BIH

SJEDNICA VLADE FEDERACIJE:Obavezno plaćanje poreza na sve dobitke u igrama na sreću

Utvrđen prijedlog izmjene zakona

Fena

30.6.2016

Vlada Federacije BiH je, na današnjoj sjednici u Sarajevu, utvrdila Nacrt zakona o računovodstvu i reviziji u FBiH, čiji krajnji cilj treba biti podizanje nivoa kvalitete finansijskog izvještavanja i revizije u Federaciji BiH i usklađivanje s najboljom međunarodnom praksom u ovoj oblasti, kroz unapređenje sistema obavljanja revizije, kao jednog od preduslova za privlačenje potencijalnih domaćih i stranih investitora.

Primjena odredbi nove Direktive Evropske unije, prije svega uspostavljanjem efikasnog sistema kontrole kvalitete rada u reviziji, kao i sistema nadzora nad revizijom, trebaju doprinijeti poboljšanju kvalitete revizorskih izvještaja na trajnoj osnovi. To će dovesti do poboljšanja kvalitete finansijskih izvještaja i pozitivno uticati na sve privredne subjekte, ali i na državne organe i institucije, kao i strane i domaće investitore.

Odredbe ovog zakona primjenjuju se na sve profitne pravne osobe koje samostalno obavljaju djelatnost proizvodnje i prodaje proizvoda i pružaju usluge na tržištu radi sticanja dobiti u skladu sa odredbama propisa koji reguliraju poslovanje privrednih društva i osnovana su u skladu s propisima FBiH. Primjenjuju se i na sve neprofitne pravne osobe, političke organizacije, sindikalne organizacije sa svojstvom pravne osobe, fondacije, udruge, komore, vjerske zajednice u dijelu obavljanja gospodarske ili druge djelatnosti, sukladno propisima kojima je uređeno obavljanje tih djelatnosti, kao i druge organizacije organizirane po osnovi učlanjenja.

Zakon se odnosi i na pravne osobe i druge oblike organiziranja koje je pravna osoba sa sjedištem u FBiH osnovala u inostranstvu, ako propisima tih država nije utvrđena obaveza vođenja poslovnih knjiga i sastavljanja finansijskih izvještaja. Odredbe se primjenjuju na poslovne jedinice i pogone pravnih osoba sa sjedištem izvan FBiH, ako se te poslovne jedinice i pogoni smatraju obveznicima poreza na dobit u FBiH.

Također se primjenjuje i na korisnike budžetskih prihoda FBiH, kantona, općina i gradova i vanbudžetskih fondova.

Pravne osobe Zakon razvrstava na mikro, male, srednje i velike, ovisno o visini poslovnog prihoda, prosječnoj vrijednosti poslovne imovine i prosječnom broju zaposlenih tokom poslovne godine, utvrđenih na dan sastavljanja finansijskih izvještaja u poslovnoj godini. Ovo definiranje urađeno je jer se u zemljama EU velika pažnja posvećuje mikro entitetima. S tim u vezi, u Zakonom su za njih u velikoj mjeri pojednostavljena pravila za vođenje poslovnih knjiga i sastavljanje finansijskih izvještaja (sastavljaju samo Bilancu stanja, Račun dobiti i gubitka i Bilješke uz finansijske izvještaje).

Zakon ukida obavezu sačinjavanja i prezentiranja periodičnih (polugodišnjih) finansijskih izvještaja u cilju smanjenja obaveza i troškova u svezi njihovog predavanja. Propisana je obaveza Finsnsijsko-informatičke agencuije (FIA) da Federalnom ministarstvu finansija osigura stalan uvid u Registar finansijskih izvještaja (pojedinačne finansijske izvještaje), ali i mogućnost kreiranja i uvida u zbirne izvještaje sačinjene na temelju podataka iz finansijskih izvještaja prema odgovarajućim kriterijima. Također, podaci iz finansijskih izvještaja svih obveznika će biti javno dostupni. Međunarodni standardi iz oblasti računovodstva i revizije će biti dostupni, bez naknade, na domaćem jeziku.

