Foto: Blic.rs

SRBIJA

Beograđanima taksisti upropastili dan: Imaju li pravo da na 18 sati blokiraju cijeli grad?

Autor: Informer
10.05.2018 15:04
A
A
A

Iza haosa koji će paralisati Beograd do ponoći, stoji Ugovorna komora taksista. Zvuči ozbiljno, ali samo dok ne čujete da njeni članovi nisu najveća taksi udruženja, već pojedinci koji pod izgovorom jedinstvenosti kriju svoje identitete prekrivanjem tabli s nazivima firmi.

Ovi taksisti ponašaju se kao da su im za sve probleme krivi Beograđani, isti oni koji taksi uslugu plaćaju nekoliko puta više nego stanovnici manjih gradova. Jer, prosječan beogradski taksista, pri samom ulasku mušterije u automobil, zaradi više nego što provincijski dobije za vožnju od nekoliko kilometara.

To taksistima, čini se, ništa ne znači, pa su, uplašeni jeftinijom konkurencijom, riješili da nas sve kazne. Ali, navikli su ljudi koji žive u Beogradu na gužve, preživjet ćemo ovaj dan, ali ako očekuju da im, kada riješe da prestanu s protestima, ponovo uđemo u automobil...Sretno!

Da budemo jasni, taksisti blokiranjem cijelog grada od šest ujutro do ponoći ne krše zakon, ali ga ozbiljno zloupotrebljavaju. Jer, prema Zakonu o javnim okupljanjima, protesti su dozvoljeni "između šest sati ujutro i 24 sata", ali su taksisti prvi koji su ikada riješili da ovu mogućnost iskoriste maksimalno.

Ranka Savić, predsjednica Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata koja ima iskustva u organiziranju protesta, kaže da oni nikada nisu zloupotrebljavali ovu mogućnost.


- Svjesni smo da tada protest dobiva kontraefekt, jer stvara bijes i nezadovoljstvo kod građana, a ideja je da od njih dobijete saosjećanje za vaš problem. Mi smo se uvijek trudili da sve što imamo kažemo u dva, tri sata i da minimalno remetimo život sugrađana - kaže Savić.

Ona objašnjava da joj je s profesionalne strane posebno problematično to što ne shvata koji su tačno razlozi ove blokade. S njom se slaže i Ljubisav Orbović, predsjednik Saveza samostalnih sindikata.

- Oni kao da su tražili način da nanesu najveću moguću štetu ljudima koji žive u Beogradu i od kojih, na kraju krajeva, i oni žive. Sindikati se pri organiziranju protesta uvijek trude da ne naštete mnogo građanima i da protest usmjere ka instituciji kojoj se obraćaju - priča Orbović.

On objašnjava da se na ovaj način stvara revolt kod građana, jer mnogi nisu stigli na vrijeme na posao, djeca su zakasnila u škole, a vjerovatno je neko propustio neki još važniji događaj.


- Nisu Beograđani krivi jer je taksistima nanesena šteta, ako im je uopće nanesena, i zato bi trebalo da protestiraju ispred zgrade onoga ko je odgovoran, a ne da parališu cijeli grad - kaže sagovornik portala Telegraf.rs.

I Zorana Mihajlović, ministrica građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, smatra da nije korektno da se na ovaj način zaustave građani.

- Da li ćete da blokraite Vladu možda je manji problem, ali vrlo je nekorektno blokirati građane - rekla je Mihajlović.

Ona je rekla da je u Beogradu registrirano 6.500 taksista i da postoje dogovori s predviđenim izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u drumskom saobraćaju sa njih oko 6.000, dok su ostali protiv.

- Sve ono što su njihovi zahtjevi, to postoji u izmjenama i dopunama zakona. Oni smatraju da će biti povećanje broja taksista - neće biti, ne žele Uber - neće biti, ne žele Kar go - neće biti. Ne postoji nijedan razlog opravdan ili neopravdan za bilo kakvu vrstu štrajka.