NA LICU MJESTA

Avazova patrola: Kako motociklisti varaju radare

Policajci kažu da motociklisti nerijetko vole „zavrnuti u crveno“, odnosno dati pun gas prilikom kretanja ili u stanju mirovanja, što stvara nesnosnu buku

Piše: A. KAPO/Avaz.ba

1.6.2020

U sklopu Jedinice za saobraćaj Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo nalaze se i policajci na motociklima, koji su noćna mora, prije svega, ljubiteljima dvotočkaša. Alen Delić i Nijaz Tahto, naši domaćini s kojima je na ulicama bh. prijestonice boravila ekipa „Avaza“, s dolaskom proljeća, zajedno s kolegama, izlaze na teren i imaju pune ruke posla.


Pun gas


Delić i Tahto nisu stigli ni da nam objasne osnovne pojedinosti svog posla kada se začuo zvuk bijesne mašine iz pravca Marindvora. Motociklista je napravio najčešći prekršaj koji rade ljubitelji dvotočkaša - prošao je između dvije trake kolonu vozila i stao na čelo, čime je doveo i sebe i druge u opasnost.

Policajci vade „lizalo“ i zaustavljaju motociklistu. Bezuspješno se trudi pravdati kako nije ušao u prekršaj. Policajcima je za oko zapela još jedna stvar - registarska tablica je preklopljena, tako da se ne vidi. Na taj način, pričaju nam policajci, motociklisti pokušavaju izbjeći da budu „žrtve“ radara.

- Znaju i čarapu navući preko tablice ili je u potpunosti skinu. Služe se različitim trikovima - otkrivaju nam policajci, dodajući da je situacija poboljšana kada je riječ o registraciji motocikala, nošenju opreme...

Policajci kažu da motociklisti nerijetko vole „zavrnuti u crveno“, odnosno dati pun gas prilikom kretanja ili u stanju mirovanja, što stvara nesnosnu buku koja smeta i prepada šetače ili ljude koji žive uz glavnu saobraćajnicu. Policajci su i takvima stali ukraj, jer je kazna čak 500 KM.


Vozač se bezuspješno pravdao. M. Tabaković


I da ne zaboravimo, kontrolirani motociklista je, naravno, ''počašćen'' prekršajnim nalogom. Iako je dan i lijepo je vrijeme, nema mnogo motociklista, pa su naši domaćini, koji danonoćno kruže čitavim Kantonom Sarajevo, jer nemaju teritorijalno ograničenje, krenuli da patroliraju sarajevskim ulicama.

- U suštini smo na glavnoj saobraćajnici. U smjeni prijeđemo od 60 do 100 kilometara. Znamo napisati samo jedan nalog, a nekada ih bude i po 15 - pojašnjavaju policajci.

Nismo dugo morali čekati na akciju. U naselju Dolac-Malta motociklista pretječe kolonu vozila u traci za skretanje. Ovog puta vozač je odmah priznao prekršaj te bez problema preuzeo prekršajni nalog.


Jake mašine


Policajci su dužili motocikle bavarskog giganta - BMW. Delić je bio na nešto „slabijem“ motociklu od 600 kubika, dok je Tahto upravljao pravom zvijeri od čak 1.200 kubika. Osim oznaka, policijski motocikl od civilnog se razlikuje i po tome što ima ugrađene zvučne i svjetlosne signale. Tahto nam priča da još nije sreo motocikl koji nije mogao stići.

- Nema tu ganjanja. Oni obično stanu, a olovka je najjače oružje - zaključio je Tahto.


Policajci na motociklima su poznati i po tome što prilikom dolaska visokorangiranih službenika ili delegacija iz svijeta, po nepisanom pravilu, budu na čelu kolone. Njihove kolege, zbog praktičnosti i brzine, učestvuju u „raščišćavanju“ raskrsnica i puta. Nijaz Tahto pohvalio nam se da je čak pratio i poglavara Katoličke crkve.


Koncentracija na prvom mjestu

Alen Delić i Nijaz Tahto, koji već 19 godina „plovi“ na dva točka, kažu nam da je, osim što moraju biti vrsni vozači, koncentracija na prvom mjestu. Tokom dosadašnje službe imali su na desetine kritičnih situacija, jer je motociklista, osim pješaka i biciklista, najranjivija kategorija u saobraćaju.

- Mene je jedan dedo udario. Sreća, bez posljedica. Zato kažemo da je koncentracija na prvom mjestu - dodaje Tahto.


Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.