Novina je i uspostava Registara pravnih osoba i poduzetnika za pružanje knjigovodstvenih i računovodstvenih usluga.

Predloženim zakonom propisana je obaveza profesionalnog tijela da Vladi Federacije BiH podnosi izvještaje o radu i stanju u oblasti računovodstva i revizije. Profesionalno tijelo je dužno donijeti i provoditi propise kojima se uređuju uslovi, način i naknade za sticanje zvanja u računovodstvenoj i revizorskoj profesiji, kvalificiranje i profesionalni razvoj računovođa i ovlaštenih revizora, kontinuirana edukacija, kontrola kvalitete rada njegovih članova, te izdavanje certifikata za sva zvanja u profesiji, kao i licenci za zvanja u oblasti računovodstva.

Mjere za suzbijanje nelegalnih internetskih igara na sreću

Federalna vlada prihvatila je informaciju o aktivnostima na sprječavanju i suzbijanju pojave nelegalnog priređivanja internetskih igara na sreću, poduzetim iz  nadležnosti Federalnog ministarstva financija.

Data je saglasnost i podrška Federalnom ministarstvu financija da kontinuirano poduzima aktivnosti prema svim nadležnim organima u Bosni i Hercegovini, kao što su Regulatorna agencija za komunikacije BiH, Porezna uprava i druge, s ciljem sprječavanja i suzbijanja pojave nelegalnog priređivanja internet igara na sreću.

Porezna uprava FBiH zadužena je da Federalnom ministarstvu financija u kontinuitetu dostavlja sve informacije o svim novim adresama internet sajtova za koje sazna da omogućavaju pristup protuzakonitom on-line priređivanju igara na sreću.

Utvrđen Nacrt zakona o registru finansijskih izvještaja

Federalna vlada utvrdila je Nacrt zakona o registru finansijskih izvještaja koji uređuju uspostavu, sadržaj i vođenje ovog registra, zaštitu i čuvanje dokumentacije i podataka.

Registar je centralni izvor informacija o uspješnosti poslovanja i finansijskom položaju pravnih osoba u FBiH kao obveznika predaje finansijskih izvještaja kojeg uspostavlja i vodi Finansijsko-informatičkoj agenciji (FIA).

FIA je ovlaštena da prikuplja, evidentira, obrađuje, arhivira i javno objavljuje finansijske izvještaje, distribuira njihove podatke, upravlja i osigurava zaštitu baza podataka i arhiviranih dokumenata. Ona je dužna čuvati finansijske i godišnje izvještaje o poslovanju, izvještaj, elektronske zapise i drugu dokumentaciju jedanaest godina od dana njihovog prijema.

Korisnici podataka ovog registra su federalni, kantonalni i organi jedinica lokalne samouprave, statistika, poslovne banke, porezna uprava, berze, privredne komore, regulatori na finansijskom tržištu, pravne i fizičke osobe.

Donošenjem Zakona o registru finansijskih izvještaja nastavljeno je ispunjenje obaveza preuzetih Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju i provođenje reforme u oblasti računovodstva i revizije i daljnje usaglašavanje sa zakonodavstvom EU. Obaveza uspostave Registra finansijskih izvještaja utvrđena je Zakonom o Finansijsko-informatičkoj agenciji koji treba da stvori pretpostavke za permanentno unapređenje sistema korporativnog finansijskog izvještavanja u Federaciji BiH. Ocijenjeno je da će to pozitivno uticati na sve privredne subjekte, državne organe i institucije, kao i na strane i domaće investitore i doprinijeti stvaranju sigurnijeg i povoljnijeg poslovnog ambijenta, smanjenju stepena sistematskog rizika u realnom sektoru i finansijskom sistemu, poboljšanju informisanosti i sigurnosti investitora, povećanju konkurentnosti domaće privrede i poticanju priliva stranih investicija.

