STRADALE CIJELE PORODICE

Užas na cestama u BiH: Za deset dana 11 poginulih

Stručnjaci za bezbjedost saobraćaja naglašavaju i da proteklih godina u julu i avgustu, po statistici, dva puta više ljudi gine nego u ostalim mjesecima u godini.

B. Cerić/Avaz.ba

Vozilo u kojem su nastradale majka i kćerka iz Teslića

Foto: Avaz


Stravične saobraćajne nesreće u kojima su smrtno stradale cijele porodice šokirale su ponovo javnost u BiH. Samo u posljednjih deset dana poginulo je 11 osoba.  Stručnjaci za bezbjedost saobraćaja kažu da je uzroka više, te naglašavaju i da proteklih godina u julu i avgustu, po statistici, dva puta više ljudi gine nego u ostalim mjesecima u godini.  

Niko u BiH nije ostao ravnodušan nakon strašne tragedije koja se jučer dogodila kod Mrkonjić- Grada gdje je u Rrenaultu koji je skrenuo na suprotnu traku poginula cijela porodica iz Sarajeva, profesor s Prirodno-matematičkog fakulteta Emir Temimović, njegova supruga Ramajana i 4- mjesečni sin Mak.

Stradale porodice

Na Palama su 11. avgusta poginuli supružnici Danijela i Dario Hršum. U njihov Audi udario je Mercedes, kojim je upravljao Amir Kujović koji je upravljajući vozilom u alkoholisanom stanju prešao na suprotnu traku.

Majka i kćerka, Svjetlana i Dragana Livnjak poginule su 16. avgusta u nesreći kod Teslića. Ljekari se još bore za život supruga Zorana Livnjaka i 4- godišnje kćerkice Sofije. Policija je uhapsila vozača Audija Gorana Bjelca (20) koji je izazvao nesreću i vozilom upravljao bez vozačke dozvole koja mu je ranije oduzeta.

U nesreći kod Donjeg Vakufa 14. avgusta poginuli su maturanti Eliči Ibrahim pašine medrese Ahmed Adilović iz Zenice i Mensur Tarakčija iz Travnika koji su na Komaru Audijem sletjeli sa kolovoza.

Na regionalnom putu Rudanka - Stanari, u naselju Ostružnja, u sudaru sa automobilom smrtno je stradao motociklista. Noćas je u slijetanju automobila kod Tomislavgrada pogino 24- godišnji Velemir Bagarić.

  • Sa mjesta  nesreće u Mrkonjić-Gradu

    Sa mjesta nesreće u Mrkonjić-Gradu

    Foto: Avaz


Milija Radović zamjenik direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja RS napominje da su juli i avgust ove godine najteži kada su u pitanju saobraćajne nesreće sa poginulim.

- Brzina kretanja je uvijek uzrok. Ljeto je vrijeme kada se koriste godišnji odmori, kad se ljudi opuste i kada imamo više vozila na našim puteva. Zbog koronavirusa ove godine nemamo puno naših ljudi koji su došli iz inostranstva. Ljeto je vrijeme kada imamo noćnih zabava. Pola saobraćajnih nesreća u ljetnim mjesecima desi se noću, a najviše poginulih je od ponoći do četiri sata ujutro, to je taj opasan period, jer su u to vrijeme vozači umorni, pospani i češće pod utjecajem alkohola- kaže Radović.

Oduzimati vozila

Radović smatra da vozačima koji prave najteže prekršaje treba oduzeti vozilo kao opasnu stvar i da se kroz izmenje zakona uvedu dodatne mjere prema mladim vozačima. On napominje da se treba i preventivno djelovati sa kampanjama u školama, te mnogo više izdvajati sredstava u bezbjednost saobraćaja.  

- Neophodne su nam isntititcije koje će se baviti bezbjednosti saobraćaja, te konkretne mjere i namjenska sredstva. Slovenija ima dvostruko manje poginulih od BiH. Naši putevi su dva puta nebezbjedniji u odnosu na Sloveniju koja za bezbjednost saobraćaja izdvaja pet maraka po stanovniku- napominje naš sagovornik smatrajući da zakone treba pooštriti.

  • Mladići stradali kod Donjeg Vakufa

    Mladići stradali kod Donjeg Vakufa

    Foto: Avaz


- Znate li da u BiH nema niti jednog uređaja za mjerenje koeficijenta prianjanja vozila na kolovoz. Mi provjeravamo tako što stanemo cipelom na kolovoz pa provjeravamo je li klizavo ili hrapavo. Zašto nam slijeću vozači s kolovoza, niko ne provjerava je li taj asfalt hrapav kako treba da bude. To što vozači slijeću, je li u pitanju ekstremna brzina ili je kriv krečnjak s kolovoza- upozorava Milija Radović. 

Iako pokazatelji govore da je smanjen broj nesreća u odnosu na prošlu godinu, Radović napominje da nema čovjeka kojeg nisu dotakle tragedije ovih posljednjih dana.

- Vozačima bih poručio “pažnja na putu”. Dvije sekunde što ćete pogledati u mobitel ili u stranu je pitanje života i smrti. U te dvije sekunde ako vozite 80 kilomaetara na sat vi ćete preći 50 metara i možete se naći u suprotnoj traci. Ne smije vam ništa odvraćati pažnju, gledajte na put ispred sebe, to je osnovno. To je nešto na šta ih stalno moramo upozoravati- kaže Radović.

NA VRH

Komentari

Podijeli članak na