UMJETNOST

Mak Hubjer/ Upozorenje: Da nam se prošlost ne ponovi

Svjedoci smo totalne suprotnosti i apsurda koji nas okružuje

Hubjer: Živimo u sistemu koji ne funkcionira. Privatna arhiva

Piše: Avaz.ba

31.5.2019

Mladi bh. umjetnik Mak Hubjer udružio je snage s kolegom iz Italije Maksom Papeskijem (Max Papechi) i otvorio izložbu pod nazivom „Novecento/900“ u Historijskom muzeju Bosne i Hercegovine u Sarajevu.

Estetski ukus 

Izložba je privukla veliku pažnju javnosti s obzirom na to da se odnosi na ratove i sukobe koji su obilježili prošlo stoljeće, ali donosi i pregled sadašnjosti.

- Ljudi su čudno reagirali na izložbu. Maks Papeski je umjetnik koji se bavi vizuelnim komunikacijama, najviše grafičkim dizajnom i kroz svoje radove na kritički i satiričan način pravi vezu između propasti prošlog stoljeća i svih nedaća prikazanih kroz Drugi svjetski rat, Hladni rat, sukobe na Bliskom istoku, kroz globalne događaje koji su obilježili 20. stoljeće. To stavlja u kontekst crtanih filmova i likova koji vrlo naivno djeluju na prvu, ali stvaraju vrlo hladnu i jezivu atmosferu - govori nam Hubjer.

Dodaje da se njegovi radovi vežu za sadašnjost koja je još obojena ratom i na budućnost koja, uz ovakvu sadašnjost, i nije toliko blistava.

- Barem meni kada je posmatram i iz konteksta građanina BiH. Moji radovi su jedna vrsta upozorenja čovjeku da mu se prošlost ne ponovi. Baš iz tog razloga mislim da oni možda i ne zadovoljavaju estetski ukus i kriterije ljepote koji su zastupljeni kroz umjetnost, ali kroz sirovost i čistu i realnu sliku imaju svoju poruku i poentu - kaže Hubjer.

Temu je izabrao jer je to njegova realnost koju ne može ignorirati. 

quote
<p>Izložba prikazuje radove koji aludiraju na rat, ali povezani su s budućnošću i onim što tek treba da dočekamo .</p>

Hubjerova slika pod nazivom “Novi realizam 2019”

- Nisam mogao sebi stvoriti iluziju i privid života koji bi sigurno mogao nekada ovdje biti, ali trenutno nije. To je kvalitetan život kojem bismo svi skupa trebali težiti, a svjedoci smo totalne suprotnosti i apsurda koji nas okružuje. Koliko god mi to htjeli opravdavati kroz nečije ideologije, tražeći ispravno ili pogrešno, mi smo na kraju kolateralna šteta ovog života, okruženja i kompletne zajednice. Mislim na sve građane BiH, živimo u sistemu koji ne funkcionira - ističe Hubjer.

Otpetljavanje čvora

Ni kao čovjek ni kao umjetnik nije mogao ignorirati te činjenice.

- Neki radovi me podsjećaju na slagalice koje sam sebi pravim da bih kroz simboliku došao do eventualnog otpetljavanja čvora koji vidim ispred sebe. Ne mislim da je to nemoguće, ali je vrlo teško razmišljati realno i pronaći rješenje. Siguran sam da bismo došli do rješenja i osjetili napredak na svim nivoima, od društvenih do oficijelnih političkih, koji su trenutno možda i najveća kočnica boljeg života u ovoj državi - zaključuje Hubjer.

Tri godine galerije “Brodac” 

Mak Hubjer je osnivač galerije savremene umjetnosti “Brodac” u Sarajevu koja obilježava treću godinu postojanja.

- Uspješno jeste samim time što je opstala to vrijeme, mada tri godine nisu veliki period. Ali konstanta koju je galerija zadržala u predstavljanju izložbi i prezentaciji umjetnika je nešto što je vrlo bitno. Želja mi je bila da u što skorijem periodu vidim u ovom gradu još otvorenih prostora i galerija, što se, nažalost, nije desilo. I ono što je bilo zatvorilo se. “Brodac” i proizvodi svoj sadržaj i daje prostor gostima i umjetnicima da izlažu. Ne postoji društvena svijest, a bez nje ne postoji ni politička koja bi trebala graditi identitet društva kroz umjetnost i kulturu - govori Hubjer.  

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.