viber share whatsapp twitter facebook

PORUKE Ministar Ismir Jusko o jučerašnjem početku gradnje

U strategiji Predsjedništva BiH ni slova nema o Pelješkom mostu

Prve mašine kineskog konzorcija pojavit će se za mjesec u Komarnoj, malom mjestu u Hrvatskoj, odakle će početi most, koji će spojiti obalu sa poluotokom Pelješcem. Ozvaničeno je to jučer nakon što je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture Hrvatske, potpisao zvanični ugovor o uvođenju kineskih kompanija na gradilište. 

Posljednji korak

Kako je kazao, prvo će se srušiti postojeći stubovi, nakon čega će početi gradnja mosta, poslije čega će se pristupiti gradnji pristupnih puteva. Rok za radove je tri godine.

I dok Hrvatska pravi posljednji korak ga gradnji ove megagrađevine, iz zvaničnih institucija Bosne i Hercegovine još nema adekvatne reakcije. Osim saopćenja i izjava pojedinih političara, nikakav konkretan potez nije učinjen.

Ismir Jusko, ministar prometa i komunikacija BiH, ističe u razgovoru za “Dnevni avaz” da su krivci i sa jedne i sa druge strane granice. Kako kaže, Bosna i Hercegovina je u nekoliko navrata slala dopise Hrvatskoj u kojima se traži sastavljanje komisije koja bi riješila sporna pitanja, ali odgovora nije bilo.

- Greška je nastala 2006. godine. Delegacija iz BiH razgovarala je s hrvatskom stranom samo o tehničkim karakteristikama mosta, niko nije spomenuo razgraničenja na moru – navodi Jusko.

Kako kaže, od tada pa do danas nije bilo nikakvih zvaničnih razgovora između dvije države o ovom pitanju.

- Ključna je stvar da su zamijenili redoslijed. Prema mojim informacija, te komisije tada su se sastajela tri puta, usaglašene su tehničke karakteristike, ali niko nije ni riječ spomenuo o razgraničenju. Prvo je to trebalo riješiti pa onda karakteristike – kaže Jusko.

On se nedavno našao i pred Predstavničkim domom Parlamenta BiH, gdje je govorio o cijeloj problematici.

- Rekao sam da čekam bilo kakvu instrukciju Parlamenta kako da djelujemo. Ovo je posao Komisije za granice BiH. Ja nemam te nadležnosti, ali smo spremni biti dio tima koji će rješavati te problome. Postavio sam i pitanje parlamentarcima. Neki su od njih i 2006. sjedili tu na istom mjestu. Ništa im nije bilo sporno. Odjednom je ovo pitanje, godinu pred izbore, aktuelno. Do tada se ništa nije radilo. Zašto? Imali su priliku, sve su znali. Znaju se nadležnosti svakoga, ja neću dozvoliti da neko uperi prst u ovo ministarstvo i kaže da smo mi krivici – kaže Jusko.

Preozbiljan projekt

Kako kaže, u rješavanje ovog problema moraju biti uključeni svi – i zakonodavna i izvršna vlast.

- Predsjedništvo BiH objavilo je strategiju za vanjsku politiku. Ni slova nema o Pelješkom mostu. To je trebalo navesti kao jedan od problema koji se treba rješavati. Predsjedništvo je trebalo i Hrvatskoj uputiti dopis, to bi bilo logično, ali to se nije desilo. Ovo je preozbiljan projekt i veliki je novac u pitanju – ističe Jusko.

Na pitanje šta misli o tužbi protiv Hrvatske koju najavljuje Bakir Izetbegović, Jusko kaže da treba prvo iscrpjeti ostale mogućnosti.

- Moramo pokrenuti razgovore. Još nije kasno. Vidjeti u kojem pravcu to ide pa, onda, donositi takve odluke. Da to bude zadnja opcija. Mi s Hrvatskom radimo tri strateška projekta: most Svilaj, Bosanska Gradiška i Unsko-sanska pruga. I svi dobro funkcioniraju. Dakle, ima mjesta za razgovore – zaključuje Jusko.