ŠEST MRTVIH ZA 15 DANA

Tragedija za tragedijom na M-17, putu smrti: Visoke temperature, teretnjaci i nervozni vozači okidač su za pogibiju

Jučer sam dao nalog da se sve raspoložive snage u smislu saobraćajnih patrola , radarskih sistema i sve ostalo skoncentrišemo i prebacimo na magistralu, kaže Imamović

U jučerašnjoj nesreći kod Žepča smrtno stradala jedna osoba. Avaz

Piše: A. Aljimi

4.8.2021

U posljednjih 15 dana na magistralnom putu M-17 poginulo je šest osoba. Mrtve glave na našim cestama padaju zbog više faktora, od kojih su najsmrtonosniji neprilagođena brzina, nesigurno pretjecanje na mjestima koja su potencijalno označena kao opasna i vožnja u pijanom stanju.

Smrtnost se, čemu smo svi svjedoci povećava u ljetnom periodu, a najveći procenat nesreća sa smrtnim ishodom je u jeku turističke sezone kada je frekvencija saobraćaja pojačana.


Policija stalno dežura

Jučerašnja nesreća na M -17 donijela je šestu žrtvu u posljednjih 15 dana što je zabrinjavajuće.

Broj smrtnih slučajeva posebno je izražen u ljetnom periodu kada visoke temperature u spoju s velikim gužvama u saobraćaju izazivaju nervozu kod vozača koji tada pristupe radnjama koje često i nisu toliko promišljene.

Policija duž dionice M-17 Zenica - Doboj kontinuirano dežura 24 sata. Pozicionirani su i radari kraj ceste, ali ni to izgleda nije djelovalo na svijest pojedinih vozača.

Samo što su se mještani Begovog Hana oprostili od trojice mladića koji su poginuli u saobraćajnoj nesreći u mjestu Jelina, nije prošlo ni 24 sata a u Liješnici između Žepča i Maglaja poginule su dvije osobe dok je treća teško povrijeđena.


Smrskano vozilo u kojem su bili poginuli mladići iz Begovog Hana. Avaz

Adis Imamović, v.d. komesara Uprave policije MUP-a Zeničko-dobojskog kantona, kaže da policija čini sve što je u njenoj moći da se ove nesreće spriječe.

- Mi smo sagledali tu situaciju. To su trenutno te tri nesreće u kojima je u zadnjih 15-ak dana šest osoba izgubilo živote. Jučer sam dao nalog da se sve raspoložive snage u smislu saobraćajnih patrola, radarskih sistema i sve ostalo koncentriše i prebaci na magistralu. I pored toga dogodila se saobraćajna nesreća kod Nemile gdje se zabio čovjek u obalu kraj ceste. Sam je učestvovao u nesreći. Temperatura od 40 stepeni itekako utječe na ljude u psihološkom smislu. Vozači su nervozni po prirordi zbog temperature koja je izrazito visoka. Jako velika je i frekvencija saobraćaja, imajući u vidu da svi koji iz Poljske i Češke putuju na Jadran, prolaze ovom dionicom. Imamo teretna vozila koja nam prave takozvane čepove i zastoje – kaže Imamović.

On kaže da ti kamioni voze brzinom od 60 kilometara na sat i prave kolone od po 50 vozila.


Angažirani motociklisti

- Angažirao sam i motocikliste da isključuju ta teretna vozila iz saobraćaja i da ih sklanjaju u stranu da se te kolone ne stvaraju. Znači da se putničkom saobraćaju omogući nesmetano kretanje. Tako da smo sve raspoložive snage prebacile na magistralu da izdržimo ovih 20-ak dana kada je avgust u pitanju, kada se turistička sezona privodi kraju i kad možemo očekivati niže temperature i manju nervozu. Sav taj splet okolnosti dovodi do ovih teških saobraćajnih nesreća – kaže Imamović.

Imamović: Konfliktne situacije. Avaz

Tu postoje i dodatni problemi, jer nikada nije ozvaničen pravilnik kojim će se u ljetnjem periodu zabraniti kretanje teretnih vozila ovo dionicom.

- Gledam teretna vozila koja idu za Sarajevo i dolje prema moru ne uključuju se na cestu Zenica Sjever nego prolaze kroz čitav grad da bi se uključili na cestu Zenica Jug ili da bi i dalje išli magistralom, jer neće da plate putarinu. Valjda im gazde ne daju, ne znam šta je razlog. Ne koristi se ni ova dionica autoputa koja je izgrađena od Zenice do Konjica.  Prave kolone od 30 ili 40 vozila, pojedinci čim vide 100 metara praznog puta krene u pretjecanje i tu već imate konfliktnu situaciju, ne gleda se u retrovizor i ne gleda se da li je već neko u pretjecanju, i tu su brzine više od 80 ili 100 na sat, što dovodi do fatalnih posljedica – zaključio je Imamović.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.