BIZNIS

'Otvoreni kao nikad prije'! Ko kaže da se moramo vratiti na 'normalno'

Po izbijanju pandemije Covid-19, Coca-Cola je imala dva glavna prioriteta, dobrobit i očuvanje zdravlja zaposlenika i pomoć zajednicama

Marck Docherty. Coca Cola

Razgovarao: Mladen Dakić

4.9.2020

Nakon što je u aprilu, na globalnom nivou, privremeno zaustavila sve marketinške aktivnosti, Coca-Cola se vratila s novom kampanjom „Otvoreni kao nikad prije“. Generalni direktor Coca-Cola kompanije za BiH, Sloveniju i Hrvatsku Mark Docherty, govori o razlozima zaustavljanja marketinških planova i preusmjeravanju sredstava za pomoć zajednici i ugostiteljima.

Zašto ste se odlučili ukinuti marketinške aktivnosti?

Po izbijanju pandemije Covid-19, Coca-Cola je imala dva glavna prioriteta, dobrobit i očuvanje zdravlja zaposlenika i pomoć zajednicama. U četvrtom mjesecu smo privremeno zaustavili sve planirane marketinške aktivnosti kako bismo preusmjerili sredstva prema zajednicama diljem svijeta i podržali svoje partnere u maloprodaji koji su snažno pogođeni krizom. Zahvaljujući toj odluci, zajedno s Coca-Colom HBC BH Sarajevo - svojom partnerskom punionicom, i The Coca-Cola Foundation – fondacijom usmjerenom podržavanju filantropskih aktivnosti u zajednicama u kojima Coca-Cola posluje, globalno smo bili u mogućnosti donirati više od 100 milijuna dolara zajednicama za borbu protiv COVID-19 krize. Konkretno, u Bosni i Hercegovini smo preko Crvenog križa BiH, kroz donaciju u iznosu od 165.000 KM (100.000 američkih dolara) omogućili nabavku zaštitnih sredstava i sredstava za higijenu, tunela za dezinfekciju, dezinficijensa, maski za višekratnu upotrebu, zaštitnih rukavica, zaštitnih naočala, zaštitnih odijela, zaštitnih vizira, te radio stanica za ekipe Crvenog križa na terenu.

Coca-Cola se vratila na male ekrane s novom kampanjom, prvom od početka COVID-19 krize. O čemu se radi?

Kampanja “Otvoreni kao nikad prije” podsjeća nas kako živimo u vremenu kulturne i društvenepromjene. Započinje manifestom koji je napisao nagrađivani umjetnik George the Poet. Njegove riječi potiču nas na ‘otvorenost prema promjeni’ i zahvalnost na drugačijoj perspektivi kroz koju ćemo pronaći nove prilike u ‘novom normalnom’. Slogan Otvoreni kao nikad prije temeljen je na vjeri da se ne moramo vraćati na ‘normalno’. Umjesto toga možemo ići naprijed i činiti svijet, ne samo drugačijim, nego i boljim. Kampanja slavi i podržava naše partnere u maloprodaji, uključujući lokalne hotele, barove i restorane koji su otvorili vrata zajednici nakon vrlo izazovnog razdoblja za cijelu industriju i koji su uvijek bili u središtu naših aktivnosti.

Lansiranje kampanje popraćeno je i drugom fazom pomoći zajednici koja se ogleda u opsežnim aktivnostima s kojima Coca-Cola želi pomoći sektoru ugostiteljstva i svojim HoReCa partnerima. Kako će se to odvijati?

Ugostiteljski sektor jedan je od ključnih partnera Coca-Cole, a upravo su ugostitelji zbog epidemioloških mjera pretrpjeli velike gubitke. Nakon donacije Crvenom križu, druga faza pomoći zajednici uključuje potporu HoReCa partnerima kroz izdvajanje dodatnih sredstava koja omogućuju ugostiteljima kreiranje vlastitih oglasa preko inovativne digitalne platforme Ad Creator. Nakon što ugostitelji kreiraju oglase, Coca-Cola ih sponzorira i promovira na online kanalima. Ova vrsta potpore dostupna je za 330 ugostiteljskih objekata u Bosni i Hercegovini. Za dio partnerskih ugostiteljskih objekata kreirani su i posebni suncobrani s integriranim dispenzerima za dezinfekciju ruku čime se umanjuju troškovi nastali prilagodbom mjerama za borbu protiv Covid-19.

Izuzetno je znimljiv koncept u kojem, nakon što ugostitelji kreiraju oglase, Coca-Cola ih sponzorira i promovira na online kanalima. Kakve rezultate očekujete ili, bolje da pitam kakve rezultate priželjkujete?

Riječ je o platformi koju je Coca-Cola pokrenula diljem Europe upravo kako bi kombinacijom vlastite marketinške ekspertize i financijske pomoći u oglašavanju pomogla ugostiteljima. Oglasi se na individualiziran način dijele na online kanalima i pomažu ugostiteljima komuniciranje vlastite ponude ili da jednostavno pozovu goste u svoje hotele, restorane ili barove. Naši partneri u HoReCa sektoru suočeni su sa snažnim padom prometa te neizvjesnom budućnošću i zato sada, kao i u svim godinama prije, želimo biti uz njih. Nadamo se kako će im naša podrška u oglašavanju pomoći da ponovno privuku goste u svoje ugostiteljske objekte na kreativan način koji mogu sami osmisliti.

Možemo li očekivati još društveno odgovornih aktivnosti za podršku ekonomiji?

COVID-19 kriza donijela je brojne epidemiološke mjere zaštite koje su privremeno u potpunosti zaustavile rad HoReCa kanala. Turizam i ugostiteljstvo su među našim najvažnijim prodajnim kanalima te im kao društveno odgovorna kompanija nastojimo pomoći. Život u zatvorenom naučio nas je da budemo oprezniji, ali i otvoreniji nego ikad. Zato smo uz ostale aktivnosti pokrenuli promociju “Ova Coca-Cola je na nas” s kojom naši potrošači mogu osvojiti besplatnu Coca-Colu ili Coca-Colu No Sugar u svom omiljenom kafiću. Građanima tako barem djelomično želimo olakšati ovaj teški period.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.