GRAĐANIMA GOVORE DRUGO

Procurili putni nalozi Šarl Mišela i Ursule fon der Lejen: Za njih vrijede druga pravila igre?

Klima nam drži revolver na sljepoočnici, poručio je Mišel

Mišel i fon der Lejen. AP

A. O.

30.3.2023

Dok građanima najavljuju ambiciozne pakete mjera kojima Evropu već do 2030. godine žele učiniti klimatski neutralnom, čelnici Evropske unije ne libe se učestalo koristiti privatne avione za svoja brojna poslovna putovanja.

Štaviše, prema putnim nalozima, u koje je uvid dobila redakcija portala Politico, predsjednik Evropskog vijeća Šarl Mišel (Charles Michel) privatnim se avionom poslužio za čak 72 od ukupno 112 poslovnih putovanja.

Odlasci na samite

Ironija kao da ne može biti veća ako se u obzir uzme da su među putovanjima na koja se šef Evropskog vijeća zaputio privatnim avionom bili i klimatski samiti (summiti) u Egiptu i Glasgovu na kojima je Mišel učesnicima naglasio potrebu "odlučnih i ambicioznih mjera u borbi protiv klimatskih promjena".

- Klima nam drži revolver na sljepoočnici - poručio je iz egipatskog resorta Šarm el-Šeik, u kojem se u novembru održao COP27, učesnicima koji su, za razliku od čelnika Evropskoga vijeća, zbog prirode same konferencije vodili računa da u Egipat otputuju ekološki prihvatljivijim komercijalnim letovima.

Jedan avion

Vrijedi napomenuti kako mu se u privatnom avionu za Egipat pridružila i šefica Komisije Ursula fon der Lejen (von der Leyen) koja zbog prenatrpanog rasporeda rijetko kad uspijeva koristiti prijevozna sredstva, kako objašnjava njen portparol Erik Memer (Eric Mamer).

- Treba naglasiti da su Mišel i fon der Lejen sa svojim timovima putovali jednim avionom, zbog čega su u danim okolnostima pokušali optimizirati putovanje i smanjiti ugljični otisak - stoji u objašnjenju.

Prema podacima nevladine organizacije Transport & Environment, privatni avion po satu leta emitira dvije tone ugljikovog dioksida, što znači da je u pet sati putovanja prema egipatskom resortu Šarm el-Šekiu, dvoje čelnika EU prema konzervativnoj procjeni emitiralo čak 20 tona CO2. Poređenja radi, prosječni Evropljanin godišnje emitira samo sedam tona ugljikova dioksida.

Rigorozne mjere

Međutim, upravo tim Evropljanima Komisija najavljuje vrlo rigorozne pakete mjera kojima ih želi motivirati da na svojim putovanjima što rjeđe koriste avion kao prijevozno sredstvo, zbog čega se mora postaviti i više nego očito pitanje - smatraju li evropski dužnosnici da za njih vrijede neka druga pravila igre?

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.