MUZIKA

Latino muzika je ove godine osvojila svijet

Avaz.ba

28.12.2017

Latino hitovi “Despacito“ i “Mi Gente“ u mnogome su definirali muzičke tokove u 2017. godini i svjetsku pažnju okrenuli na latinoameričku muzičku scenu.

Pjesma “Despacito“ portorikanskog pjevača Luisa Fonsija, ali i “Mi Gente“ Džeja Balvina iz Kolumbije najslušaniji su hitovi u 2017. godini.

“Despacito“ je postao najgledaniji spot ikada na YouTubeu sa 4,5 milijarde pregleda, a prati ga “Mi Gente“ sa 1,4 milijarde, koji se našao na trećem mjestu najgledanijih u 2017. godini.

Također, šest od ukupno deset najgledanijih muzičkih klipova na YouTubeu je na španskom jeziku.

Da je latino-muzika u ekspanziji, dokaz je da je ove godine tek treća pjesma ikada na španskom jeziku zauzela prvo mjesto na Bilbordovoj listi kada je u pitanju SAD. Prva je bila 1987. “La Bamba“, pa “La Macarena“ 1996. i ove godine “Despacito“. Iako su u međuvremenu postojali mnogi utjecajni latino izvođači na sceni poput Rikija Martina i Glorije Estefan, uspjeh koji će ova muzika postići u 2017. godini niko nije očekivao.

Popularnosti Luisa Fonsija i Džeja Balvina svakako su doprinijele i američke zvijezde koje je ovaj zvuk „zarazio“, pa su se gotovo sami nudili da im se pridruže na zvaničnim remiksima. Tako je Biber doprinio popularizovanju “Despacita“ dok se Bijonse pridružila Balvinu i Viliju Vilijamu u pjesmi “Mi Gente“ mnogo nakon što je već postala hit.

Osim toga, postoji još nekoliko faktora koji su odredili da latino muzika bude u centru pop kulture.

Zvijezde više ne dolaze samo iz Amerike

Ranije se podrazumijevalo da najveće svjetske zvijezde dolaze isključivo iz SAD i pjevaju na svom maternjem jeziku. Zahvaljujući dostupnosti interneta i brojnim društvenim mrežama ovo pravilo polako, ali sigurno prestaje da važi.

Čak i prije 30 godina grupa Los Lobos razbila je ovu predrasudu tako što je osvojila Gremi za najbolji pop-rok hit “La Bamba“, a među američkom muzičkom elitom to se smatralo statističkom greškom. I dan danas, dostići vrh američkih top lista veliki je izazov za većinu latino izvođača. Osnivač benda Luj Perez zahvaljuje internetu:

“Internet je izvođačima dao potpunu slobodu da rade šta god požele. Grupe mogu da postignu ogroman uspjeh zahvaljujući internetu, a ne izdavačkim kućama koje ih ograničavaju“, kaže on.

Prema njegovom mišljenju, Evropljani su uvijek bili otvoreniji za nove muzičke žanrove, dok su Amerikanci kratkovidi.

“Izdavačke kuće su njegovale monetizaciju muzike decenijama. Sve što volite morate da razdvajate po kategorijama. Ako slučate hevi-metal, onda morate do kraja života da slušate radio-stanicu koja samo tu vrstu muzike pušta“, kaže on.

Ipak, kolumbijska superzvijezda Huanes kaže da je uniformisanje muzike odavno prevaziđeno.

“Tehnologija je zbližila ljude. Amerikanci su počeli više da slušaju latino muziku i smatraju da je ona fantastična. Regeton i urbana muzika povezuju svijet i jako sam ponosan na to“, rekao je za “ABC News“.

Ko još kupuje albume?

Opcija strimovanja muzike je promijenila čitavu muzičku industriju. U SAD čak 82 odsto strimovane muzike je latino žanra, a pretplate su skočile za čak 74 odsto. Štaviše, ovo je prvi put da Latino Amerika ima priliv novca zahvaljujući soptvenoj muzici, ističe Rebeka Leon, menadžerka Džeja Balvina i Huanesa.

“Ranije je bilo više piraterije, nije bilo šanse da se proda sadržaj. Odjednom čitav ovaj region na kojem je dominirala piraterija postaje važan izdavačkim kućama. Medeljin je postao epicentar latino pokreta, a to sve ide do Meksiko Sitija gdje se izvođačima ostvaruje latino san“, kaže ona.

“Kolumbija je imala veliki uticaj na stvaranje urbane muzike jer je ovakav vid ekspresije više univerzalan nego vulgaran, tačnije neo-regeton, žanr koji se svima dopada. Lijepo je što konačno imamo tu moć“.

Moć latino milenijalaca

Eksplozija latino muzike se već dogodila. Prema riječima Rebeke Leon hiperkonzumacija regetona prvenstveno se dešava u Latino Americi. Džej Balvin je slavu stekao kao muzički idol miliona Latinoamerikanaca. Skoro šest od deset Latinoamerikanaca su milenijalci koji su definisali digitalno doba, a od svoje muzike napravili eksploziju koja je brzo zarazila i ostatak svijeta. Stoga, moć mladih Latinoamerikanaca nikako ne smijemo potcjenjivati. Upravo je to tajni sastojak zaslužan za uspjeh regetona u čitavom svijetu.

A šta to znači za budućnost muzike?

Prvenstveno širenje uticaja drugih izvođača i nacionalnosti. Sigurno je da ćemo u narednih nekoliko godina imati prilike da vidimo mnogo više internacionalnih muzičkih saradnji i pjesama koje nisu na engleskom jeziku.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.