GLAS STRUKE

Zagađenje: U Sarajevu do odredišta vozilom putujemo i šest puta duže nego što je stvarno potrebno

Naš sagovornik ističe da je prije 30 i više godina zbog sličnih i tada aktuelnih problema počela gradnja gradskog autoputa od Bentbaše (Babin kuk) do Butila

Elmedin Voloder: Stanje saobraćajne infrastrukture. Arhiv

F. Č.

4.12.2018

Pitanje koje se ovih dana nameće kao posebno važno u većem dijelu BiH, s posebnim akcentom na Sarajevo, jest zagađenost zraka. Uz ostale, manje i veće, jedan od najvećih zagađivača zraka su brojna motorna vozila koja se koriste, ugljendioksid i druge štetne čestice koje nastaju sagorijevanjem raznih goriva. Posebno izražen problem javlja se usljed nedostatka strujanja zraka i izjednačenih atmosferskih pritisaka u višim i nižim dijelovima grada. Više je problema, kao što je navedeno, pa se za rješavanje ovakvog stanja potrebno uključiti na više načina da bi se došlo do zadovoljavajućeg nivoa čistoće zraka u glavnom gradu. 

Gradnja se mora nastaviti  

- Bitan problem, koji vidim kao neko ko se dugo godina bavi građevinskom strukom, posebno u tzv. niskogradnji, jeste stanje saobraćajne infrastrukture. Vozila često određeni put prelaze za četiri-pet, pa i šest puta više vremena nego što je u normalnim okolnostima potrebno. Tako se isto toliko puta više ispusti polutanata koji značajno utječu na kvalitet zraka uopće. 

Izgradnjom saobraćajnica višeg nivoa usluge, kao što su brze saobraćajnice, odnosno brze ceste i autoceste, vrijeme putovanja je znatno kraće, nivo usluge viši, a time i zagađenje manje - kaže za Avaz.ba Elmedin Voloder (NB), novoizabrani federalni poslanik, inače suvlasnik i direktor sarajevske firme "Divel", kompanije za projektiranje cesta i mostova te nadzor nad izvođenjem radova na njihovoj izgradnji. 

Naš sagovornik podsjeća da je prije 30 i više godina zbog ovih i drugih problema koji su još tada bili aktuelni počela gradnja gradskog autoputa od Bentbaše (Babin kuk) do Butila. 

- Taj koridor je i danas zaštićen i ucrtan u svim važećim planovima. Samo mali dio je urađen u okviru obilaznice Sarajeva, i to dio do Briješća, i sad je apsolutno jasno da se gradnja mora nastaviti. Suvišno je porediti potrebno vrijeme putovanja od Bentbaše do Briješća, koje bi iznosilo desetak minuta u odnosu na vrijeme za koje sada putujemo. Ono u špicama često iznosi i više od jednog sata. 

Za sve to nepotrebno vrijeme putovanja vozila rade više u mjestu nego u vožnji i ispuštaju otrove u atmosferu. Značajno vrijeme putovanja za veliki broj ljudi predstavlja zapravo izgubljene i vrijeme i novac. Štete koje ovo društvo trpi su ogromne. Potrošeni resursi i izgubljeno vrijeme svakog pojedinca su posebno važni kad imamo ovako izraženo siromaštvo u društvu - pojašnjava Voloder.

Udružiti napore i sredstva svih zainteresiranih

Rješavanje problema izgradnje gradskog autoputa, općenito saobraćajne infrastrukture, i uspostavljanje adaptivnog sistema regulacije saobraćaja na svim raskrsnicama u gradu, prema njegovim riječima, prioritet je za grad Sarajevo, Kanton Sarajevo i Federaciju BiH. 

- Nabrojane strane koje imaju interes, a time i skoro sve općine grada Sarajeva imaju obavezu da se udruže i ovaj projekt rade i grade zajedno. Udruživanjem napora svih sudionika osigurava se puno lakše i jednostavnije finansiranje, bilo da se radi o budžetskim ili namjenskim sredstvima, odnosno u konkretnom slučaju, vrlo povoljnim kreditnim sredstvima - zaključuje Voloder.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.