FEDERALNI MINISTAR

Džindić: Vlasnici pumpi određuju koliku će maržu primjeniti

Mi smo zavisni od tri pravca snabdijevanja: iz Srbije, Hrvatske i našeg kopnenog terminala u luci Ploče, rekao je

Nermin Džindić. PRINTSCREEN

A. O. / N1

7.4.2022

Rat u Ukrajini mnogi nazivaju energetskim. Zbog istog u problemu se našla gotovo čitava Evropa, samim tim i Bosna i Hercegovina. Kako će BiH i njeni građani prebroditi tu krizu za N1 odgovarao je federalni ministar energije, rudarstva i industrije Nermin Džindić.

Prva posljedica rata u Ukrajini kod nas je bio skok cijena goriva. Na pitanje novinara N1 šta je sa rezervama te koliko ih ima u FBiH, Džindić je kazao da je Vlada Federacije BiH limitirala profitnu maržu na cijenu energenata i analize su pokazale da je to najbolji potez kako održati tržište slobodnim, a imati i najbolje cijene enegenata u regiji, kao što to imaju.  

Različite cijene goriva

Na pitanje o tome da se građani pitaju zašto su na pumpama različite cijene goriva, federalni ministar je kazao da Odluka o limitiranju marže se kreće od 0-25 pfeninga i sad je do vlasnika pumpe koliku će maržu primijeniti. 

- S druge strane, mi smo zavisni od tri pravca snabdijevanja: iz Srbije, Hrvatske i našeg kopnenog terminala u luci Ploče - rekao je on. 

Govorio je i o kapacitetima za skladištenje rezervi goriva u FBiH gdje je istakao da Federacija na nivou jedne godine troši oko 800 milion litara goriva kad izuzmemo rudnike, a dnevno troši 2,1 milion litara energenata. 

- U našim terminalima u Pločama i Živinicama, te u komercijalnim rezervamam, imamo između 150-180 miliona litara rezervi. Govorim o ukupnim rezervama. Obaveza prema evropskim direktivama je da Bosna i Hercegovina ima 90-dnevne rezerve i vrlo smo blizu tome zahtjevu i zato uskoro počinju radovi na terminalima u Blažuju i Bihaću, a zatim naredne godine kreće se sa remontom terminala u Mostaru - rekao je on. 

Na pitanje novinara o tome da li je istina  da je Operator terminali Federacije za 17 godina uspio obnoviti tek 3 posto prijeratnih kapaciteta za skladištenje nafte, ističe da prijeratni kapaciteti nisu potrebni cijeloj privredi Bosne i Hercegovine, a kamoli Federaciji. 

- Trebam podsjetiti da u trenutku kada sam postao ministar imali smo potpunu blokadu i nismo imali riješeno niti jedno imovinsko-pravno pitanje kada se radi o terminalima da se upišu u naše vlasništvo. Mi smo to uspjeli sa terminalima Živinice, Bihać i Mostar. Obnovili smo dva terminala, a sada krećemo u obnovu najvećeg terminala u Blažuju - ističe on. 

Građani se plaše

Na pitanje o tome kako je ovo preduzeće Operator terminali Federacije od osam ljudi danas naraslo na preko 100 zaposlenih, misli kako je taj podatak tačan, te da je to apsolutno potreban broj zaposlenih.

Građani se plaše i najave poskupljenja struje, nakon obećanja rudarima da će im biti povećane plate. Ministar je govorio i o tome da li građani imaju opravdanja za takav strah, kazavši da što se tiče cijene električne energije, ponavlja da neće biti povećanja cijena do kraja 2022 godine. 

- Isto tako do kraja 2022. neće biti povećanja cijena za privredu. Jučer sam dobio zahtjev od Energoinvesta za povećanje cijene plina za 21,7 posto, to će vjerovatno biti na narednoj sjednici Vlade FBiH - zaključio je Džindić. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.