AUTOCESTE FBiH

BiH će dobiti tunel "kakvih ima samo desetak u svijetu"

Najzanimljivije nas svakako tek čeka, a to je skora izgradnja novih dionica koje će spojiti srednju Bosnu sa Posavinom i Hercegovinom, rekao je Handžar

A. Č.

Tunel Zenica koji je u izgradnji je jedan od najdužih cestovnih tunela u Bosni i Hercegovini

Foto: AUTOCESTE FBIH


U Federaciji BiH trenutno je aktivno deset gradilišta autoceste na Koridoru 5C i brzih cesta, kazao je Ermin Handžar, šef Službe za građenje Autocesta FBiH.

Na autocesti na Koridoru 5C je trenutno aktivno osam gradilišta i to: Počitelj-Zvirovići: Lot1 i Lot2 (most Počitelj), Tarčin-Ivan: Lot1 i Lot2 (tunel Ivan), Ponirak-Vraca (tunel Zenica), Vranduk-Ponirak, Nemila-Vranduk i Poprikuše-Nemila.

Na brzim cestama aktivna su dva gradilišta i to probijanje tunela Hranjen koji spada u dionicu izgradnje brze ceste Sarajevo – Goražde te izgradnja poveznice mostarskog raskršća i petlje Vlakovo, dionica Lot 3b.

– Prema izvještajima naših inžinjera, na svim gradilištima je primjetna pojačana aktivnost svih učesnika u građenju, jer su ugovoreni rokovi u izmakloj fazi, ali ljepše vrijeme sigurno garantuje povećan obim radova i veću slobodu izvođača pri izgradnji dionica – rekao je Handžar.

Ozbiljnosti pojekata

Tunel Zenica (3.300 metara) i tunel Golubinja (3.600 metara) koji su trenutno u izgradnji su najduži cestovni tuneli u Bosni i Hercegovini (izuzimajući tunel Prenj koji je u fazi projektovanja), što je dovoljan pokazatelj ozbiljnosti pojekata čijom izgradnjom Služba za građenje koordinira.

Svakako je zanimljiva i izgradnja mosta Počitelj, najdužeg i jednog od najviših mostova na Koridoru, koji već poprima svoj projektovani oblik.

– Najzanimljivije nas svakako tek čeka, a to je skora izgradnja novih dionica koje će spojiti srednju Bosnu sa Posavinom i Hercegovinom – rekao je.

Ako se izgradnja nastavi u dogovorenim okvirima i planovima, do kraja ove godine planiraju dovršiti pet projekata koje su trenutno u izgradnji.

Novi ugovori

To su prije svega Lot 3b (1,5 kilometara) – sarajevska obilaznica, Tarčin – ulaz u tunel Ivan (Lot1 4,9 kilometara), tunel Ivan (Lot2 2 kilometra) te na jugu dionice Počitelj – Zvirovići (Lot1 10,1 kilometar) i Most Počitelj (Lot2 1 kilometar).

Dakle, u funkciji će biti dodatnih 18 kilometara autoceste, 6,9 kilometara do Bradine u Općini Konjic i 11,1 kilometar do Bivoljeg Brda u Općini Čapljina.

Prije mjesec je potpisan ugovor i pokrenut projekat izgradnje poddionice Nemila – Vranduk (5,7 kilometara), a izvođenje radova dodijeljeno je firmi koja dosada nije poslovala na tlu naše države – HGG iz Turske.

– U narednom periodu nas očekuje potpisivanje ugovora za izgradnju brze ceste Lašva – Nević Polje, Lot5 (Izlaz iz poslovne zone Vitez – Nević Polje, 4,8 km), Putnikovo Brdo – Medakovo (8,5 km), Medakovo – Ozimica (22 km), Buna – tunel Kvanj (5,2 km) i Mostar jug – Tunel Kvanj (9,2 km) – naglasio je Handžar.

Tunel Prenj će biti jedan od samo desetak u svijetu

Uz završetak izgradnje dionica koje su pri kraju, otvaranje novih gradilišta, kao najveći izazov smatra pripremu za izgradnju tunela Prenj (10 kilometara).

  • Put Konjic-Mostar će biti znatno kraći

    Put Konjic-Mostar će biti znatno kraći

    Foto: Agencije


– S obzirom da na svijetu postoji svega desetak cestovnih tunela ove dužine, smatram da je projekat tunel Prenj, kao već odavno izvjesno rješenje za povezivanje sarajevske i mostarske regije, projekat koji će pokazati sposobnost i spremnost preduzeća za najveće domete – zaključio je Handžar.

Više o temi Koridor 5C

ŠEVAŠ NJIVE
Haos na M-17 prema Čapljini
NA VRH

Podijeli članak na