TREND KLONIRANIH ŽENA

Kalup: Napumpane usne, botoksirane jagodice, tanak nos, tetovirane obrve, XL grudi

Riječ je o pravoj epidemiji, smatra Bogićević

Piše: Adi HODŽIĆ

14.4.2019

Anderson: Simbol plastične ljepote - Avaz
Mnoge žene žele izgledati kao rijaliti zvijezda - Avaz
Papak: Djevojkama je sve nametnuto - Avaz
Hepbern: I danas je citiraju - Avaz
Čvorak: Ne udovoljavam svim zahtjevima - Avaz
+1

Svjedoci smo u posljednjih nekoliko godina svojevrsnog bijega od sebe i individualnosti. Sve veći broj, naročito žena, iz ordinacija za plastičnu hirurgiju izlazi istih usana, grudi, jagodica. Njeguje se trend kloniranih ljepotica s vještačkim zubima, tankim nosevima, XL grudima ili većima... Neke od njih počinju nakon zahvata ličiti jedna na drugu... Kao da su uljepšane po istom kalupu. 

Žene danas ne dopuštaju da se neko zaljubi u njihove pjegice, biljeg ispod oka ili savršene nesavršenosti. Širom svijeta pripadnice ljepšeg spola hirurzima donose fotografije poznatih ličnosti želeći da izgledaju poput njih, a taj trend nije zaobišao ni našu regiju.

Žene su danas spremne potrošiti stotine hiljada maraka kako bi izgledale kao Pamela Anderson ili Kim Kardašijan (Kardashian), što su im posljednju deceniju dva ideala ljepote kojem najviše teže.

Paralelni svijet

Aleksandra Bogićević, jedna od najpoznatijih fotografkinja, koja je slikala bezbroj regionalnih ljepotica, počevši od Sofije Milošević, Ane Marije Jurišić i mnogih drugih, smatra da ovaj trend u našoj regiji poprima oblik epidemije.

- Moram da se složim s konstatacijom da sve više žena i djevojaka počinje da liči jedna na drugu. Prvi uzrok je ogroman utjecaj TV sadržaja, koji neprestano nameću tip žena koje usvajamo kao model ljepote 21. stoljeća. Drugi uzrok je Instagram, koji djeluje poput nekog paralelnog svijeta, ispunjen prikazima djevojaka koje, pod naslagama filtera, postaju moderne princeze. Time utječu na ostalu populaciju djevojaka, posebno na generaciju u razvoju, koje usvajaju ovaj model i teže da dostignu taj ideal, koji je, ustvari, obmana i fikcija – rekla je Bogićević.

Fotografkinja kojoj su ispred objektiva najčešće manekenke, ističe kako je najvažnije ono nešto iznutra, što ženu izdvaja od drugih.

- Magija nastaje onog momenta kad sretnete lijepu ženu, ali koja u sebi nosi dar ili energiju, nešto što se ne da lako definirati. Takve žene osjetim po pogledu u očima, koji u njima nosi misteriju, svijest o sebi i ono što je presudno, a to je stav – kazala je Bogićević.

 Čest zahtjev

Estetskog hirurga Alemka Čvorka pitali smo kako reagira kad pacijentice požele izgledati kao neka druga žena.

- Pokušavati izgledati kao neko drugi je čest zahtjev, ali kojem je teško udovoljiti, a u nekim slučajevima i opasno. Svaki pacijent nosi svoju osobenost, koja se ne može i ne treba kopirati. Ukoliko neka pacijentica ili pacijent želi napraviti usne, grudi kao neka poznata ličnost i donese sliku za vrijeme konsultacija s hirurgom, to tada može biti samo kao jedna smjernica šta to pacijentica želi, a nikako imperativ da rezultat nakon operacije bude baš takav – govori Čvorak.

Čuvena Odri Hepbern (Audrey Hepburn), koja je proglašena najljepšom ženom 20. stoljeća, bila je sinonim lijepog starenja, koje nije podrazumijevalo nož i operacije nego stalnu njegu i hranjenje duše. Njene riječi o ljepoti žene obišle su svijet te se i danas citiraju.

- Za atraktivne usne, govorite ljubazno. Za divne oči, tražite dobrotu u ljudima. Za dobru liniju, dijelite hranu s gladnima. Za lijepu kosu, dozvolite djeci da provlače svoje prste jednom dnevno kroz nju. Za dobro držanje, hodajte sa znanjem da nikad niste sami. Ljepota žene nije u odjeći koju nosi, njenom stasu ili frizuri. Ljepota žene se ogleda u njenim očima, jer su ona vrata njenog srca, mjesto gdje ljubav počiva. Ljepota ne leži u njenoj vanjštini nego se prava ljepota žene očituje u njenoj duši – izjavila je svojevremeno Hepbern.

 Želja Instagram boje

Bosanskohercegovački frizer Stipe Filipović ističe kako je često zatrpan najčudnijim zahtjevima kako bi se izgledalo kao neke od poznatih dama s društvenih mreža.

- Svakodnevno se susrećem sa željama Instagram boje, gdje je na fotografijama boja kose retuširana do te mjere da u stvarnosti takva boja kose ne postoji. Trend kloniranja i kad je kosa u pitanju uzeo je maha i kod muškaraca. Nestrpljivo iščekujem dan kad će svako stilom izražavati svoju osobnost, a ne utapati se u masi klonova – rekao je Filipović.

 Šta kažu psiholozi

- Svako vrijeme ima svoje standarde ljepote, koje većina pripadnika nekog društva teži da dostigne. U savremenom društvu veoma je dostupna estetska hirurgija, koja zaista doprinosi tome da djevojke mogu da postignu taj klonirani izgled. Kombinacija vanjskih i psiholoških faktora je ono što u najvećoj mjeri utječe na dominaciju ovog trenda – kazala je psihologinja Zoja Kovačević.

 Nikad nismo dovoljno dobre

Manekenka Bojana Papak ističe kako je veoma važno da djevojke imaju svoj stav.

- Kad pogledate oko sebe, tu je masa djevojaka koje stvarno liče jedna na drugu zbog toga što im se to nametnulo. Hoće da izgledaju kao Kim Kardašijan i ostale poznate ličnosti. Mi, djevojke, konstantno smo izložene tom pritisku što se tiče fizičkog izgleda. Nikome nikad niste dovoljno dobre. Djevojke su kao teletabisi, kao da ih je neko pravio u istom kalupu. Ne dozvolite da vam se nameće ono što vi niste, ne tražite sebi idola – zaključila je manekenka.

Traži se nemoguće

- Mlađe generacije najčešće zahtijevaju nemoguće, donose čak i postere. Neupućene su da je to neprirodno nacrtana obrva. Gube dodir sa stvarnošću zahtijevajući oblik koji nije proporcionalan i estetski prikladan obliku lica. Rekla bih, pogrešno privlačenje pažnje. Ne svojim karakterom i samopouzdanjem. Pretjerivanjem odaju koliko su nesigurne - govori kozmetičarka Mirsada Hadžić.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.