INTERVJU

Samo Ošina, glavni operativni direktor mreže "Bloomberg Adria": Regionu donosimo svjetski medijski brend

Ciljamo na relativno užu grupu lidera i vlasnika kompanija

Ošina: U svakom glavnom gradu redakcija. Avaz

Razgovarao: Danijal Hadžović

6.2.2022

Na području zapadnog Balkana uskoro s emitiranjem počinje „Bloomberg Adria“ (BBA), multiplatformska medijska mreža, koja će djelovati kao dio globalnog brenda „Bloomberg“. U intervjuu za „Avaz“ Samo Ošina, glavni operativni direktor „Bloomberg Adria“, govori o planovima ove medijske platforme.





Servis za biznis

Koja ideja stoji iza projekta „Bloomberga“ da pokrene svoj program u regionu?

- „Bloomberg“, kao najveći svjetski biznis brend, uvijek je u potrazi za širenjem, a uz višegodišnji angažman našeg tima, konačno su pristali da dođu i u našu regiju. S obzirom na to da su sva pojedinačna tržišta na kojima će raditi „Bloomberg Adria“ premalena za samostalni „Bloomberg“ medij, začela se ideja za lansiranje regionalnog servisa. On će biznis zajednici pružati uvid u globalne, regionalne i lokalne ekonomske te financijske priče, na način koji do sada kod nas nije bio praksa. Između mreža „Bloomberg Adria“ i „Bloomberg Media“ potpisan je licencni ugovor, što znači da „Bloomberg Adria“ ima uvid i može koristiti sve video i foto materijale, uz produbljenje analitičkih dokumenata, znanja (know-how), metodologije, a koje „Bloomberg“ proizvodi na globalnom nivou. S druge strane, „Bloomberg Adria“ mora se pridržavati standarda i principa „Bloomberga“, posebno iz ugla novinarske objektivnosti, nezavisnosti, profesionalizma i stručnosti.

U kojim zemljama regiona će program BBA biti emitiran?

- Licencni ugovor potpisan je za Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju i Sjevernu Makedoniju. U svakom glavnom gradu imamo redakciju i televizijski studio. Kao regionalni servis, imamo internet-stranice na pet jezika, televizijski kanal koji će emitirati jedan program iz pet studija, izdavat ćemo Bloomberg Businessweek (jedan sadržaj na pet jezika), a pravit ćemo i najkvalitetnije regionalne konferencije i evente s najboljim sadržajem u regiji.

Čini se da je medijsko tržište u regionu poprilično zagušeno. Vjerujete li da postoji prostor za još jedan medij?

- „Bloomberg Adria“ je, prije svega, servis za širu biznis zajednicu. Zbog toga ciljamo na relativno užu grupu lidera i vlasnika kompanija koji traže dublje i šire analize biznis događaja u regiji (a i na globalnom nivou). Nakon pomne i detaljne analize utvrdili smo da u regiji nema takvog servisa pa će „Bloomberg Adria“ dopuniti nešto što de facto nedostaje regiji.

Svjetski brend

U regionu zapadnog Balkana tradicionalno najveću pažnju privlače televizije koje nude laku zabavu. Bojite li se mogućnosti da bi, s obzirom na karakter Vašeg programa, broj gledalaca Vaše televizije mogao biti ograničen samo na specifične grupe stanovništva?

- Ustvari, od prvog dana naši čitatelji, gledaoci i učesnici naših konferencija su specifična publika. Dakle, to su ljudi koji donose odluke u kompanijama, investitori, ljudi iz financija i menadžmenta te biznisa uopće. Prema mom mišljenju, najbitniji su studenti ekonomskih i biznis nauka na fakultetima i univerzitetima. Ergo - ne idemo konkurirati generalnim televizijama i njihovim sadržajima, nego pružamo dodatnu, odnosno ekstra vrijednost, koja u tom momentu nedostaje.

Po čemu će se BBA razlikovati od konkurencije?

- Na prvom mjestu, to je svjetski brend koji donosimo u regiju. „Bloomberg“ kao takav poznat je u biznisu i finansijama kao autoritet bez konkurencije. Mi ne tražimo vijesti koje ćemo napraviti za pet minuta i odmah idemo dalje, nego pravimo produbljene analize događaja. Naprimjer, kad je „Petrol“ kupio „Crodux“, većina medija je proslijedila saopćenje i napravila nekoliko minuta komentara o vrijednosti tog posla i možda još nekoliko informacija o tome šta to znači za tržišni udio u Hrvatskoj. Naš pristup će biti drugačiji - želimo razumjeti kako se to dogodilo, zbog čega, šta je sve drugo bilo u igri.

Posjeduje li region dovoljno kvalitetne kadrove za takve ambicije?

- To je jedan od glavnih izazova projekta. S obzirom na to da nema dovoljno kadra koji, u jednu ruku, ima znanje i iskustvo kreiranja novinarskih sadržaja, a u drugu ruku duboko ekonomsko znanje, naš urednički tim je kombinacija novinara, prezentera, producenata i analitičara. Dakle, na jednoj strani su ljudi s novinarskim znanjem i iskustvom, a na drugoj oni koji dobro poznaju biznis, ekonomiju i financije.

Uz Vas, ko su ljudi koji će činiti medij „Bloomberg Adria“?

- Glavni dio bit će, svakako, urednička ekipa, koja će raditi sadržaj na globalnom svjetskom nivou „Bloomberga“. Naša glavna TV urednica je Vesna Damjanić, koja iza sebe ima godine iskustva u biznis novinarstvu, glavni urednik digitalne platforme je Daniel Fazlić, koji je pravi native digitalac, i kao treći član uredništva je vodeći analitičar, čije ime još ne mogu otkriti. Osim uredničkog tima, sastavili smo i veoma jak i iskusan međunarodni tim menadžera koji će voditi projekt.

Kada možemo očekivati da BBA krene s radom?

- Cijeli servis - TV, internet-stranice, Bloomberg Businesweek i naši eventi započinju u drugom kvartalu 2022. godine. Upravo 29. marta 2022. godine u regiju dovodimo još neviđenu biznis konferenciju, koja će na jednom mjestu, sa svjetskim stručnjacima i lokalnim biznis zvijezdama, ponuditi posve drugi nivo uvida u najaktualnije globalne i regionalne sadržaje. Zato - „save the date“ i pridružite se nam u Beogradu.


Pozitivna energija

Imate više do 20 godina menadžerskog iskustva. Zašto ste se odlučili pridružiti BBA?

- Cijeli projekt ima tri stvari koje tražim u poslu, a to su međunarodni kontekst, ono „nešto novo“ te, prije svega, prava prilika i izazov. Sasvim iskreno - na kraju je presudila pozitivna energija koju emitira „Bloomberg Adria“, gdje nema sitnih vijesti, nego pravimo pravu regionalnu priču koja će donijeti dodatnu vrijednost cijeloj regiji.


Strast za tehnologijom

Samo Ošina je slovenski menadžer s više od dvadeset godina iskustva i dokazanim uspjesima u pokretanju i vođenju uspješnih programa i inicijativa u prodaji, marketingu i korisničkoj službi u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama. Svoju strast za tehnologijom kombinira sa svojim profesionalnim i ličnim interesima.

Prethodno je radio u „Telekomu“ Slovenije na raznim pozicijama, vodeći timove za marketing i brigu o korisnicima, kao i Stratešku poslovnu jedinicu B2C.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.