BIH

Latić: Rabita je ponudila novac za moj projekt

Ugledni intelektualac i profesor na FIN-u (II)

Fadil MANDAL

4.2.2015

U nastavku izuzetno zanimljivog i polemičkog intervjua profesor s Fakulteta islamskih nauka (FIN) u Sarajevu i kandidat za dekana FIN-a Džemaludin Latić detaljnije razrađuje ideju osnivanja islamskog univerziteta u Sarajevu i govori o odlasku mladića i djevojaka iz BiH na strana ratišta u ime vjere.

Studenti bez posla

Kazali ste da su glavne tačke Vašeg programa internacionalni islamski univerzitet i novi koncept znanja, tzv. ulumu-l-islam, koji bi muslimanima Balkana i Evrope sačuvao njihove identitete i donio moć. Kakve to konkretne korake iziskuje?

- Da biste razumjeli ove tačke mog programa, morate znati da trenutno 3.000 naših studenata i studenata s još dva islamska fakulteta (u Zenici i Bihaću) te učenika medresa nemaju posla, da svake godine mi na FIN primimo oko 70 novih studenata i studentica koji ne znaju da ni za jedno od njih u IZ nema jednog radnog mjesta u idućih 15-20 godina!

To su službeni podaci nove administracije IZ! Islamski univerzitet, koji bi nastao iz postojeća tri islamska fakulteta, s brendiranjem i u vlasništvu IZ, izlazna je strategija ovog i ostala dva islamska fakulteta. Na tom univerzitetu, na kojem bi se nastava izvodila na arapskom, bosanskom i engleskom jeziku, studirale bi se sve nauke i vještine koje zahtijeva naš, evropski prostor i vrijeme; svi bi studenti, iz svih evropskih zemalja, u Sarajevu, kao simboličkom centru islamske učenosti i kulture u Evropi, ovdje, uz „svjetovne" nauke, bili podučavani i islamu, ali bismo nastavili i sa studijem specijalnih osnovnih, baznih, usko shvaćeno: vjerskih nauka za posebne talente - dok se situacija ne promijeni u narednim desetljećima.

O islamskom univerzitetu pisao sam prije desetak godina, ali i radio na njegovom osnivanju. Kao predsjednik Organizacionog i Naučnog odbora međunarodne naučne konferencije koja je prošlog ljeta održana u Sarajevu pod naslovom „Ehl-i sunnet ve'l-džema'at - tradicija muslimana Balkana" i pod pokroviteljstvom Rijaseta, uspio sam na tu konferenciju dovesti dr. Turkija, generalnog sekretara Svjetske islamske rabite, koji je, u službenim razgovorima koje smo vodili na FIN-u u prisustvu reisu-l-uleme Huseina ef. Kavazovića i trojice dekana, nakon mog izlaganja, oduševljeno rekao da ga ta inicijativa čini sretnim i da će Rabita isfinansirati takav univerzitet čim ga IZ kandidira ovom tijelu od svjetskog značaja, u kojem bh. muslimani imaju svoj hak.

Nažalost, nezaobilazni Ismet Bušatlić, šaraf spomenutog stroja, i pored mog i insistiranja kolege dr. Orhana Bajraktarevića, nije želio informisati Vijeće FIN-a o ovoj inicijativi. Hilmo Neimarlija i njegov stroj ne daju islamski univerzitet i istinske islamske nauke - o čemu ništa ne znaju ni naši studenti, ni naši imami, ni roditelji koji svoju djecu šalju na naš fakultet, ni naši ljudi u inozemstvu! Berićet ove inicijative za naš narod i zemlju je - nesaglediv, kao što su nesagledive zle posljedice njenog rušenja već u startu!

Ima li još profesora na FIN-u koji podržavaju Vašu strategiju ili su, pak, imali slične ideje o razvoju ove najvažnije visokoobrazovne islamske ustanove bošnjačkog naroda?

- Prije mene za tu strategiju - možda u nešto drukčijem modalitetu - bili su dr. Omer Nakičević i dr. Jusuf Ramić (obojica u zvanju prof. emeritusa) te dr. Orhan Bajraktarević s Islamske filozofije. Nažalost, mlađe kolege ne smiju se javno izjašnjavati ni o čemu za šta nije socijalistički stroj!

