Transparency International (TI) BiH danas je na konfereniciji za novinare u hotelu Evropa predstavio prikupljene podatke u protekle tri sedmice o 10 političkih partija koji se donose na finansiranje i monitoring izborne kampanje 2014. godine.
Kako je istaknuto na ovoj konferenciji, 79 općina u FBiH izdvojilo je 5.548. 802 miliona KM za finansiranje stranaka, te za finansiranje vijećničkih klubova izdvojeno 226.658 KM. Kada su u pitanju općine u RS za finansiranje rada stranaka 63 općine izdvojile su 2.187.939, 94 KM, a za finasiranje vijećničkih klubova u RS 228.828 KM.
Kada su u pitanju entitetske i kantonalne vlade izdvojeno je 10.740, 446 KM, od čega je Vlada FBiH izdvojila 3. 500.000 KM, a Vlada RS 3.100.800, a skupštine i parlamenti 4.918.446, što je ukupno 23.851.116 KM, ne računajući Paralemnt BiN.
Kada je riječ o izdvajanja po strankama najviše je potrošila SDA 3.060.825,18 KM, potom SDP 3. 256.468,68 KM, te SNSD 2.289.383, 21 KM.
Prilikom korištenja općinskih prostorija koje su davane na korištenje političkim partijama, njih 17 je u periodu od 2009. do 2012. godine oštetilo općinske budžete širom BiH za najmanje 1.100.000 KM, koristeći općinske prostore bez plaćanje naknade. Od ovog iznosa gotovo 850 hiljada KM se odnosi na prostorije sedam političkih stranaka, a SDA je oštetila budžet za 271.500 KM, potom SDP 140.500 KM, Naša stranka za 141.000 KM. Ovaj iznos izračunat je po minimalnoj cijeni zakupa općinskih prostorija. Neke općine su u zakup davale prostorije za 2 ili 3 marke po metru kvadratnom, a da su izdavale prostorije po tržišnim cijenama općine su mogle ostavriti prihod i do 5.000.000 KM.
Kada su u pitanju općine koje su davale skoro besplatno na zakup svoje prostorije za pet-šest stranaka tu prednjače općine Ilijaš, Ilidža, Tuzla, Centar Sarjevo, Novo Sarajevo, Sanski Most, Mrkonjić Grad, Teslić..
Vezano za monitoringu izborne kampanje Ivana Korajlić, program menadžer TI BiH, kazala je da je u protekle tri sedmice praćeno oglašavanje deset političkih stranaka na 10 TV stanica i devet šetampanih izdanja, zajedno sa procjenom pripreme oglasa. Tako da je za troškove oglašavanja u medijima potrošeno 1. 642. 421 KM, a za pripreme oglasa 651. 070 KM. Procjena troškova oglašavanja na bilbordima ukupno za kampanju je oko 3 miliona KM. kada je u pitanju oglašavanje po trankama ubjedljivo najviše za reklame j epotrošila SDA čak 37 posto, zatim Savez za promjene 16 posto, a potom SDP 15 posto.
U trećoj sedmici kampanje oglašavanje se više nego udvostručilo u odnosu na prethodne dvije sedmice.
Kada je u pitanju upotreba javnih resursa za promocije u RS-u zabilježeno je korištenje helikopterskog servisa Dodika i Cvijanović za odlazak na predizborne skupove, dok je SDP svoju kampanju gradio koristeći izgradnju autoceste, kazala je Korajlić.
Almir Terzić, politički analitičar, naglasio je da kada su u pitanju predizbirni skupovi TI BiH zabilježio je da je 10 političkih stranaka održalo 207 predizbornih skupova, kazao je da su politički subjekti održavali skupove i u javnim institucijama.
- Tako smo evidentirali da je SNDS koristio čak i prostorije Osnovne škole u Prnjavoru, za održavanje predizbornih skupova i sportsku dvoranu gimnazije u Bijeljini. Nešto slično je činio i DF u Srednjoškolskom centru u Kalesiji, a imali smo da je SDA održala skup čak i u sali Bošnjačke zajednice kulture Preporod u Livnu, ali i u VIP salonu dvorane Mirza Delibašić- kaže Terzić.