LUTKARSKI REDITELJ

Mario Drmać: Umjetnost je potrebna za život

Želio sam da djeca ostanu sretna i nasmijana, jer su ta dva junaka uspjela da prežive požar unutar igrajućeg svijeta

I. J. / Azra
  • Mario Drmać

    Mario Drmać

    Foto: AZRA


Bh. umjetnik Mario Drmać režirao je lutkarsku predstavu „Olovni vojnik“, koja je nedavno izvedena u Pozorištu mladih Sarajevo, a ovom predstavom, Mario je, pored kolegice Zarine Hozdić iz Bihaća, postao drugi lutkarski reditelj u Bosni i Hercegovini. Osim što je riječ o novoj predstavi za najmlađe, radi se i o projektu koji je ujedno i Drmaćev magistarski rad na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku. Predstava je nastala prema bajci Hansa Christiana Andersena, a, kako nam je ovaj cijenjeni umjetnik objasnio, riječ o priči s kojom su se generacije susretale u djetinjstvu i koja vraća u djetinjstvo. Iako ovo spada u jednu od najtragičnijih bajki, Drmać je Olovnom vojniku i balerini te njihovoj ljubavi uveo likove kao što su Zlatan i Asja. Mladi par koji se zaljubi otkrivajući zajedničke čari ljubavi prema igračkama.

Na početku razgovora Mario je otkrio pokoji zanimljivi detalj o premijeri „Olovnog vojnika“.

– Oduševljen sam zaista kako je premijera protekla i kako je sve bilo lijepo, posebno sada u trenucima pandemije, s obzirom na to da je ograničen broj mjesta. Zaista se pokazalo da je premijerna publika isto onako disala kao i ona pretpremijerna, kad smo organizarali nekoliko igranja pred najmanjom publikom prije same premijere, kao što je to i običaj. Drago mi je, jer su dopirali do mene pozitivni komentari, a mnoge roditelje predstava je vratila u djetinjstvo. Prvenstveno, što mi je najviše ispunilo srce, jeste da su se roditelji javili nakon premijere i poslali fotografije svoje djece kako su sama odlučila od izbora svojih igračaka, napraviti svoju verziju „Olovnog vojnika“.  Drago mi je što smo na ideju došli, osim što predstavu poklanjamo, da ta afiša koju dobiju uz kartu izgleda kao jedna figurina „Olovnog vojnika“ koja može biti, ne samo imenik ljudi koji su učestovovali u predstavi nego i figurina kao igračka više koju će djeca imati u svome domu – iskreno će Mario.

Ova predstava je Vaš magistarski rad na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, kojim ste postali reditelj lutkarstva. Kakvo je lutkarstvo danas u BiH?

– Poslije kolegice Zarine Hozdić iz Bihaća, koja je završila lutkarsku režiju u Slovačkoj te trenutno u Bihaću pokušava pokrenuti implementaciju da bihaćki teatar dobije status priznatog teatra, ja sam drugi reditelj lutkarstva u BiH.  Drago mi je da postoji informacija da smo mi ti koji ćemo pokrenuti borbu da lutkarstvo ostane na ovim prostorima, da zaintrigiramo i donesemo dašak ljepote za ovom vrstom umjetnosti i kod ostalih umjetnika i onih koji to trebaju da postanu. Želimo da se borimo zajedničkim snagama i silama da lutkarstvo bude zaista teatar broj jedan u našoj zemlji. Djeca od malih nogu posjećuju lutkarski teatar i stalno mu se vraćaju kroz godine. Veoma je lijepo kad odrasli sa svojom djecom, unucima posjete lutkarski teatar.

O čemu govori predstava "Olovni vojnik" pročitajte OVDJE.

Više o temi Mario Drmać

NA VRH

Podijeli članak na