Javno preduzeće „Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine“ jučer je dobilo rješenje o upisu u registar poreznih obveznika po osnovu PDV-a, potvrdio je za "Dnevni avaz" jučer direktor Ensad Karić. Do sada je ova državna kompanija bila oslobođena plaćanja ove vrste obaveze, jer nije osnovana radi stjecanja dobiti, a sav prihod korišten je za gradnju i projektiranje novih kilometara autoputa.
Odluka Vlade
Prema svemu sudeći, nakon ove odluke drastično će poskupjeti putarina za korisnike autoputeva u FBiH, a u kojoj mjeri tačno, još nije poznato, s obzirom na to da je iznos PDV-a u BiH 17 posto.
Nakon najave o povećanju nameta na plaće s deset na 17 posto za uposlenike u FBiH, federalne vlasti uskoro će, kako stvari stoje, morati donijeti i odluku o povećanju putarine na koridoru 5C! Sve to čini se kao novi udar na džepove građana, čime se žele povećati državni prihodi i popuniti budžetske rupe.
Rješenje Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) stupa na snagu već od 1. aprila, što nam je jučer potvrdio i Karić. On nam je pojasnio da su "Autoceste FBiH" bile protiv ove odluke, da nisu ni za kakvo povećanje putarine, ali da će se ovo rješenje UIO morati odraziti na krajnje korisnike, jer će putarina zbog obračuna PDV-a od 17 posto sigurno biti viša. Uostalom, ovaj potez vlasti, ustvrdio je, odrazit će se i na gradnju preostalih kilometara autoputa.
- Krajnji korisnici tako će imati u novoj cijeni sadržan i PDV. O tome sam već obavijestio Vladu i resorno ministarstvo prometa. No, cijene će se korigirati tek kada Vlada donese konačnu odluku. Mi s cijenama nemamo ništa, Vlada o tome odlučuje i oni će odlučiti koliko će putarina poskupjeti - rekao nam je Karić.
Karić: Protiv poskupljenja
Tražili odgodu
U UIO, prema riječima portparola Ratka Kovačevića, tvrde da tu ništa nije sporno te da su "Autoceste FBiH" u sistem PDV-a ušle kada i "Autoputevi RS".
- "Autoceste FBiH" do sada nisu plaćale PDV jer su jedine naplaćivale putarinu i nisu imale nikakvu konkurenciju na tržištu. No, gradnjom novih putnih mreža te ulaskom "Autoputeva RS“ u sistem naplate putarine taj sistem se promijenio i oni moraju plaćati PDV - rekao nam je Kovačević.
On je naveo da su u "Autocestama FBiH" tražili da se ovo rješenje prolongira do naredne godine, obrazlažući to riječima da nemaju spremne softvere za ovu vrstu obračuna, ali da je to nemoguće.
Kerla: Ovo je velik udar na prijevoznike
Ibrahim Kerla, direktor tehničke službe "Centrotrans Eurolinesa", kaže da se povećanjem putarine sprema novi udar na prijevoznički sektor.
- Ovo je katastrofa, šta da kažem. Firma "Centrotrans Eurolines" godišnje je na putarinu izdvajala 160.000 KM, s novim povećanjem, neka to bude 17 posto, plaćat će više od 200.000 KM. Ovo je udar na sve prijevoznike i na radni sektor - kaže Kerla.
Cijena sa 5,5 ide na 6,5 KM za lična vozila?
Cijena naknade za korištenje najduže relacije autoputa u BiH Jošanica - Lučani, u dužini od 56 kilometara, iznosi 5,5 KM za prvu, do 24,5 KM za četvrtu kategoriju vozila.
S novim povećanjem cijena te uračunatim PDV-om cijena bi bila viša za marku, tako da bi za putničko vozilo prve kategorije ona iznosila 6,5 KM.