Stravičan udes u Donjoj Jablanici: Bez odgovora na brojna pitanja

APSURDI Dok se na dnevnoj bazi pojavljuju nove informacije o nesreći

Zašto privatne lokomotive imaju uređaje za kočenje, a državne nemaju

Iz Tužilaštva HNK bez odgovora

Autor: E. TRAKO
05.09.2018 17:27
A
A
A

Skoro dvije sedmice od stravične nesreće u Donjoj Jablanici u kojoj su poginula trojica mašinovođa „Željeznica Federacije BiH“ nema nikakvih zvaničnih informacija iz Tužilaštva Hercegovačko-neretvanskog kantona, koje vodi istragu o uzrocima nezapamćenog sudara dva voza.

Razne priče

Tako ni iz Uprave kompanije ne žele ništa komentirati niti navoditi kao eventualne razloge nesreće, pozivajući se na rad institucija, odnosno istražnih organa.

I dok odgovora na brojna pitanja nema, pojavile su se i razne priče, a naročito nakon što smo jučer u „Dnevnom avazu“ objavili informaciju da pružne balize, odnosno auto-stop uređaji, nisu u funkciji.

Na Facebook stranici Sindikat mašinovođa FBiH objavljene su fotografije jedne od lokomotiva s koje su skinuti auto-stop uređaji.

- Baliza na jednoj od lokomotiva skinuta. Otpojeni i skinuti kablovi. Kutija auto-stop uređaja uklonjena iz upravljačnice – status je jednog od mašinovođa.

Također, pojavila se priča da je neko pozvao mašinovođe voza koji je učestvovao u nesreći iz pravca Sarajeva i rekao da imaju slobodan prolaz?! No, to je za sada sve na bazi špekulacija.



  • Fotografija koja dokazuje da su skinuti auto-stop uređaji s jedne od lokomotiva
    Fotografija koja dokazuje da su skinuti auto-stop uređaji s jedne od lokomotiva

Od svih, jedino se ovaj sindikat oglasio, i to putem ove društvene mreže, upućujući po ko zna koji put vapaj za modernizaciju opreme, pruga i lokomotiva u ovom preduzeću.

- Modernizacijom i rekonstrukcijom željezničke infrastrukture, signala, predsignala, zaštitnih uređaja, skretnica izbjegle bi se nesreće i poboljšala bezbjednost željezničkog saobraćaja. Ali, već dugo godina željeznica je u podređenom položaju u odnosu na druga javna preduzeća FBiH – objavljeno je na stranici Mašinovođe FBiH.

Da je ovdje riječ o neviđenom apsurdu, pokazuje i informacija da su novi auto-stop uređaji ugrađeni na prugu od Čapljine do Ploča kojom saobraćaju lokomotive privatne firme iz Hrvatske „PPD Transport“?!

Najviši standardi

I te uređaje morali su ugraditi uposlenici „Željeznica FBiH“.

- Nakon dugih pregovora i dokazivanja primijenjenih sigurnosnih normi sukladno EU standardima, „PPD Transport“ je prije dva mjeseca potpisao ugovore o suradnji s obje željezničke uprave na području Bosne i Hercegovine – Željeznicom Republike Srpske i Željeznicom Federacije Bosne i Hercegovine, čime je omogućen jučerašnji povijesni trenutak za obje zemlje i sve tri kompanije – navodi se u saopćenju kompanije „PPD Transport“ 12. januara prošle godine.

To znači da je pruga do Čapljine uređena po najvišim evropskim standardima.

Emotivan status

Rodica poginulog mašinovođe Fehmina Turčinovića napisala je emotivan status.

- Bože dragi, ko je sad kriv za smrt mog Fede. Allah dragi sve zna i On će suditi, njega više nema, na tako okrutan način, prav, zdrav da ode... Šta se sve radi... – napisala je ona.


Više o:

lokomotive nesreća