REGION

Havarija kod otoka Jabuke, tone turski teretni brod, kapetan i dio posade odbijaju da ga napuste

( Ilustracija) Havarija turskog broda u Jadranu

Index.hr

17.6.2018

U arhipelagu otoka Jabuka u nedjelju rano ujutro dogodila se havarija na turskom teretnom brodu usljed prodora mora u prostor strojarnice, slijedom čega je pokrenuta spasilačka akcija u koordinaciji hrvatske i italijanske središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru, kojom je posada evakuirana i niko nije povrijeđen, a trenutno nije uočeno onečišćenje mora, prenosi Index.hr. 

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture saopćilo je kako su prvu informaciju o havariji na brodu "Haksa" u 4.16 sati ujutro zaprimili službenici Središta za nadzor i upravljanje pomorskim prometom (VTMIS Split).

Oni su o tome obavijestili Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) te prenijeli informaciju da je posada zatražila pomoć i dojavila o prodoru mora u potpalublje teretnog broda dužine 85 metara s 13 članova posade (11 državljana Turske i dva državljana Indije), koji plovi pod zastavom Turske.

Budući da je motorni tanker "Valcadore" pod italijanskom zastavom u trenutku nesreće plovio na oko četiri nautičke milje od pozicije havarije, MRCC Rijeka je isti preusmjerila u spasilačku akciju, a na tu je poziciju doplovio u 5.10 sati.

U međuvremenu su iz MRCC Rijeka u spasilačku akciju angažirali splitsku Lučku kapetaniju i Pomorsku policiju, čije posade su odmah isplovile prema poziciji havarije. Središnjica je u akciju uključila i remorkere firme Brodospas, a o svemu je obaviještena i Obalna straža RH, čiji brodovi su stavljeni u pripravnost. Također, MRCC Rijeka je u komunikaciji s MRCC Rim u akciju angažirala i dva italijanska remorkera koja plove prema poziciji nesreće.

Zapovjednici "Valcadorea" i "Hakse" su, u koordinaciji s MRCC Rijeka, postupak evakuacije posade započeli u 6.05 sati, s tim da je zapovjednik turskog teretnog broda odlučio ostati s još četiri člana posade na tonućem brodu, dok god to bude moguće.

Na poziciji havarije trenutno nije uočeno onečišćenje mora, no, budući da turski brod prevozi 3.000 metričnih tona sinter magnezita, a u brodskim spremnicima sadržava oko 70 tona pogonskoga goriva i maziva, nadležna Uprava sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture pokrenula je sve protokole u cilju sprečavanja i saniranja eventualnog onečišćenja mora na poziciji ove pomorske nesreće, stoji u saopćenju.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.