Dostupnost informacija iz registra doprinosi bolјoj procjeni budućih performansi preduzeća, omogućava investitorima da donose dobre investicione odluke i smanjuju rizik od finansijskih kriza i njihovog negativnog utjecaja na ekonomiju.

Novi zakono pobolјšava i transparentnost finansijskog izvještavanja, s obzirom na uvođenje obaveznog javnog objavlјivanja podataka iz finansijskih izvještaja i prateće dokumentacije za sve obveznike.

Zajedno s propisom iz oblasti računovodstva i revizije, ovim zakonom se stvaraju pravne pretpostavke za podizanje nivoa kvaliteta finansijskog izvještavanja u Federaciji BiH i uvode najbolјe međunarodne prakse u ovoj oblasti.

Utvrđen Prijedlog zakona o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti koji će biti upućen u parlamentarnu proceduru po skraćenom postupku

Federalna vlada utvrdila je Prijedlog zakona o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti koji će biti upućen u parlamentarnu proceduru po skraćenom postupku.

Riječ je o dopuni kojim je predložena uspostava Komore fizioteraputa svih nivoa obrazovanja, jer dosadašnje zakonsko rješenje nije omogućavalo strukovno udruživanje fizioteraputa svih nivoa obrazovanja u strukovno udruženje - komoru, a nije donesen zaseban zakon o fizioterapijskoj djelatnosti kao poropis o profesionalnoj samoregulaciji. Ovaj zakon predstavlja realizaciju inicijative delegata u Domu naroda Parlamenta Federacije BiH Tomislava Mandića.

Fizoterapeuti različitih nivoa obrazovanja su se do sada učlanjivali u komore zdravstvenih tehničara, odnosno diplomiranih inžinjera i tako ostvarivali svoja prava i obaveze.

Utvrđen Prijedlog zakonaa o izmjeni Zakona o sistemu poboljšanja kvalitete, sigurnosti o akreditaciji u zdravstvu

Vlada Federacije BiH je utvrdila i u skraćenu parlamentarnu proceduru uputila Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o sustavu poboljšanja kvalitete, sigurnosti i o akreditaciji u zdravstvu, a jedna od novina je da Upravno vijeće Agencije za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) broji tri, umjesto dosadašnjih pet članova.

Federalni ministar zdravstva će propis o bližim kriterijima za izbor predsjednika i članova Upravnog vijeća usuglasiti u roku od 30 dana, a Upravno vijeće bit će imenovano u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu Zakona.

Statut AKAZ-a bit će usuglašen sa odredbama Zakona u roku 60 dana od imenovanja Upravnog vijeća.

Izmjene Zakona su predložene jer postojeća financijska sredstva kojima raspolaže AKAZ, kojim ima sedam stalno uposlenih, nisu dostatna za financiranje petočlanog Upravnog vijeća.

Izjašnjenja o prijedlozima i inicijativama za donošenje zakona

Vlada Federacije BiH danas nije prohvatila amandman na Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o igrama na sreću, koji je podnio poslanik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH Ramiz Meša.

Vlada je utvrdila Mišljenje na Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o igrama na sreću i Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak, koje su uputili poslanici u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH Amir Zukić i Omer Škaljo.

