PROMO

Ova 3 najnovija trenda u web dizajnu će zadiviti vaše korisnike

Avaz.ba

Od laganih i svijetlih vidova dizajna do složenih vizuelizacija podataka i novih načina upotrebe mnogouglova, trendovi ovog mjeseca su sve, samo ne uobičajeni. Neki od njih su tako praktični da ih možete ili rasporediti na pojedinačne stranice ili ih koristiti za potpunu reviziju dizajna.  

Svaki od ovih trendova pokazuje i evoluciju stilova koji se razvijaju već neko vrijeme: minimalizam, bijele i svijetle šeme boja, vizuelizacija podataka za web i svježi pogled na mnogougaone oblike. Evo šta je u web dizajnu ovog mjeseca u trendu.

1. Bijela i svijetle boje

Ako obratite pažnju na novije web sajtove, primjetićete da se sve više upotrebljavaju bijele i svijtle boje. Ovom trendu bi se vjerovatno mogao posvetiti čitav tekst, jer ima toliko primjera i načina za primjenu ovog trenda.

Njegova glavna karakteristika u dizajnu jeste estetika dominantne bijele ili svijetlije šeme boja. Ovo uključuje pozadinu, slike, pa čak i elemente koji se nalaze u prvom planu.

Iako je bijela popularna opcija, palete u boji sa mekim sivim tonovima, hladnim krem tonovima, pa čak i nekim teško primjetnim pastelnim bojama podjednako su djelotvorne. Trik u korišćenju ove dizajnerske tehnike jeste da inkorporirate druge elemente tako da ne završite samo sa „jednostavnom" bijelom pozadinom. Ako uključite slike koje takođe imaju svijetle tonove ili elemente sa mnogo bijeloga, to može da stvori zanimljiv dizajn.

Dobar primjer za ovu tehniku jeste web sajt umjetnika Ivana Verhoa. Ali ugledanje na ovaj sajt ne treba da vas ograniči u upotrijebi bijele boje na slikama ili pozadinama, jer trend može da se primjeni i na video-materijale i animacije.

Bilo da ga koristite za dizajn cijelokupne teme web sajta ili se odlučite za jedan odjeljak ili stranicu, nećete pogriješiti. Samo ne zaboravite da koristite tamne opcije teksta tako da se slova lako čitaju. Možete dodatno da skrenete pažnju posjetilaca na određeni dio upotrebljavajući dugmad ili elemente posebno svijetlih boja.

Razmislite o upotrebi akcentujućih boja u minimalizmu, pošto ovaj jednostavan trik može da izgleda dopadljivo i da uz to bude izuzetno funkcionalan.

2. Vizuelizacija podataka

Kako se sve više naglašava važnost prikupljanja podataka i informisanja u gotovo svakoj industriji, nije neko iznenađenje da sve češće i dizajn mora da obuhvata obimne vizuelizacije podataka.

Od mapa, grafikona do interaktivnih animacija, snažna vizuelizacija podataka može pomoći korisniku da bolje razumije temu ili informacije i obezbijedi zanimljiv (i nezaboravan) način da sazna nešto. Nedostatak ovakvog pristupa jeste to što može biti prilično veliki problem kada je u pitanju upravljanje svim tim podacima.

Potražite metod koji vam omogućava da predstavite informacije na najnoviji način bez stresa koji nosi stalno upravljanje tim podacima. Automatski alati mogu vam biti od pomoći. Google Charts je jednostavan i prilično moćan alat.

Postoji mnogo različitih načina za kreiranje, ugradnju i uključivanje vizuelizacije podataka u dizajn web stranice. Najinteresantnije web stranice koje koriste ovaj trend predstavljaju dinamične informacije u najboljim interaktivnim formatima. Na primjer, web sajt „Tree Tree Tree“ koji nudi podatke o jačini vetra, na samom početku, to jest na naslovnoj web stranici zahtjeva od korisnika da unesu lokaciju koja ih interesuje.

Rezultat pokazuje brzinu vjetra pomoću drveta sa kutijama koje udaraju dok se brzina povećava. Korisnici se takođe mogu angažovati koristeći mapu na dnu ekrana.

3. Mnogouglovi 2.0

Mnogougaoni oblici u dizajnu web sajta bili su veoma često upotrebljavani krajem 2017. godine i početkom ove godine. Taj trend se nastavlja, ali sa drugačijim izgledom. Umjesto gomile upakovanih mnogouglova koji se koriste za kreiranje pozadina ili drugih elemenata dizajna, dizajneri biraju nekoliko mnogouglova sa kojima se poigravaju i preuveličavaju ih. Ovi predimenzionirani oblici postaju zabavan dizajnerski element koji odgovara gotovo svakoj vrsti projekta.  

Oni mogu biti dio ukupnog šablona dizajna, zanimljiv element koji se nalazi na početnoj stranici ili interesantan način oblikovanja slike ili teksta. Ono što je sjajno u vezi sa mnogouglovima jeste da su oni malo drugačiji od standardnih pravougaonih oblika i krugova, koji se češće sreću, i upravo zbog toga mogu odmah privući pažnju korisnika.

Ovi oblici takođe djeluju modernije, jer su različiti. Mnogouglovi mogu da sadrže oblike koji imaju više različitih uglova i strana (kao što je oštri animirani mnogougao na desnoj strani web sajta Instituta Alan Turing), jednostavne linije koje se preklapaju kako bi se postigao nešto tradicionalniji osjećaj (kao što je slučaj na web sajtu Evoluted), ili jednostavne oblike koji pomažu korisnicima u percepciji specifičnih sadržaja (kao na web sajtu Iqor).

Zbog toga što su mnogouglovi toliko različito dizajnirani elementi, dizajneri ih u većini projekata spajaju sa sjajnim bojama radi još većeg naglaska.

Budite oprezni u pokušaju da uklopite elemente unutar tih nagnutih ili čudnih oblika, Ako, primjera radi, pokušate da smjestite tekst u okvire mnogougla, to može da oteža čitanje. Mnogouglovi su najbolji kao element pozadine ili element kojim će se nešto naglašavati, ali nisu pogodni za poruke ili ključne stavke sadržaja.

Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem edukativnih programa. Ali obratite pažnju: da biste bili spremni za posao, obuka bazirana na realnim projektima mora da traje najmanje 12 mjeseci. Više o takvim obukama kod nas možete da saznate na ovom linku.

NA VRH

Podijeli članak na