BIH

Lučka kapetanija u Neumu u borbi protiv pogibeljnih situacija na moru: Opasni skuteri nacrno se iznajmljuju i djeci

Lučka kapetanija Neum: Nemaju inspekcijske ovlasti

Piše: M. SMAJKIĆ

28.8.2017

Da brza i neoprezna vožnja morskim skuterom može biti izuzetno opasna, pokazao je događaj koji se zbio u srijedu, 23. avgusta, kada su se u Jadranskom moru u Neumu sudarila dva skutera, čiji su vozači zadobili, kako smo pisali, teške ozljede. 

Nema sankcija

Iako je ove turističke sezone u krcatom Neumu ova nesreća do sada jedina zabilježena, potencijalni incidenti vrebaju, praktično, svakog dana.

To nam je potvrdio kapetan Stojan Šutalo iz Lučke kapetanije Neum kazavši da je prava sreća što je do sada izbjegnuta tragedija.

Jer, kako nam je ispričao, Lučka kapetanija Neum zatrpana je pozivima izbezumljenih građana koji ukazuju na juriše vozača skutera i bliske susrete s njima.

- Puno je kada čovjeku, što se kaže, nokat strada, a to što se desilo ispalo je sitnica u odnosu na pogibeljne situacije koje prijete svaki dan. Mi ponekad reagiramo na dojave građana, upozorimo iznajmljivače i vozače, čisto da umirimo uplašene građane, ali Lučka kapetanija Neum nema inspekcijske ovlasti. To je fenomen! Kod nas je sve izokrenuto, pa po zakonu o vodnom prometu od 2005. godine nemamo uopće inspekcijski nadzor nad plovilima - iznio nam je Šutalo.

Kapetanija služi, dodao je, kao jedna administrativna institucija u kojoj se registriraju plovila i vade određeni dokumenti. Njihova je zadaća, napomenuo je, obilaziti pomorska svjetla i naplatiti takse stranim plovilima.

- To je to. Ni u jednoj državi na svijetu ne postoji da kapetanija nema 24 sata na raspolaganju inspekciju. Ovdje je za to zadužena Federalna uprava za inspekcijske poslove (FUZIP), ali, iako su to prometni inspektori, oni su bez ikakvog pomorskog iskustva. U Neumu se skuteri iznajmljuju nacrno, registrirani su za osobne potrebe, ali nisu za iznajmljivanje i očito ih niko ne sankcionira. Štaviše, iznajmljuju se djeci koja nemaju dozvole za upravljanje, jer, kao što je poznato, jedan što je nastradao u sudaru je malodoban - naglasio je Šutalo.

Kazao nam je da jedan skuter nije, uopće, imao odobrenje, dok je drugi, kako je kazao, imao odobrenje samo za korištenje lokacije.

Za sada nema tačnog odgovora na pitanje koliko u Neumu ima skutera i drugih plovila koja služe za iznajmljivanje, ali Šutalo iznosi da svake godine njihov broj raste najmanje za 20 posto.

Neum: Vrvi od turista

Pravila vožnje

- Prije 20 godina nije bio nijedan, a prije 15 bila su tri, nakon toga sedam, a sada ih se namnožilo ko zna koliko. Kažem vam, stalno nas ljudi zovu. Ovdje turisti ne mogu opušteno uživati u plivanju i kupanju i inspekcija bi stalno trebala biti tu i provjeravati odobrenja za rad, nadzirati imaju li vozači vozačku dozvolu za upravljanje, poštuju li se pravila vožnje - istakao je neumski kapetan.

Iako smo o incidentu, ali i inspekcijskom nadzoru, zatražili informacije u FUZIP-u, na naš pisani upit nismo dobili odgovor.

Sve naopako 

Osim što se nelegalno izdavanje skutera i drugih plovila događa iz godine u godinu, naočigled svih, inspekcija bi, kazao nam je Šutalo, morala 24 sata biti prisutna u Kapetaniji i zbog drugih situacija.

- Evo, naprimjer, kada uplovi strano plovilo, ko će kontrolirati je li ispustilo fekalije u more? Ko će kontrolirati ima li bolesnih na brodu i mnoštvo drugih stvari. Nekada je kapetan, u nedostatku osoblja, odnosno ako nema inspektora, imao i tu ulogu i ovlaštenje, ali, evo, kod nas je sve naopako - ogorčen je Šutalo.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.