RAZGOVOR

Nenadić: Previše se kalkuliralo na pitanju izgradnje Prve transverzale, sumnjam na svašta

U sljedeći ponedjeljak će Direkcija za ceste objaviti javni poziv za izvođenje radova na dionici Prve transverzale od Mašinske škole, preko kružnog toka u Kranjčevićevoj ulici, do raskrsnice u ulici Braće Begić

Nenadić: Javnost je dugo dezavuirana o napretku u ovom projektu. Avaz

Piše: S. M. Avaz.ba

4.6.2020

Premijer Kantona Sarajevo Mario Nenadić kazao je da se posljednjih dana održavaju brojni sastanci s ciljem početka izgradnje pojedinih dionica Prve transverzale, ali i rješavanja neriješenih pitanja na trasi.

- Ovo je jedan od naših ključnih strateških ciljeva, a jasno je i zašto. Sarajevo je zatvoreno sa svih strana, gužve su nesnošljive, grad se guši od zagađenja, a Prva transverzala bi ublažila svaki od pobrojanih problema. Nadao sam se da ću zateći puno veći napredak na ovom projektu. Koordinacija koju sam naslijedio iz prethodnog mandata Vlade KS okuplja 15-ak institucija, tu su najodgovorniji rukovodioci, ministri, načelnici općina, direktori javnih institucija i preduzeća. Nije prihvatljivo kako se sporo napredovalo u pripremi i realizaciji projekta. Javnost je dugo dezavuirana o napretku u ovom projektu.

Neprihvatljivo je da su na ovom projektu još nejasna pitanja konačne trase

Zašto, o čemu se radi?

- Teško je vjerovati i meni je potpuno neprihvatljivo da su na ovom projektu još nejasna pitanja konačne trase i izgleda transverzale, rješenja mosta preko Miljacke na Marindvoru i tunela prema Istočnom Sarajevu, spoja s Alipašinom ulicom na Ciglanama, trasa na izlazu iz tunela prema Vogošći, sporo rješavanje imovinskopravnih odnosa, neposjedovanja dokumentacije o vlasništvu i namjeni određenih poslovnih i stambenih prostora, da nakon toliko priče o ovom predmetu, još se na nekim mjestima nisu dogovorila ni ključna pitanja gdje počinje transverzala, hoće li se i u kom obimu raditi neki njeni dijelovi... Nije projekt rađen ni vođen dovoljno centralizirano i sistemski s jednog mjesta i to je danas više nego jasno. Tako nije moguće raditi ni lokalne puteve, a posebno ne saobraćajnicu koja cijelom svojom dužinom od 10 kilometara prolazi kroz tri općine u Kantonu i čitavom dužinom kroz gusto naseljeno gradsko područje. Svako svakoga za nešto čeka u ovom projektu i moj je ključni cilj urediti prioritete i faznu dinamiku realizacije. Naravno, sve ovo paralelno s gradnjom dionica koje su spremne.

Šta su drugi problemi?

Podjednako je neprihvatljiva činjenica da nisu pravovremeno realizirane aktivnosti na rješavanju određenih imovinskopravnih poslova, eksproprijacijama i tako dalje. To traje suviše dugo, previše se kalkuliralo, oklijevalo, sumnjam na svašta... Vidjet ćemo narednih dana.


U toku rušenje objekata u ulici Halida Kajtaza, na trasi Prve transverzale. M. Kadrić

Kakav je Vaš plan, šta su sljedeće aktivnosti i prioriteti?

- Radit ćemo fazno. Kratkoročno, tu nema više odlaganja, pokrećemo postupak javne nabavke s ciljem izbora izvođača radova i početka gradnje dionica transverzale, gdje god za to postoje uvjeti. U sljedeći ponedjeljak će Direkcija za ceste objaviti javni poziv za izvođenje radova na dionici Prve transverzale od Mašinske škole, preko kružnog toka u Kranjčevićevoj ulici, do raskrsnice u ulici Braće Begić. Na ovom dijelu trase nastavljamo narednih dana s uklanjanjem objekata s ciljem početka radova. To će ići ubrzano, ali neće zaustavljati gradnju kako je to bilo do sada. Gradnja mora početi što prije. Javni poziv će biti otvoren 45 dana, rok za žalbu je 15 dana, tako da za dva mjeseca gradnja može početi.

Završavamo, također, i neophodnu dokumentaciju za raspisivanje javnog poziva za početak izgradnje tunela na Kobiljoj Glavi.

Nije bilo kvalitetne koordinacije

Paralelno, rješavat ćemo i dorađivati projektno-plansku dokumentaciju kompletne trase, raditi na izmještanju plinovoda i vodovoda na dijelovima trase, a podjednako su važne aktivnosti na rješavanju imovinskopravnih i drugih pitanja na dionici od izlaza iz budućeg tunela prema Hotonju, kroz Vogošću, kao i samoj gradnji te dionice. Radi se o gusto naseljenom području i potrebno je riješiti pitanje privremenog spoja od izlaza iz tunela na vogošćanskoj strani do spoja s postojećom trasom, do konačnog rješavanja trase i imovinskopravnih odnosa kroz Vogošću do Jošaničke petlje.

Kako je moguće da je, nakon toliko godina rada na Prvoj transverzali, toliko otvorenih pitanja?

- To se stalno pitam, niko nema jasan odgovor na ovo pitanje, osim što je jasno da ovdje nije bilo kvalitetne koordinacije i vođenja ovih procesa. Bezbroj je otvorenih pitanja i sada sam samo usmjeren na to kako da odblokiramo procese i otpočnemo s gradnjom. Evo, dvije dionice smo skoro deblokirali i to uskoro kreće, prvo ovaj dio na Marindvoru, a uskoro i gradnja tunela.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.