KORIDOR 5C

Zahuktali se radovi na grandioznom projektu: Kolosalni most Počitelj spojit će nas s EU

Bit će izgrađen kolosalni most Počitelj <195> Fokus na gradnji tunela dugog 1.300 metara, paralelno traju pripremni radovi na cijeloj dionici Počitelj - Zvirovići u dužini od 11 kilometara

Dio gdje se gradi tunel Počitelj. Avaz

Piše: M. Smajkić

27.1.2020

Dok se uveliko gradi dio trase autoceste na Koridoru 5C Buna – Počitelj u dužini od 7,2 kilometra, koja prolazi kroz područje Mostara, ali se najvećim dijelom proteže kroz Čapljinu, zahuktali su se radovi na dionici Počitelj – Zvirovići, koja je duga 11 kilometara.  

Riječ je o dionici koja je više od četiri godine osporavana provođenjem konkursne procedure zbog žalbi, ali i drugih razloga. No, sada je ta priča, srećom, prošlost i Hercegovina definitivno postaje veliko gradilište.


Čvrsto tlo

Skoro cijelim područjem iznad čapljinskog naselja Dretelj, u brdu, kroz krš i kamenjar, izgrađeni su pristupni putevi u dužini od 10 kilometara, a trenutno je fokus na gradnji tunela Počitelj. U to smo se uvjerili tokom naše posjete gradilištu ove dionice, koja će, u konačnici, autocestom povezati Bosnu i Hercegovinu i Hrvatsku, odnosno Evropsku uniju.  

Riječ je, zasigurno, o jednom od najgrandioznijih projekata s obzirom na područje koje obuhvata. Osim toga, s aktivnom trasom Buna - Počitelj, u Hercegovini je trenutno u igri 20 kilometara autoputa.

Pogled na Počitelj i čvorište. Avaz

Dužina tunela Počitelj je 1.300 metara i iako se čini da je hercegovački kamen teško slomiti, kako nas uvjerava Vanja Podhradski, šef projekta u “Autocestama FBiH”, ipak su najlakši iskopi u čvrstom tlu. Jer, kako objašnjava, tu ima najmanje nepredviđenih situacija i, praktično, može se tempirati korak iskopa. U toku su, kaže, pripremni radovi na betonari i površinskom kopu koji će omogućiti ulaz u tunel.

Paralelno s tim radovima, dodaje on, na cijeloj trasi radi se na čišćenju terena.

Sesar: Spoj sa M-17. Avaz

Također, u toku su radovi na dijelu trase gdje je predviđen izlaz iz tunela, nakon čega cijelom dužinom brda prolazi zasjek za širinu autoceste i gdje iznad željezničkog tunela počinje lokacija za upornjak mosta Počitelj, najznačajnijeg objekta na tom projektu. Most Počitelj, koji će spojiti dvije obale Neretve, bit će dug 945 metara i visok 100 metara.

Fascinantan pogled

Tunel Počitelj i istoimeni kolosalni most, kako nam objašnjava Frano Sesar, nadzorni inžinjer, vezat će dva manja mosta. S dijela gradilišta na kojem je predviđen kraj tunela, pruža se fascinantan pogled na Počitelj i dolinu Neretve. Na drugoj obali Neretve, dionica će se vezati s onom Buna - Počitelj.  

- Tu će biti naplatne kućice, odnosno petlja, koja je direktna veza sa magistralnom cestom M-17 i M6-1, odnosno Domanovići - Buna. Tu je i buduće interregionalno čvorište Jadransko-jonske ceste - kaže Sesar.


Podhradski: Cijela trasa. Avaz

Kinezi i domaće firme

Gradnja poddionice Počitelj – Zvirovići finansira se iz sredstava Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od pet miliona eura.

Rok izgradnje za dio do mosta, gdje je izvođač radova “China State Construction Engineering Corporation”, je 24 mjeseca, a za most Počitelj 30 mjeseci. Most će graditi konzorcij “Azvirt Limited Liability Company” iz Azerbejdžana te kineski “Sinohydro Corporation Limited” i “Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd”. Uz “Euroasfalt”, kao podizvođača, na projektu su angažirane brojne domaće firme.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.