Vlada FBiH je utvrdila Mišljenje na Zakon o liječenju neplodnosti biomedicinski potpomognutom oplodnjom, čiji je predlagač Klub poslanika SDP-a u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH. Vlada ističe da je 2013. godine utvrdila Nacrt zakona o liječenju neplodnosti biomedicinski potpomognutom oplodnjom i proslijedila ga u redovnu parlamentarnu proceduru. Nacrt je, nakon stavova, primjedbi i sugestija u javnoj raspravi, pretrpio značajne suštinske izmjene. Prijedlog ovog zakona je Vlada utvrdila na 103. sjednici, 13.0.2014. godine i uputila ga u redovnu parlamentarnu proceduru, no nije dobio većinu glasova na 30. sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH. Vlada je 2014. godine ponovo utvrdila Prijedlog zakona i opet ga uputila Parlamentu FBiH na razmatrnje po hitnom postupku, ali on nije uvršten na dnevni red. Formiranjem nove Vlade FBiH, iz parlamentarne procedure su povučeni svi zakoni, uključujući i one iz oblasti zdravstva, koje je prethodna Vlada uputila Parlamentu. Federalno ministarstvo zdravstva u planu za 2016. godini ima izradu Prednacrta zakona o liječenju neplodnosti biomedicinski potpomognutom oplodnjom, kroz redovnu proceduru usvajanja, uz konsultacije i koncenzus s kantonima u skladu sa Ustavom FBiH. Izrada Prednacrta zakona je u toku i očekuje se da će uskoro biti upućen kantonima na mišljenje, te dostupan zainteresiranoj javnosti radi pribavljanja komentara. U mišljenju je, također, navedeno da tekst Prijedloga zakona koji dostavlja Klub SDP-a BiH sadrži identična pravna rješenja kao i Prijedlog zakona iz 2014. godine. Imajući u vidu sve ovo, Vlada FBiH je stava da nije prihvatljivo donošenje po skraćenom postupku Prijedloga zakona o liječenju neplodnosti biomedicinski potpomognutom oplodnjom.

Produžen rok za subvencioniranje računa za električnu energiju

Vlada FBiH je danas produžila do 31.12.2016. godine važenje Odluke o provedbi mjera za smanjenje troškova električne energije domaćinstvima i stimulaciji energetske efikasnosti. Odluka propisuje subvencioniranje računa za električnu energiju za kupce iz kategorije domaćinstava, kod JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo i JP Elektroprivreda HZHB d.d. Mostar, a pravo na nju imaju kupci s najnižim iznosom penzije koju je u tekućem mjesecu isplatio Federalni zavod PIO u Federaciji BiH, kao i korisnici stalne novčane pomoći koji imaju izdata rješenja od nadležnih službi/centara za socijalni rad u FBiH.

Smanjenje troškova za električnu energiju ostvaruje se na potrošnj ispod prosječne (ispod 268 kWh mjesečno kod JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo, odnosno ispod 348 kWh mjesečno kod JP Elektroprivreda HZHB d.d. Mostar).

O prenosu osnivačkih prava za tri ustanove kulture

Vlada Federacije BiH danas je dala načelnu saglasnost na Nacrt sporazuma o prenosu osnivačkih prava Historijskog muzeja BiH, Muzeja književnosti i pozorišne umjetnosti BiH i Biblioteke za slijepa i slabovidna lica BiH, koji bi trebao biti potpisan između Vijeća ministara BiH, Vlade Federacije BiH, Vlade Kantona Sarajevo i Grada Sarajeva.

Sporazumne strane iskazuju zajedničku namjeru (dobru volju) da obezbijede kontinuitet kvalitetnog izvršavanja poslova od javnog interesa u ove tri institucije na način koji omogućava najefikasnije korištenje finansijskih sredstava raspoloživih za oblast kulture na različitim nivoima državne organizacije Bosne i Hercegovine, uzimajući u obzir i komparativne prednosti u odnosu na lokacijsku smještenost ovih ustanova.

Ovim sporazumom daje se zajedničku saglasnost da Muzej književnosti i pozorišne umjetnosti BiH i Biblioteka za slijepa i slabovidna lica nastave svoj rad kao ustanove kulture od javnog interesa za Kanton Sarajevo, a Historijski muzej BiH kao ustanova kulture od javnog interesa za Grad Sarajevo.

Vlada Kantona Sarajevo preuzima osnivačka prava i sve obaveze Muzeja književnosti i pozorišne umjetnosti BiH i Biblioteke za slijepa i slabovidna lica BiH, kao i ostale obaveze koje će nastati u periodu do konačnog rješavanja pravnog statusa ovih ustanova.

