnike u web dizajnu

Danas fakultetska diploma nije garancija za posao, posebno u konkurentnoj kreativnoj industriji

Sponzorisani tekst
05.12.2018 15:09
A
A
A

Danas fakultetska diploma nije garancija za posao – posebno u konkurentnoj kreativnoj industriji kao što je dizajn. Međutim, postoje prakse koje početnici u dizajnu mogu da usvoje dok se obrazuju, a koje će vam pomoći da se izdvojite iz mnoštva konkurenata i dobijete svoj posao iz snova.  

Bez obzira na to da li ste na posljednjoj godini školovanjja ili ste već krenuli na obuku, pratite ovih sedam savjeta Sju Biknel, koja se već 25 godina bavi intervjuisanjem dizajnera za juniorske i početničke pozicije.

1. Učestvujte

Bilo to na internetu ili u stvarnom životu, dobra je ideja da aktivno učestvujete u svijetu dizajna.

Pridružite se organizacijama, prisustvujte događajima, pratite lidere u industriji i obratite pažnju na ono što se dešava u dizajnu. Konkursi su odličan način da budete primjećeni. Pratite opise nagradnih konkursa i dajte sve od sebe da uradite dobar rad.

Oni često pružaju priliku da iskusite prave dizajnerske brige i izazove, stupite u kontakt sa ljudima u ovoj industriji i testirate svoje vještine. To je vaša šansa da pokažete svijetu dizajna šta možete da uradite.

2. Usavršite vaš portfolio

Bilo da imate portfolio kao fizički dokument ili je u pitanju digitalni, razmislite o njemu u cijelini. Uredite ga pažljivo i razmotrite redosljed po kome bi vaši projekti trebalo da se nižu.

„Uopšteno, trebalo bi da počnete i završite sa svoja dva najbolja projekta, jer se oni često pamte“, kaže Biknelova. Najbolje agencije stalno primaju prijave od brojnih početnika. Ako ne mogu jednostavno da pregledaju vaše radove zbog neekonomičnog dizajna, vjerovatno vas neće uzeti u razmatranje.

3. Pravite skice

Skice pomažu u demonstraciji vašeg razmišljanja i pokazuju vaše sposobnosti, kreativnost i sposobnost rješavanja problema. Ako ste u mogućnosti, čuvajte svoje originalne skice. Poslažite ih na uredan način u fizički portfolio ili u odvojen dokument.

Na intervjuu za posao je uvijek dobro da predstavite opipljive komade dizajna uz digitalni portfolio. 

4. Otkrijte ko ste

Odlučiti šta želite da radite (osim da zaradite novac) jeste lakše reći nego uraditi.

Gdje želite da budete? Želite li da radite u gradu, živite u prirodi ili želite da putujete? Da li želite da radite za veliku agenciju, malu agenciju ili za sebe? Kakvu vrstu posla volite da radite i sa kime biste voljeli da radite? Čijem se radu divite i zašto? Gdje biste voljeli da budete za šest mjeseci? Za dvije godine? Za pet godina?

Imajte na umu da se industrija neprekidno mjenja i da nove agencije i načini rada stalno pružaju nove mogućnosti. „Kada imate jasnu ideju o tome šta želite da radite i gdje želite da budete, to znači da ste već napravili prvi korak ka vašem cilju“, kaže Biknelova.

5. Uradite svoje istraživanje

Istraživanje kompanija i potencijalnih klijenata pomoći će vam da pronađete koji od njih odgovaraju vašim željama i da li biste vi bili dobar izbor za njih.

Nakon što ste identifikovali ciljno tržište, prilagodite svoj CV njihovim potrebama. Obrišite iz svog portfolija stavke koje su nevažne za određeni posao i istaknite sve što je relevantno i što vam može pružiti prednost.  

Što više istraživanja radite – to bolje. Činjenica da ste temeljno istražili kompanije i klijente takođe će se cijeniti na intervjuima za posao.

Ako ste na početku svoje obuke, jednostavan način da počnete sa istraživanjem jeste da pratite različite agencije na društvenim medijima. Na ovaj način ćete vidjeti svaki njihov novi posao i steći uvid o kompletnom načinu njihovog poslovanja. 

6. Impresionirajte tokom stažiranja ili volontiranja

Što više iskustva imate i što više kontakata napravite, to ćete lakše pronaći posao koji je najbolji za vas. Kada se jednom nađete na željenom poslu, potrudite se da budete nezamjenljivi.

Pokažite entuzijazam i budite nezaboravni – na dobar način. Razgovarajte sa drugim zaposlenima i potrudite se da saznate nešto o projektima na kojima rade. Budite svesni da se i u dizajnerskim krugovima vijesti brzo šire. Ako budete dobri/loši u jednoj kompaniji, očekujte da će za to znati i većina drugih agencija, poslodavaca i vaših kolega.

Napomena: kada se prijavljujete za stažiranje ili za radna mjesta, pažljivo pratite sve instrukcije. Dobre poslovne ponude će privući mnogo interesenata, tako da ako ne olakšate poslodavcima da pregledaju vaš CV i portfolio, sigurno se ni oni neće potruditi da ih pregledaju.

7. Naučite da predstavite svoj rad

Naučite da jasno objasnite svoje ideje, „prodate“ svoj rad i sebe, jer je to važno koliko i vaše dizajnerske vještine. Ovdje se radi o pokazivanju vašeg razumjevanja problema. Objasnite kako je vaš dizajn riješio problem naveden u brifu. Morate pokazati kako možete biti od koristi kompaniji ili klijentu.

Uvijek postavite što više pitanja, jer to pokazuje interesovanje. Ponekad čak i najjednostavnije pitanje može otkriti bogatstvo informacija. 

Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem edukativnih programa. Ali obratite pažnju, da biste bili spremni za profesionalni život, obuka bazirana na realnim projektima pod vođstvom mentora mora da traje najmanje 12 mjeseci. Više o takvim obukama kod nas možete da saznate na ovom linku.