BIZNIS

Džesika Bejli, osnivačica Crowdfunda 360: Sviđa mi se startap scena na Balkanu

Bejli: Povećati svijest kako uspješno voditi crowdfunding

M. DAKIĆ

10.2.2018

Džesika Bejli (Jesicca Bailey) održala je predavanje u INTERA Tehnološkom parku u Mostaru. U intervjuu za „Dnevni avaz“ govorila je o svojim poslovima po čemu je poznata u svijetu modernih tehnologija. 

- Ja sam 26-godišnjakinja koja je osnovala Crowdfund 360. Prije crowdfundinga, radila sam u marketingu u Velikoj Britaniji, Holandiji, Egiptu i Bangladešu. Trenutno živim u Londonu, ali imam klijente iz svih dijelova svijeta. Na Balkanu sam sljedeća dva mjeseca kako bih pomogla startapima i organizacijama u crowdfunding kampanjama. U slobodno vrijeme bavim se jogom i igram skvoš.

Glavni cilj

Osnovali ste Crowdfund 360, šta je cilj Vaše organizacije?

- Glavni cilj je povećati svijest o tome kako uspješno provoditi crowdfunding kampanju i to na način da našim klijentima pomažemo u postizanju ciljeva. Naša trenutna stopa uspjeha je 80 posto, a svjetski prosjek je 21. Stopa uspjeha u BiH je 2, a u Srbiji 3 posto. Želim da šta više crowdfunding kampanja uspije kako bi ljudi mogli oživjeti svoje snove, a da ih ne ograničava nedostatak resursa.

Koji su najveći problemi s kojima se startapi i mladi poduzetnici suočavaju prilikom pokretanja kampanja?

- Oni često nemaju masu ljudi koja je spremna kupiti njihov proizvod. Oni ovo moraju osigurati prije pokretanja kampanje. Drugi veliki problem može biti njihov mentalitet jer često misle da će svi voljeti njihov proizvod i da će ga svi željeti kupiti. Očito, to nije istina i potrebno je promijeniti to stajalište. Također, oni razmišljaju o tome šta oni žele i za šta im je potreban novac, a ne uzimaju u obzir zašto bi njihova publika dala novac i šta publika, zapravo, želi čuti.

Koji je Vaš najveći izazov u ovom poslu? 

- Pronaći klijente u pravoj fazi. Često nam dođu ljudi kojima je crowdfunding daleki san i nemaju ništa pripremljeno ili oni koji žele sutra pokrenuti ili su već pokrenuli kampanju koja ne funkcionira. U ovim slučajevima ne možemo puno učiniti kako bismo promijenili rezultat. Moram pronaći klijente koji žele pokrenuti kampanju za dva mjeseca kako bih im mogla pomoći da iskoriste maksimum njihovih mogućnosti.

Volim entuzijazam

Šta mislite o startup sceni na Balkanu?

- Sviđa mi se! Volim entuzijazam koji sam vidjela i želju za učenjem i razvojem. Također, sve ideje koje sam do sada čula inovativne su i rješavaju probleme. Ponekad su one previše orijentirane na lokalno područje pa ne mogu uspjeti u crowdfunding, ali mladi koje sam srela su strastveni. Mislim da bi moglo biti više saradnje između gradova i startupa koja bi doprinijela uspjehu jer za mene je saradnja uistinu važan element uspjeha.

Ljudi moraju gledati malo širu sliku 

Šta je najvažnije što se mora promijeniti u svijetu poduzetništva u BiH?

- Mislim da u kontekstu crowdfundinga ljudi moraju gledati malo širu sliku. Nikad nećete biti u potpunosti finansirani od samo državljana BiH i oni vjerovatno neće biti vaši jedini kupci. Upravo zato poduzetnici trebaju istražiti i inozemno tržište, gdje postoji veća informiranost o crowdfundingu i spremnost da se podrže startapi. Mislim da gradovi moraju više sarađivati i raditi zajedno, a ne biti konkurencija jedni drugima.

Savjet za mlade: SAMO NAPRIJED!

Imate li savjet za mlade poduzetnike?

- SAMO NAPRIJED! Mladi ste, morate učiti. Vaše greške će za sada vjerovatno utjecati samo na vas (nemate obitelj ili račune za plaćati). Sada je najbolje vrijeme da zakoračite u ovaj svijet. Vaša mladost daje vam izvrstan izgovor da tražite pomoć od onih koji su uspješniji i dopušta vam da tražite najbolje mentore u državi i inozemstvu. Ako je situacija teška, to je dobro, to je znak da se krećete u dobrom smjeru i kada postane teško, potražite druge poduzetnike zato što će oni znati kroz šta prolazite i oni su tu da vam pomognu. Možda vam se čini strašno biti sam u ovom svijetu, ali startap zajednica je uistinu jedna velika globalna obitelj!


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.