Grad Sarajevo preuzima osnivačka prava i sve obaveze Historijskog muzeja BiH i ostale obaveze koje će nastati do konačnog rješavanja pravnog statusa ovog muzeja.

Prenos osnivačkih prava i obaveza je privremenog karaktera i važi do konačnog rješavanja pravnog statusa ove tri ustanove kulture, odnosno do donošenja odgovarajućih odluka Parlamentarne skupštine BiH i Parlamenta FBiH, te akata Skupštine Kantona Sarajevo i Gradskog vijeća Sarajeva kojim će im biti potvrđen pravni status od javnog interesa za Kanton Sarajevo i Grad Sarajevo, kao i druga pitanja vezana za njihov rad i djelovanje.Prenos osnivačkih prava obavlja se bez naknade, te institucije BiH po ovom sporazumu nemaju bilo kakve obaveze. ·

Vlada Kantona Sarajevo i Grad Sarajevo ne mogu raspolagati pokretnom i nepokretnom imovinom ustanova kulture, niti internim aktima mijenjati njihovu namjenu.

Vlada Kantona Sarajevo i Grad Sarajevo se ovim sporazumom obavezuju da će obezbijediti dovoljna finansijska sredstva za obaveze prema svim zaposlenim u tri ustanove kulture, te da će, po potrebi, primiti dodatne zaposlenike i preduzimati sve što je neophodno za obogaćivanje i poboljšavanje kvalitete koje ove ustavove kulture pružaju.

Sporazum stupa na snagu danom njegovog potpisivanja, a njegova primjena počinje nakon što ga odobre Vijeće ministara BiH, vlade Federacije BiH i Kantona Sarajevo, te Gradsko vijeće Sarajeva.

Ministarstvo civilnih poslova BiH zadržava pravo da Sporazum otkaže u slučaju nastupanja okolnosti koje ukazuju na očito nepoštivanje dogovorenih obaveza.

Mjere za smanjenje poreznog duga

Vlada FBiH je usvojila izvještaj o stanju poreznog duga s prijedlogom mjera i zadužila Federalno ministarstvo finansija da, u roku od 90 dana, pripremi i dostavi odgovarajuće prednacrte zakona kojima će adekvatno biti uređeno restruktuiranje poreznog duga.

To bi trebalo biti urađeno kroz centralizaciju politike upravljanja dugom, kvalitetnije i efikasnije iskorištavanja postojećih resursa i propisivanje ovlaštenje za donošenje odgovarajućih podzakonskih akata koji će detaljno urediti sačinjavanje i realizaciju programa za restruktuiranje poreznog duga

Zadužena je Porezna uprava FBiH da, u roku od 120 dana, prikupi informacije od poreznih obveznika, sa osnovnim podacima o usaglašenom stanju duga i ročnosti poreznog duga na dan 31.3.2016.godine i formira bazu podataka svih poreznih dugovanja.

U izvještaju je, prema podacima Porezne uprave FBiH, navedeno da porezni dug, a koji se nalazi u prisilnoj naplati, uključujući glavnicu svih javnih prihoda i zateznu kamatu, na dan 31.3.2016.godine iznosi oko 2,3 milijarde KM.

Od tog iznosa se oko 1,1 milijarde KM odnosi na dug privrednih subjekata koji su u državnom, entiteskom, kantonalnom, općinskom i drugim oblicima državnog vlasništva. Riječ je o dugovanju javnih preduzeća, domova zdravlja, bolnica, univerziteta, škola, instituta, zavoda i drugih organizacionih oblika koji su u vlasništvu organa uprave.

Od ukupnog iznosa poreznog duga oko 75 posto je dug za doprinose za penziono, zdravstveno i osiguranje od nezaposlenosti.

