SAVJETI Mislite na sebe i svoje zdravlje

Važnu ulogu u borbi protiv koronavirusa igra imunitet, a njega osnažuje kvalitetna prehrana

Naučnim istraživanjima pokazalo se kako aktivne tvari zelenog čaja koče razmnožavanje virusa

Avaz.ba
25.03.2020 13:36

Postoje namirnice koje vam mogu pomoći da ojačate imunološki sistem

Foto: Ilustracija

Hoćemo li se zaraziti koronavirusom, ovisi o  milion stvari. Neosporno značajnu ulogu u borbi protiv virusa igra imunitet, a njega osnažuje kvalitetna prehrana. Prema tvrdnjama stručnjaka, postoje namirnice koje vam mogu pomoći da ojačate imunološki sistem. 

Voće i povrće

Kad se razbolimo, prvo čime nam se napuni kuća su limuni i narandže. Agrumi poput limuna, narandži, mandarina, grejpa, klementina i limete, izuzetno su bogati vitaminom C. Neophodan je njegov dovoljan unos hranom, jer on remeti umnožavanje virusa. Osim vitamina C, agrumi su izvor brojnih drugih antioksidansa, koji jačaju imunitet. 

  • Agrumi su izuzetno bogati vitaminom C
    Agrumi su izuzetno bogati vitaminom C Foto: Ilustracija

Još jedan sastojak voća i povrća je vrijedan spomena. Radi se o kvercetinu - aktivnoj tvari iz luka, grožđa, agruma, paprika, paradajza i jabuka, koja pokazuje zanimljivo djelovanje protiv virusa.

Napici

Uključuje li vaša sedmična kupovina gazirana pića, hladni čaj i razne sokove neprirodne boje? Od njih vam, mora se priznati, imunitet neće procvjetati. 

S druge strane, naučnim istraživanjima pokazalo se kako i aktivne tvari zelenog čaja koče razmnožavanje virusa. Od koristi je, dokazuju to naučna istraživanja, i čaj od aronije. Njeni su plodovi bogati polifenolima, prvenstveno elagičnom kiselinom i miricetinom antivirusnog djelovanja.

Selen, željezo, prolin…

Pothranjenost i nekvalitetna prehrana, manjkava na mikronutrijentima, poput selena, povećava osjetljivost organizma i vjerovatnost za pojavu zaraze virusom. Selen, naim, kao antioksidans na više načina utječe na imunitet. Njegova nedovoljna prisutnost u organizmu rezultira promjenama strukture i funkcije epitelnih ćelija dišnog sistema, što pogoduje obolijevanju.  

  • Dobri izvori selena i željeza u prehrani su nemasno meso i riba
    Dobri izvori selena i željeza u prehrani su nemasno meso i riba Foto: Ilustracija

Nedostatak selena u organizmu negativno se odražava na iskoristivost željeza iz hrane, a svi znamo kako anemija dovodi do pada imuniteta. Dobri izvori selena i željeza u prehrani su nemasno meso i riba. Oni, osim toga, sadrže visokovrijedne bjelančevine, u čijem su sastavu aminokiseline lizin i prolin, koje, također, doprinose antivirusnoj zaštiti.

Začini

Imunitetu nesumnjivo pomažu neprerađene i minimalno prerađene namirnice, bogate korisnim mikronutrijentima. Važan je i način njihove pripreme. I dok su gotovi dodaci jelima uveliko osiromašeni na zaštitnim tvarima, dotle ih začinske biljke sadrže u izobilju. Primjer je kurkuma s aktivnom tvari kurkuminom. Pokazalo se, naime, kako kurkumin sprečava ulazak virusa u naše ćelije. Antivirusno djelovanje pokazuju aktivne komponente i drugih začinskih biljaka, poput bijelog luka. 

Vitamin D

Pad imuniteta obično osjetimo u prvim mjesecima godine. Poklapa se to sa pražnjenjem zaliha vitamina D u organizmu. Najvećim se dijelom one pune sunčanjem, prvenstveno u toplijem dijelu godine. Vitamin D na više načina jača naš odbrambeni sistem. Potiče stvaranje antimikrobnih produkata u tijelu, koji onemogućavaju aktivnost virusa. Stoga je izuzetno važno pravovremeno se snabdjeti vitaminom D. Ako smo još i tjelesno aktivni, korist je višestruka. 

Jelovnik za jačanje imuniteta

Obrok na tašte: čaj i grejp. 

Doručak: zobene pahuljice s jogurtom i bananom.

Užina: kivi.

Ručak: teleća juha sa povrćem, kuhana teletina, restovani krompir, salata od zelene salate, radiča i potočarke, začinjena maslinovim uljem i limunovim sokom.

Užina: jabuka.

Večera: prženo jaje, polutvrdi sir, salata od kiselog kupusa, začinjena maslinovim uljem, bijelim lukom, biberom i crvenom paprikom, raženi hljeb.

Komentari

NA VRH