BIH

Nikšić: U svojoj borbi protiv ovakvog državnog terora mora poslužiti građanskim neposluhom

Konceptualni umjetnik nakon incidenta u Sarajevu

Autor:A. Vr.

20.11.2014

Nakon što je Samostalni sindikat uposlenika Javnih RTV servisa danas osudio fizički napad konceptuelni umjenit Damir Nikšića na uposlenika BHRT-a Nebojšu Pavasovića, reagirao je i Nikšić. Saopštenje Nikšića bez ikakve korekcije prenosimo u cijelosti:

"Javni odgovor Samostalnom sindikatu uposlenika Javnih RTV servisa.

Kao vlasnik nezavisnog, privatnog, informativnog, kulturnog, umjetničkog i relativno dobro posjećenog YouTube kanala, ja se ne mogu okategorisati samo i jedino kao "javna ličnost". Ne smatram se samo ni "konceptualnim umjetnikom", već se nakon dvije godine internacionalnog emitovanja svog programa na kompjuterskim i tv ekranima smatram kolegom koji samostalno, za svoj groš, o svom trošku i preko svojih leđa proizvodi video sadržaj/program relativno dobre gledanosti.I moj medij je, naime, medij. I on je nezavisan i ravnopravan sa svim drugim pa i sa državnom televizijskom kućom, s tom razlikom da sam ja samouposlen, da ja vodim privatnu samostalnu radnju, da plaćam porez, nemam samostalni sindikat i ne silim ljude zakonom da mi plaćaju pretplatu putem računa za fiksni telefon, rekao je Nikšić


Nikšić je još kazao da njegovmedij, s obzirom da nije državni, tim više predstavlja medij slobode govora.

"I ne samo slobode govora već i slobode gledanja, s obzirom da ga moji gledatelji gledaju po slobodnom izboru i "free of charge".Moja umjetnost (a umjetnost je po definiciji prva linija slobode izraza), moj privatni i umjetnički medij (moja web stranica i moj video) kao i moja sloboda govora je još prije dva mjeseca bila prva napadnuta od strane uposlenika državne televizije govorom mržnje koji se po zakonu smatra prekršajem, ukoliko se ne varam. Taj govor mržnje sam prije dva mjeseca dokumentovao i o njemu obavijestio MUP KS, a danas i direktora BHT1, i zbog njega namjeravam da podnesem krivičnu prijavu protiv uposlenika kao i njegove matične kuće. Nije isključeno ni to da ću tužiti MUP KS koji nije reagovao na moju pritužbu, tj. prijavu i koji je radi svog nehata dijelom i sam proizveo ovu situaciju. Kao samouposleni slobodni i samostalni umjetnik, vlasnik slobodnog i nezavisnog medija YouTube kanala, i ja sam istog dana bio na radnom mjestu, jer, da parafraziram našeg velikog umjetnika Bracu Dimitrijevića: "ulica je moj atelje" (moj studio, moje radno mjesto)...

"Dakle, argument sindikata da je njihov tehničar rasvjete napadnut na radnom mjestu, u toku posla, od strane "javne ličnosti" nije posve tačan ni u jednom ni u drugom smislu. Naime, ekipa BHT1 u momentu incidenta još uvijek nije imala ni pismenu ni usmenu dozvolu za snimanje priloga ispred Doma OS BiH, tako da bi njihova tvrdnja da su u tom momentu snimali značila zapravo da su obavljali nezakonitu radnju. To znači da smo u 12:20 i oni i ja bili ili obični građani, "slučajni prolaznici", (da opet iskoristim Dimitrijevića), ili pak - ravnopravne kolege. Oni sa majstorom rasvjete, tona, kamere, voditeljicom, vozačem, kombijem, pet dnevnica i gorivom koje pretplatnici plaćaju da bi se snimio segment intervjua o osamdesetpetogodišnjici Mornara Popaja (na koji sam za tu priliku trebao napraviti valjda neki relevantan osvrt), a ja na svom radnom mjestu sa svojom kamericom u džepu i Adidas tenama, tvrdi Nikšić."

"Dakle tu se radi o ličnom obračunu dvojice kolega ili građana. Ako ćemo pak politizirati, karakterisati i kategorisati stvari na neke druge načine, podizati na neki "viši" ili srozavati na neki "niži" institucionalni nivo od ličnog obračuna, onda se tu eventualno moglo raditi samo o sukobu interesa samostalnog "freelance" kolege sa radnikom državne televizije i članom sindikata koji mu je prethodno s te pozicije javno uputio fizičke prijetnje upotrebljavajući nezakonit govor mržnje", ističe Nikšić.

"To što Samostalni sindikat uposlenika Javnih RTV servisa javno osuđuje fizički napad njihovog samostalnog kolege (mene) na kolegu člana samostalnog sindikata (njega), a izostavlja da osudi prijetnje i govor mržnje koji je njihov član i uposlenik javnog servisa izazvan sadržajem mog priloga o Parku ubijene djece Sarajeva u kojem govorim o tome kako se park treba do kraja posvetiti ne samo ubijenoj, već i današnjoj djeci tako što će se ograditi i spriječiti ulazak pasa lutalica na zelenu površinu namjenjenoj dječijoj igri, mogu i moram protumačiti tako da se oni zapravo slažu s njegovom izjavom zbog koje sam ja u samoodbrani reagovao, da zvanično potpisuju i stoje iza njegovih riječi, govora mržnje i prekršajne radnje, što individualni čin njihovog kolege, da se izrazim laički, tj. jezikom svoje branše, konceptualno-umjetnički, podiže sa nivoa "samostalne kriminalne radnje", na nivo "organizovane kriminalne radnje sindikata" što je potpuno drugi par rukava. Tim više ako bi sredstva za pravnu pomoć koja bi ova organizacija pružila svom članu došla od TV pretplate koju i ja plaćam. U svakom slučaju, koristim priliku da javno izjavim da se u svojoj borbi protiv ovakvog državnog terora moram poslužiti građanskim neposluhom i da od danas otkazujem plaćanje pretplate putem računa fiksnog telefona", kazao je Nikšić.

Konceptualni umjetnik je naglasio je da "koristi priliku da javno izjavi da se u svojoj borbi protiv ovakvog državnog terora mora poslužiti građanskim neposluhom i da od danas otkazuje plaćanje pretplate putem računa fiksnog telefona".

"Već dugo vremena vapim za pisanim i grupno potpisanim dokumentom grupe građana ili neke organizacije koja me javno protjeruje iz Sarajeva kako bih ga mogao konačno priložiti kao pismeni dokaz o progonstvu nadležnima u nekoj ambasadi prilikom traženja azila u datoj zemlji. To što ovaj dokument potpisuju uposlenici glavne državne televizije BiH ne može biti veća premija za samostalnog, nezavisnog, slobodnog i angažovanog umjetnika koji sa svojim nezavisnim medijem, htio ne htio, spada u njihovu konkurenciju, a sa svojim stilom i sadržajem - u njihovu suprotnost, tj. opoziciju.", navodi Nikšić u svom saopštenju za javnost.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.