U izvještaju Porezne uprave FBiH je ukazano je i na iznos od oko jedne milijarde KM tekućeg duga koji nije prispio na prisilnu naplatu. Riječ je o dugu koji je utvrđen u inspekcijskim nadzorima i poreznim prijavama koje je Porezna uprave FBiH podnijela u ime poreznog obveznika, ali na koje je upućena žalba.

Usvojen dokument okvirnog proračina FBiH za razdoblje 2017-2019.

Vlada FBiH danas je usvojila Dokument okvirnog proračuna (DOP) FBiH za razdoblje od 2017. do 2019. godine. Izrada DOP-a zasniva se na procjeni razvoja privrednog i socijalnog sektora, makroekonomskih indikatora i prognozi prihoda i rashoda. Glavni cilj je osiguravanje bolje povezanosti prioritetnih politika Vlade Federacije BiH i načina na koje vrši raspodjelu budžetskih sredstava. DOP doprinosi i razvoju strateškog planiranja prioriteta i ciljeva Vlade FBiH.

DOP predstavlja preliminarni Nacrt proračuna Federacije BiH za 2017. godinu i sadrži projekcije za 2018. i 2019. godinu, a izrađen je sukladno Zakonu o proračunima FBiH. Polazište za njegovu izradu za razdoblje 2017. - 2019. godina bile su makroekonomske projekcije i pretpostavke za sljedeće srednjoročno razdoblje, te Reformska agenda Vlade Federacije BiH, kao osnovno usmjerenje za buduće stukturne reforme koje je neophodno sprovesti u cilj poticanja održivog, učinkovitog, socijalno-pravedannog i stabilanog ekonomskog rasta i otvaranja novih radnih mjesta. Cilj je, također, postizanje prikladnije ciljane socijalne pomoć i stvaranje povoljnijeg i pravednijeg društvenog okruženjea.

U DOP-u je navedeno da bi, nakon pozitivnih makroekonomskih dešavanja koja su dovela do povoljnijeg vanjskog okruženja, prestanka pada investicija, te postepenog rasta zaposlenosti, ekonomski rast u 2016. godini trebao biti nešto brži nego u 2015. godini s realnom stopom od 3,2 posto. U 2017. godini se očekuje dodatno ubrzanje na stopu od 3,5 posto. Projekcije za period 2018.-2019. godina podrazumijevaju nastavak postepenog poboljšanja u okruženju, koje bi trebalo dodatno ojačati rast investicija. To bi, uz neznatan doprinos vanjske trgovine, trebalo dovesti do daljnjeg jačanja ekonomskog rasta na stopu od 3,7 posto u 2018., te 3,8 posto u 2019. godini.

Očekivanja su da će BDP u Federaciji BiH zabilježiti realan rast u 2016. godini od 3,9 posto, u 2017. od 4,9 posto, da bi u 2018. i 2019. rasstao po stopi do 6,5 posto, odnosno 4,6 posto.

Dosljedna i pravovremena provedba Reformske agende trebala bi omogućiti poboljšanje poslovanja bh. kompanija i rezultirati povećanjem investicija i obujma proizvodnje u okviru prerađivačke industrije. Osim ove industrije, tijekom 2016. godine se očekuje i značajniji doprinos energetskog sektora koji čini jednu trećinu  ukupne industrijske proizvodnje u BiH. Uz pretpostavku da će biti nastavljen pozitivan trend u eksternom okruženju, uz dodatni doprinos internih dešavanja u 2016. godini, u BiH se može očekivati solidan rast industrijske proizvodnje od oko četiri posto.

U razdoblju 2017. - 2019. godina se, uz nastavak pozitivnih eksternih dinamika, očekuje i sve utjecajniji značaj internih dinamika kroz strukturalne reforme koje bi trebale biti u funkciji jačanja ukupne industrijske proizvodnje. Također se očekuje da energetski sektor, koji je u prethodnom periodu bio jedan od nositelja industrijske proizvodnje, nastavi pozitivan trend i dodatno osnaži industrijsku. Prema projekcijama, ovo bi trebalo rezultirati godišnjim povećanjem bh. industrijske proizvodnje za više od pet posto za svaku godinu.

