AFERE Zašto je ugašena bh. kompanija

“BH Airlines” mogao se spasiti, uništen je za Saudijca El-Šidija!

S naše strane bilo je inicijativa da se održe sastanci da se riješi situacija, zbrinu radnici, ali je izostao kompromis Vlade FBiH, kaže Siniša Vidović iz HETA-e

A. NUHANOVIĆ
26.12.2018 17:22

El-Šidi: Bh. nebo želi samo za sebe

Foto: Arhiv

Avion novoosnovane aviokompanije “FlyBosnia” za vikend nije “iz vedra neba” sletio na Međunarodni aerodrom u Sarajevu. Za to je godinama pripremana pista, s koje je prvo trebalo maknuti jedinu bosanskohercegovačku kompaniju “BH Airlines”. 

Ključna uloga

Ključnu ulogu u uništavanju “BH Airlinesa” odigrao je premijer Federacije BiH Fadil Novalić (SDA), koji je u rukama imao ključ spasa za ovu domaću kompaniju, ali ga nije iskoristio. Čim je došao na poziciju premijera, uradio je sve da s bh. neba otjera “BH Airlines” te da upražnjenu poziciju preuzme saudijska kompanija sa sjedištem u Sarajevu “FlyBosnia”, koju je osnovao Sulejman el-Šidi, vlasnik Grupacije “Al Shiddi”.

  • Novalić: Smišljeno uništavao bh. kompaniju
    Novalić: Smišljeno uništavao bh. kompaniju Foto: (Arhiv)

Političku podršku El-Šidi je imao od lidera Stranke demokratske akcije Bakira Izetbegovića, s kojim je kućni prijatelj. Da se smišljeno radilo na uklanjanju “BH Airlinesa”, svjedoče Novalićeve izjave, u kojima je isticao da za ovu firmu ne postoji druga budućnost osim stečaja.

Premijeru je zasmetalo i partnerstvo “BH Airlinesa” sa jednom od najjačih svjetskih aviokompanija “Turkish Airlinesom”. Novalić je tvrdio da je ugovor s kompanijom “Turkish Airlines” štetan. No, puna istina je da je El-Šidiju, koji je bacio oko na bh. nebo, smetao “Turkish Airlines”, koji je namjeravao raditi ozbiljno i stručno.

Da je za bh. kompaniju i radnike moglo biti spasa, ukazivao je i Manfred Gram, generalni direktor kompanije za upravljanje imovinom i potraživanjima “HETA Asset Resolution” BiH, koji je kazao da “spas ne zavisi od ove kompanije te da je ključ rješenja u rukama Vlade”. To je za “Avaz” potvrdio i Siniša Vidović iz HETA-e, koji je, zajedno s direktorom Gramom, vodio pregovore, navodeći da su rješenje nudili u više navrata.

- S naše strane je bilo inicijativa da se održe sastanci da se riješi situacija, zbrinu radnici, ali je izostao kompromis Vlade FBiH – kaže Vidović.

Maćehinski odnos

Dodaje da je Vlada FBiH mogla da reagira i pruži ruku spasa ovoj bh. kompaniji.

- Definitivno su mogli, oni su, ipak, bili vlast. Mogli su odlučiti da idu u drugom pravcu nego što je trenutno. Ali, na kraju se sve svelo na matematiku, plus-minus. Skontali su da spas “BH Airlines” nije dobar za njih i, evo, desilo se to što se desilo - kaže Vidović.

Zbog maćehinskog odnosa Novalića i SDA, “BH Airlines” je uništen, a avioni su završili u Njemačkoj, na otpadu. Umjesto jedine bh. kompanije, od vikenda lete avioni saudijskog El-Šidija!

Posljednji let 11. juna 2015. 

Vlada Federacije BiH donijela je u junu 2015. godine odluku o gašenju “BH Airlinesa” zbog nagomilanih dugova prema kreditorima i dobavljačima. Kompanija je u tom trenutku dugovala skoro osam miliona eura prema HETA-i za najam aviona te 3,5 miliona eura prema Međunarodnom aerodromu Sarajevo. Ukupni dug kompanije u trenutku gašenja iznosio je 17 miliona američkih dolara.

Posljednji komercijalni let “BH Airlinesa” obavljen je 11. juna 2015. Certifikat o zračnim operacijama ukinut je 2. jula 2015.

Talić-Gabrijel: Prijateljstvo sa porodicom Izetbegović ne koristim za ličnu dobit 

Za direktora kompanije “FlyBosnia” postavljen je, navodno, poznati australski biznismen Kris Gabrijel (Chris Gabriel), suprug počasne konzulice BiH u Australiji i kandidatkinje SDA za Parlament FBiH Đemile Talić-Gabrijel. Par Gabrijel reagirao je jučer nakon što je u našem listu objavljen tekst pod nazivom “Bh. nebo preuzima Sulejman el-Šidi”.

Đemila Talić-Gabrijel navela je da Kris Gabrijel nije poznat “po ulozi muža” nego kao jedan od 100 najutjecajnijih ljudi u svijetu biznisa. Dotaknula se i povezanosti sa porodicom Izetbegović, o čemu smo pisali. Kazala je da prijateljstvo “s familijom Izetbegović nikad nije iskoristila za bilo kakvu dobit za sebe ili svoje bližnje”.

- Mene navodite kako sam poznata po izjavi da ću za godinu od Neuma napraviti Monte Karlo. Iza ove tvrdnje i dalje stojim, otvaraju se vrata stranim ulagačima, a za godinu se u biznisu čuda naprave – navela je Talić-Gabrijel.

Kris Gabrijel naveo je da je za njegov angažman u kompaniji “FlyBosnia” zaslužan jedan kolega, koji ga je u septembru u Sarajevu upoznao s vodećim ljudima ove firme.

- Ni u jednom trenutku nisam razgovarao ni sa jednim političarom iz bilo koje stranke u vezi s osiguranjem tog položaja – navodi Gabrijel te dodaje da je njegovo prisustvo predizbornim skupovima SDA bilo samo podrška njegovoj supruzi Đemili u kandidaturi.

On ističe da je odluka o pridruživanju kompaniji “FlyBosnia” vezana isljučivo za njegovu strast za promicanjem turizma u BiH.

NA VRH