MOSTAR

Označen početak radova na izgradnji dioncie Poprikuše - Nemila

Osigurali smo proceduru u kojoj će i investitor i izvođač biti zaštićeni od mogućih rizika, kazao Terzić

Piše: M. Smajkić

16.11.2020

S potpisivanja - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+1

U sjedištu Javnog preduzeća „Autoceste FBiH“ u Mostaru danas je potpisan ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Nemila, još jedne dionice iz novog investicionog ciklusa na koridoru 5C. 

Ugovor vrijedan 208.059.247,42 eura su potpisali Adnan Terzić, direktor „Autocesta FBiH“, kao investitor i u ime izvođača radova, Evren Utku Gok (Gök), projekt menadžer turske kompanije „Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret“ te Denis Lasić, ministar saobraćaja i komunikacija FBiH u svojstvu svjedoka ispred „Autoceste FBiH“ i Muamer Hajduk kao svjedok u ime izvođača radova.

Nastavak izgradnje

Iskazavši zadovoljstvo na potpisivanju još jednog ugovora za nastavak izgradnje koridora 5C na sjeveru, Terzić je kazao da su „Autoceste FBiH“ ostvarile ono što su imali u planu i programu za ovu godinu. 

- Ovo je ugovor koji je dosta komplikovan, s obzirom na to da se radi o ozbiljnom tunelu, 3600 metara i vijaduktu i spoju na M-17. Mi smo ovaj ugovor iskoristili da zajedno sa ekspertima Evropske banke za obnovu i razvoj uspostavimo jednu dodatnu proceduru kada je u pitanju evaluacija tendera. To je procedura koja se sastoji iz tri koraka, a u kojoj smo obezbijedili da se maksimalno smanje rizici po investitora kada je u pitanju eventualna eskalacija cijena i produženje roka građenja.To je nam je bila i priprema za tenderisanje tunela Prenj. Jer, taj će se tenderisati po ovom principu i mislim da smo uspješno završavajući i potpisivajući ovaj ugovor došli do jasnih spoznaja i procedura kako da, kada bduemo gradili tunel Prenj, kao najveći objekat u regionu i među najvećim u Evropi, imamo proceduru u kojoj će i investitor i izvođač biti zaštićen od svih mogućih rizika - rekao je Terzić.


Naveo je da je ovo deveti ugovor nakon dobivanja Zakona o izmjenama i dopunama zakona prostornog plana sa specijalnim obilježjima na koridoru 5C i nakon dobivanja izmjena i dopuna Zakona o akcizama i putarina u BiH.

Utku Gok je, također, istaknuo da je dionica Poprikuša-Nemila veoma zahtjevna te će se graditi po principu žuti FIDIC-a, odnosno „projektuj i izgradi“.

Rekao je i da će se na ovoj dionici graditi najduži tunel, koji dva puta prolazi rijeku Bosnu, dva puta magistralu i dva puta željeznicu.

Lasić je nakon potpisivanja rekao da je pandemija koronavirusa pogodila mnoge sfere, ali i da postoje dobri primjeri poput cestovne infrastrukture s akcentom na koridor 5C.

Zahtjevan projekat

- Riječ je o iznimno zahtjevnom projektu, dužine 5,5 kilometara , izrazito zahtjevan tunel, dva vijadukta, dva mosta, petlja Poprikuše i Centar za kontrolu prometa. Ne sumnjam da će dobiveni izvođač, renomirana tvrtka Čengiz u predviđenih 42 mjeseca to uraditi na izrazito visokoj razini, kvalitetno i možda puno brže nego je to predviđeno-kazao je Lasić.  

Izgradnja ove dionice će se finansirati sredstva osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 70 miliona eura, Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 90 miliona eura te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,1 milion eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.