NOVI DETALJI

Do tragedije na Hvaru došlo zbog 20 puta jeftinijeg agregata od dozvoljenog

DORH saopćenjem objasnio kako je došlo do tragedije na brodu

I kapetan i vlasnik broda odbacili su krivicu. Jutarnji.hr

I. K. / Avaz.ba

16.8.2019

Samo 12 sati nakon hapšenja na otoku Hvaru, vlasnik broda Atlantia Zoran B. (24) i Jerko M. (27), kapetan broda na kojem su se 13. avgusta otrovali talijanski turisti, pušteni su na slobodu uz kaznene prijave za dovođenje u opasnost, piše Jutarnji.hr.

DORH je saopćenjem objasnio kako je došlo do tragedije na brodu i koga sumnjiči za smrt talijanskog poduzetnika i trovanje dvoje djece.

I kapetan i vlasnik broda odbacili su krivicu za smrt jedne i trovanja pet osoba, a na slobodu su pušteni jer tužilaštvo, s obzirom na to da su do sada imali čistu kaznenu evidenciju, nije imalo osnove za njihov pritvor.





Za sve kriv agregat?

Sudeći prema policijskoj prijavi, izvor smrti krije se u benzinskom generator-agregatu marke Ford, model FG-9250e, koji nije namijenjen brodskoj upotrebi, nego upotrebi na otvorenom prostoru.

Osumnjičeni dvojac je navedeni agregat sa zračnim hlađenjem, koji je kupio za 5.000 kuna (oko 1.300 KM) u Fordovoj poslovnici, kobnog 8. avgusta ugradio u prostor brodske strojarnice, prekršivši čl.148. stavak 4. i čl. 385. st.1 Pomorskog zakonika.

Očito nepromišljen “uradi sam” potez uslijedilo je zato što su vlasnik i kapetan broda bili u vremenskoj stisci - naime, pokvareni agregat trebalo je hitno zamijeniti jer su dva dana kasnije trebali pokupiti Talijane u splitskoj luci, piše Jutarnji. Misleći da su prema pravilima ugradili agregat koji je namijenjen isključivo upotrebi na otvorenim površinama, vlasnik broda i njegov kapetan krenuli su s posadom i talijanskim gostima na osmodnevno putovanje.


Putovanje

Nakon Splita otplovili su prema otoku Braču. Prva postaja bili su im Mlini. Sutradan, 11. avgusta, otplovili su prema Visu, gdje su bili cijeli dan, a 12. avgusta kasno popodne uplovili su u hvarsku luku. Ovjekovječili su posjet jednom od zajedničkih fotografija i potom krenuli na večeru u poznati restoran na rivi.  

Poslije večere, oko ponoći su se zaputili na brod, nakon čega su se otisnuli do uvale Ždrilac, gdje je za Italijane počela noć užasa jer su vlasnik i kapetan, dok je brod bio usidren, oko 22 sata stavili agregat u pogon, pa nije dugo trebalo da ugljični monoksid i ostali otrovni plinovi preplave kabine. 

Plin se tako počeo širiti kroz pukotine zidova i ventilacijskim cijevima klima-uređaja, odakle je preplavio hodnik i putničke kabine s osam putnika, a najviše su nastradali oni koji su bili smješteni na desnoj strani broda.

Za policiju i Državno odvjetništvo dvojac je generator ugradio lakomisleno smatrajući da time neće dovesti u opasnost život i zdravlje putnika te članova posade.

Vlasnik i kapetan broda se, međutim, ne smatraju krivima te ističu da su upravo oni pružali prvu pomoć unesrećenima tokom uplovljavanja u hvarsku luku te da su iznimno potreseni cijelom situacijom. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.