MALO PODUZETNIŠTVO

"Majstor za pivo": Orginalna firma koja prkosi koronavirusu

U ovim teškim vremenima, neki od malih poduzetnika su uspjeli ostati na tržištu, pa čak ne otpustiti niti jednog svog uposlenika

L. Medinić

Majstor za pivo

Foto: Majstor za pivo


Zbog trenutne situacije sa pandemijom koronavirusa, mnogobrojni privrednici bili su prinuđeni na otpuštanje radnika ili potpuno zatvaranje i ukidanje biznisa.

U ovim teškim vremenima, neki od malih poduzetnika su uspjeli ostati na tržištu, pa čak ne otpustiti niti jednog svog uposlenika. Jedan takav primjer je i firma koja se bavi proizvodnjom i distribucijom najkvalitetnijih svjetskih piva „Majstor za pivo“. U sklopu mini-korporacije „Majstor za pivo“ spada i istoimeni ugostiteljski objekat koji se nalazi u Istočnom Sarajevu.

Siniša Papaz, vlasnik Majstora za pivo, za „Avaz“ je govorio o trenutnoj situaciji na tržištu, ali i o nekim plodnijim vremenima.

Od kada „Majstor za pivo" postoji i koja je bila Vaša prvobitna ideja?

- Mi postojimo od 2018. godine. Prvobitno ovo je trebao da bude moj hobi, ali nakon nekog vremena shvatio sam da želim da mi ovo postane primarni posao. Sedam godina sam bio državni službenik i onda sam odlučio da to nije put kojim želim ići. Tada sam se uputio u nepoznato jer sam vidio da u ovom poslu kojim se ja bavim ima perspektive. Mi smo firma koja dokazuje da stvari mogu i drugačije funkcionirati, da u ovoj državi može biti lijepo samo se mora raditi. Prvenstveno smo krenuli kao jedna pivnica, prodavnica piva, koja će pokazati Sarajevu, Istočnom Sarajevu i uopće Bosni i Hercegovini da mi radimo nešto drugačije nego što su ljudi navikli i do sada vidjeli.

Šta je vaša ponuda i čime se razlikujete od konkurencije?

- Imamo najbolja naša piva, uvozimo najbolja svjetska piva koja su rangirana na stranici „RateBeer.com“. Na toj stranici možete vidjeti da su piva koja radi „Majstor za pivo“ najbolje ocijenjena piva u svijetu. Sav fokus nam je na kvalitetu, a ne kvantitetu. Mi smo prikaz kako pab treba izgledati, a da nije u sklopu nekih velikih grupacija. Kod nas se mogu probati isključivo samo najbolja svjetska piva. Također, „Majstor za pivo“ se može pohvaliti i odličnom gastro ponudom. Imamo u ponudi i naše reklamne proizvode: majice, privjeske i sixpackove koji jačaju naš brend i pokazuju da smo na ovom području postali najprepoznatljiviji brent što se tiče piva, pivnica i distribucije piva.

„Majstor za pivo“ je domaći brend koji se dosta proširio, a gdje danas poslujete?

- Naša distribucija je ograničena na 40 lokala, od Sarajeva, preko Bjelašnice, Jahorine pa Banje Luke i Bijeljine. Međutim, zbog koronavirusa stvari su se sada dosta promijenile. Poredbe radi, lokali koji su od nas kupovali 300 litara piva mjesečno, sada u ovoj situaciji kupuju 20 litara i naravno da su posljedice osjetne. Sve je stalo i situacija je katastrofa.

Kako je izgledao uspon brenda i kako se snalazite u novonastaloj situaciji sa koronavirusom?

- Od samog stvaranja naše firme, ja moram priznati da sam bio iznenađen koliko smo imali veliki napredak i kako je posao išao uzlaznom putanjom. Nakon samo godinu i po dana, dolazi do pojave koronavirusa. Kada je proglašena pandemija, tog dana ja sam odlučio da ne želim otpustiti niti jednog radnika od njih 13 uposlenih. Svi su idalje prijavljeni i svi imaju redovne plate. Naravno, bili smo prinuđeni na neke sankcije, ali trudili smo se da sve ovo prođe što bezbolnije.

Gdje se krizna situacija najviše osjeća?

- Nama nije opao posao samo u lokalu, već nam je opao posao distribucije, što nam i donosi najviše prihoda. Turizam i ugostiteljstvo u BiH su potpuno obustavljeni i nikako nema posla. Propalo nam je preko 5.000 litara najboljeg svjetskog piva. To je bilo na proljeće kada smo očekivali procvat posla, međutim, odjedamput dolazi korona, zatvaraju nas i roba nam je propala.

Da li ste imali neki vid pomoći?

- Mi smo mlada firma, ali od samog početka nikada nismo državi ostali dužni. Da nisam imao pomoć i podršku svojim bližnjih, ja ne znam da li bi mi danas opstali u ovoj situaciji. Želim da naglasim da pomoć od države nije onakva kako se u medijima može vidjeti. Istina, podršku smo imali, ali to je 30 posto od onoga što se tvrdi. Država je ogorčena na ugostiteljstvo. Mi idalje živomo u vremenu gdje se kupuje i prodaje na crno da bi se moglo opstati. Mi tako ne radimo. Sve radimo regularno i jako nam je teško opstati.

Vi ste pozitivan primjer firme koja opstaje na tržištu, a šta su vam planovi za budućnost?

- Ja sam istinski zadovoljan, kada sve sagledam, nismo morali otpuštati radnike, opstali smo i to mi je najbitnije. Ali da je posao opao, jeste i to mnogo. Kada sve ovo prođe, planiramo da nastavimo tamo gdje smo stali. Brend idalje raste, malo sporije, ali mi smo pozitivna primjer domaćeg brenda koji je u najkritičnijoj situaciji opstao i možemo biti primjer svim ostalim. Nadamo se da će sve ovo što prije proći i da ćemo se moći vratiti na staro, mislim da su i ljudi željni društva i izlazaka.

NA VRH

Podijeli članak na