Ponuda Rabite

Koja je, onda, strategija toga, kako ga Vi nazivate, „socijalističkog stroja" sa FIN-a?

- Njihova strategija sadržana je u njihovim trbušinama i sujetama. Oni žele da FIN postane punopravna članica Sarajevskog univerziteta (do sada je bio samo pridružena). Ja nisam protiv toga; u svom programu govorim o komplementarnom procesu (osnivanja islamskog univerziteta i članstva u Sarajevskom univerzitetu pod uvjetom da FIN sačuva svoju punu autonomiju), ali samo odlazak u članstvo Univerziteta ćorav je posao - zato što Kanton Sarajevo ne može finansirati ni postojeće fakultete ovog univerziteta, zato što je vlast nestabilna, a najviše zato što je to još dublji ćorsokak za FIN!

Prošle godine Dževad Hodžić iz grant sredstava Kantona izvukao je 600.000-800.000 KM, zbog čega je bio prvi favorit socijalističkog stroja za novog dekana, ali čim je odlepršao u Federalni parlament (za veći novac!), isti stroj iz šešira je izvukao novog favorita (na drugom konkursu), i sada insistira na tome da Kanton finansira FIN kao članicu Univerziteta, gdje se nadaju da će zadržati svoje pozicije „službenih i jedinih islamskih teologa u Bosni i Hercegovini".

Ako znamo da se - za sada - spomenuta suma uzima od ostalih fakulteta Univerziteta (dva posto iz njihovih budžeta), ako, dakle, nije pošteno da ovaj narod (mislim na muslimane Sarajeva) dva puta izdvaja za budžet FIN-a (svojim vitrama i ovim sredstvima), ako Kanton sufinansira Univerzitet s više od 50 posto sadašnjih potreba, ako je to degradacija ovog fakulteta (koji je osnovan kao balkanski, a sada je kantonalni po nivou), kako možemo odbiti ponudu Rabite od više desetina miliona za islamski univerzitet u Sarajevu - bez ikakvih uvjetovanja - kao jedinu realnu izlaznu strategiju razvoja FIN-a?!

Kako možemo odbiti volju novih bošnjačkih vakifa - a ja znam za nju jer sam je testirao kod utjecajnih Bošnjaka koji žive na Zapadu - da udovoljimo ovoj nužnoj potrebi našeg vremena i odužimo se svojim i svim drugim muslimanskim naraštajima? Jer, islamski univerzitet nasušna je potreba naših novih generacija i IZ.

Moramo se boriti protiv nepotizma i intelektualne i svake druge korupcije u IZ

- Moje javno djelovanje podrazumijeva permanentnu borbu protiv nepotizma i intelektualne i svake druge korupcije u IZ - one naslijeđene i one koja tek nastaje; borbu za novu-staru strukturu IZ na nivou nekadašnje Jugoslavije i za sve Bošnjake koji žive u zemljama Zapada. Podsjećam Vas da je upravo „najveći intelektualac u IZ", Hilmo Neimarlija, sa svojim tzv. Obnoviteljskim saborom, 1992. godine, išutavši legalnog reisu-l-ulemu, rahmetli Jakuba ef. Selimoskog, iz Sarajeva, napisavši i tadašnji i današnji Ustav IZ, destruirao pravnu strukturu tadašnje IZ čija se legislativa prostirala na cijelu ondašnju Jugoslaviju; uveo tzv. posredni izborni sistem u IZ i time dva miliona Bošnjaka lišio njihovog neograničenog aktivnog i islamskim svojstvima ograničenog pasivnog biračkog prava glasa, koje im daje njihova vjera, čime je našu vjersku organizaciju gurnuo u ambis iz kojeg je nijedan reisu-l-ulema ne može izvaditi...

A o kasama Republičkog i Vrhovnog starješinstva, u koje su svoje priloge slali svi muslimani Jugoslavije, raspitivao se savjesni Selimoski odmah poslije rata, ali odgovora na ta i druga finansijska pitanja do danas - nema.

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.