Dešavanja pred utakmicu reprezentacije Bosne i Hercegovine na Bilinom polju uvijek sa sobom donose i probleme sa ulaznicama, a do kojih je nemoguće doći. Tako su najvjerniji navijači iz BiH ali i dijaspore bili prinuđeni plaćati ulaznice po duplo većim cijenama, budući da ne uspijevaju doći do ulaznice po regularnoj cijeni od takozvanih "tapkaroša" kojima je preprodaja ulaznica postala unosan biznis.
Ipak, kako je "Avaz" jutros pisao, potražnja za predstojeću utakmicu sa Andorom na Bilinom polju ovaj put je dosta slabija u odnosu na prethodne utakmice. Međutim, zenički preprodavači ipak ni ovaj put nisu sjedili skrštenih ruku, a o svim pojedinostima oko preprodaje ulaznica i samom riziku bavljenja ovim ilegalnim poslom priča 37-godišnji Zeničanin koji je, kako tvrdi, već 17 godina na Birou za zapošljavanje zbog čega je i prinuđen preprodavati ulaznice.
- Jedan sam od prvih preprodavača ulaznica u Zenici još kada smo igrali sa Finskom davne 2004. godine, kada je ulaznica iznosila 5 KM za južnu tribinu. Otac sam dvoje djece koje moram prehraniti, ostao sam bez posla i na savjet mog prijatelja odlučio sam se na ovaj način zaraditi komad hljeba za svoju porodicu. Tada se ulaznica prodavala skuplje za marku ili dvije, a nakon toga je počela sve veća potražnja koja je sa sobom donosila i povećanje ulaznica - tvrdi naš sagovornik.
Dodaje kako je svaki drugi kupac ulaznice zapravo preprodavač, jer od kupljene dvije ulaznice jednu proda i na taj način zapravo utakmicu gleda besplatno.
Angažuju studente
Veliki broj ljudi uz pomoć kojih dolaze do ulaznica, budući da jedna osoba može kupiti maksimalno dvije, su studenti a kojima je novac neophodan kako bi platili režije, stanarinu ili pak kupili knjige.
- Studenti sve češće pokazuju interes da zarade, a kako nisu finansijski sposobni kupiti ulaznice pa ih preprodavati, angažujemo ih da stoje u redu za nas. Platimo ih 20 KM da nam kupe ulaznice, te na taj način zarade i oni, a uspijemo i mi doći do što većeg broja ulaznica - otkriva nam sagovornik.
Ističe kako zarada zavisi od same atmosfere utakmice kao i protivnika naše reprezentacije, a do sada je najveću zaradu ostvario u susretu protiv Grčke. Tada je, tvrdi, na jednoj ulaznici mogao zaraditi 150 KM dok se sve to dešava sa velikim strahom od policije i inspekcije, ali im utakmice reprezentacije dođu kao rođendan.
- Mene nikada nije uhvatila inspekcija niti su me policajci otkrili, vjerovatno jer im nisam "na očima", uspijevam se nekako neutralisati sa masom. Međutim, kontrole su ogromne i neke od mojih kolega do sada su bili „uhvaćeni“ i kazne su više nego rigorozne - pojašnjava Zeničanin za "Avazov" portal.
Za kupovinu ulaznica koje će kasnije preprodavati izdvoji i do 1.000 KM, od čega pola novca odlazi za dnevnice onima koji stoje za njega u formiranim redovima ispred poslovnice Centrotransa u Zenici.
- Uložim veliki novac na ovom teškom vremenu, rizik je ogroman ali jednostavno se vodim da bez rizika nema ni dobiti. Nekako se porodica mora prehraniti, a ja sam se za sada snašao u ovome. Garantujem kako se ne bih bavio ovim poslom da imam svoje stalno zaposlenje, ali sam na Birou za zapošljavanje već 17 godina a moja djeca moraju jesti i školovati se.
Potražnja stagnira
- Gledajući nadolazeću utakmicu sa Andorom i posljednjih nekoliko utakmica potražnja stagnira, zarada je sve manja a i ljudi nisu više naivni. Tako sada čekaju posljednje sate prije početka utakmice, kada smo svi mi u strahu da će nam ostati ulaznice pa ih onda prodajemo po regularnim cijenama.
U Zenici je trenutno oko dvadesetak takozvanih "tapkaroša" koji preprodaju ulaznice, ali na dan utakmice dolaze građani i iz ostalih bh. gradova poput Kaknja, Sarajeva, Visokog i Goražda te preprodaju ulaznice.
- Kakva nam je država i koliko nam daju posla iznenađen sam kako nas zapravo malo i izađe preprodavati ali i da ljudi uopće kupuju ulaznice, tako da ne vidim razloga da nas se konstantno proziva?! Mi koji preprodajemo ulaznice radimo to iz nužde, većinom smo svi na Birou a kada ne preprodajemo ulaznice radimo ostale fizičke poslove za dnevnice - kazao je naš sagovornik.
Za kraj razgovora ističe kako im je dosta olakšala popularizacija interneta, te da jednostavnije dolaze do kupaca putem sve zastupljenijeg PIK-a, naročito do vjernih navijača naše reprezentacije koji žive u dijaspori.