Industrijska proizvodnja u Federaciji BiH u 2015. godini, u odnosu na isti period prethodne, veća je za 2,2 posto. Pokrivenost uvoza izvozom je nešto viša u 2015. godini (57,5 posto) u odnosu na prethodnu godinu, kada je 55,8 posto uvoza bilo pokriveno izvozom.

Rast izvoza u 2014. godini za 4,2 posto, nastavljen je i u 2015. godini, uz nešto višu stopu od 6,2 posto. Očekivanja su da u naredne tri godine Federacija BiH zabilježi kontinuirani rast izvozne aktivnosti i to u 2016. godini za 7,6 posto, u 2017. za 7,9 posto, te u 2018. godini za 8,0 posto. Uvoz je u 2014. godini zabilježio rast od 5,3 posto, a u 2015. godini rastao je po stopi od 3,1 posto. U narednom periodu se očekuje rast uvoza u 2016. godini za 4,6 posto, u 2017. godini za 4,5 posto, dok su očekivanja za 2018. godinu povećanje uvoza za 5,2 posto.

Blagi rast privredne aktivnosti u toku 2014. i 2015. godine utjecao je na pozitivna kretanja na tržištu rada u Federaciji BiH, pa je broj radnika u 2014. godini povećan za 1,9 posto, dok se u isto vrijeme broj nezaposlenih povećan za 0,1 posto. U 2015. godini zabilježeno je povećanje broja zaposlenih za 1,5 posto. Posmatrano po djelatnostima, najveći rast broja zaposlenih zabilježen je u pružanju usluga smještaja i hrane (1.044 ili 3,1 posto) i u prerađivačkoj industriji (5.215 ili 6,5 posto). Stupnje registrirane nezaposlenosti, mjeren brojem nezaposlenih u odnosu na radnu snagu, u Federaciji BiH u 2014. godini iznosio je 46,9 posto, a u 2015. godini je nešto niži i iznosi 46,4 posto. Imajući u vidu planirane aktivnosti Vlade FBiH, očekuje se da bi ukupan broj zaposlenih u Federaciji BiH mogao dostići stopu rasta od 1,1 posto u 2016. godini, od 2,2 posto u 2017. godini i od 2,5 posto do 2,8 posto u 2018., odnosno 2019. godini. U 2015. godini je broja nezaposlenih smanjen za 0,3 posto. Očekuje se daljnje smanjenje u 2016. godini za 0,5 posto, u 2017. godini za 0,7 posto i u 2018., odnosno 2019. godini za 1,0 posto - 1,2 posto.

Projekcije javnih proračunskih rashoda Vlade Federacije BiH za 2017. godinu iznose 1.583,4 milijuna KM i čine 7,9 posto BDP-a Federacije BiH, što predstavlja pad od 1,2 posto ili 20,4 milijuna KM u odnosu na planirane javne rashode u 2016. godini. Javni rashodi su projicirani na nivou od 1.512,7 milijuna KM (7,1 posto BDP-a Federaciji BiH) u 2018., te 1.513,6 milijuna KM (6,8 posto BDP-a Federacije BiH) u 2019. godini.

Ukupna potrošnja, koja pored javnih rashoda uključuje i otplate unutarnjeg i vanjskog duga, za 2017. godinu je projicirana u iznosu od 2.694,1 milijuna KM ili 13,5  posto BDP-a Federacije BiH, što predstavlja povećanje od 3,6 posto ili 95,3 milijuna KM u odnosu na 2016. godinu. U 2018. godini ukupna potrošnja je projicirana na razini od 2.655,9 milijuna KM ili 12,5 posto BDP-a, dok je u 2019. godini na razini od 2.612,1 milijuna KM ili 11,8 posto BDP-a Federacije BiH.

Sjednica Vlade FBiH je u toku, saopćeno je iz Ureda za odnose s javnošću Vlade FBiH.

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.